Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-07, 09:36
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
En annan sak som amerikaner tror på, det är att änglar, gudar, själar och andra övernaturliga väsen existerar på riktigt. De är med andra ord riktigt korkade, lågbegåvade och lättmanipulerade.
Att svennebanan inte inser detta är skrämmande.
Ja, människor verkar vara mycket mer lättlurade än de flesta av oss tror. Och nu vet vi att det kan bli väldigt farligt.
Därför tror jag allt mer att vi måste begränsa möjligheterna att sprida allvarliga lögner och anklagelser.
Citera
2021-01-07, 09:36
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Jag trodde vi alla var människor.

Alla till vänster har en Dan Eliasson i sig.

Jag har ingen aning om hur jag ska tolka det här Du har iallafall rätt i att alla människor är människor.
Citera
2021-01-07, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Varför då? De slår sönder fönsterrutan och är påväg att storma in, klart som fan att man måste skjuta tillslut för att markera att nu är det nog.
Bra markering, en kula i huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Vilket livvakten (som det var) gjorde rätt i. Det var till bl a denna korridor de folkvalda senatorerna hade flytt undan terroristerna, när en av terroristerna slog sönder fönstret och försökte hoppa in genom den barrikaderade dörren.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Varför då? De slår sönder fönsterrutan och är påväg att storma in, klart som fan att man måste skjuta tillslut för att markera att nu är det nog.

Fn heller, vandalisering är inte licens för mord
Varit kravaller o demonstrationer om det här, artiklar mm
Ej heller intrång.

https://www.nytimes.com/2020/06/18/o...s-looting.html

Liv över egendom!
Senast redigerad av LupesVulpus 2021-01-07 kl. 09:40.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Personerna som hjärntvättat henne med lögner om valfusk, som gjort att hon valde att försöka hoppa in mot personer med vapen riktade mot henne, dom borde åtalas.
Verkar ha varit en QAnon knäppis. Ska ha skrivit "The Storm is here" innan attacken.
Surprise...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vall370
Har dem plats med så här många terrorister i guantanamo bay? Lär bli fler amerikanska terrorister än utländska.

När tror ni det blir omval för de senatorer som blir av med sina platser?
Det går väl att hyra extra platser på andra sidan staketet? Att agera både mot USA´s konstitution och USA´s intressen är värre än de som redan är där.

Låt platserna stå tomma som en markering.
Citera
2021-01-07, 09:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Du bor i Sverige, Trump har inte gjort den minsta skillnad i ditt liv. Han är en omogen och faktiskt pinsam person, det är som om halva USA förlora förståndet. Som om befolkningen glömt bort vad politik innebär och bara röstar på personen de mest tycker om, oavsett konsekvenser.

Men han har etsat sig fast på era hjärnor, ni kan inte släppa honom, inte ens efter att valet är förlorat.
Jag hatar inte Trump, jag tycker han är så verklighetsfrånvänd att det blir roligt. Att ge honom den makten han hade var nog det märkligaste som hänt inom politik på mycket länge.

Jag har alltid tyckt illa om USA samt deras presidenter, men denna dyrkan av en ostabil person har jag aldrig sett tidigare. Inte ens när jag var liten och hade mina favorit landslagsspelare. Vad har han åstadkommit under sin tid som president? Har usa blivit "Great again", tvärtom har usa tappat så mycket respekt i världen, vilket jag tycker är skönt.
Att Sverige höjer sin försvarsbudget är indirekt Trumps förtjänst, så visst har han påverkat även oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Bra markering, en kula i huvudet.

I huvudet? Hon blev skjuten i bröstet.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Folket valde Trump men de som har den riktiga makten i en demokrati är de som räknar rösterna.
Måste vara därför som folk i tråden har sagt att militären borde sköta det?!
Citera
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Kamma dig. Inget av detta kommer hända.

Ingen vet vad som kommer att hända, prognosen ser mycket dyster ut dock.
Citera
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Hade D.Trump bara godkänt valresultatet hade han säkert kunnat ställa upp i 2024.
Men varför skulle han göra det när det har fuskats?
Senast redigerad av Inkommer 2021-01-07 kl. 09:41.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Någon i kongressen försökte protestera mot rösterna i en stat nyss, men fick inte med sig någon senator så det avslogs av Mike Pence. (Behöver vara både en från kongressen och en senator som protesterar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in