Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-12-18, 15:16
  #37
Medlem
IT-Smurfens avatar
Det står ju på hemsidan klart och tydligt att dom har kontanter.
https://www.handelsbanken.se/sv/hitt...tor/kopparberg

På bilden på banken så ser man ju att det finns en servicebox.
Den hade varit borttagen om dom slutat med kontanthantering, utgår från att den finns kvar.
__________________
Senast redigerad av IT-Smurfen 2020-12-18 kl. 15:20.
Citera
2020-12-18, 19:20
  #38
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Skrek dom även: - Fånt ja en körv så huppe ja över kunddisken? Ja då är det kört att hitta dom.

Ja, för då smälter de in perfekt i miljön
Citera
2020-12-19, 14:56
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
För att veta om de hade det eller inte så bör man ha lokalkännedom. Min kommun 70 000 invånare har 4 banker ingen hanterar cash men den ena har insättningsautomat. Uttag däremot ca ett dussin.

Slår man till mot HB i Kopparberg måste man rimligen veta att de hanterar pengar. Man borde också veta var patrullen är just då. Skicka kompis i bil efter den eller annat span. Kanske ställde någon till med nått i fuss i Hällefors så patrullen var där? Fly är ingen konst bara åka ut på någon av de många småvägarna, de hade säkert lokalkännedom.

Utan att ha kollat, men cashhantering borde väl stå på respektive banks hemsida.
Citera
2020-12-19, 16:17
  #40
Medlem
Skaffa sig lokalkännedom är väll ingen svår konst.
Att ta reda på om någon bank hanterar kontanter är väl inte häller svårt.
Att välja tillfälle o s v kräver lite planeringen och spaning, men det är väl bara att göra jobbet.
Jag tror GM-gänget kom från typ Västerås.
Citera
2020-12-19, 16:57
  #41
Medlem
Några bankrån här. Inte alltid rånarna åker fast.

Sölvesborg Sparbanken 2020-03-16
(FB) Bankrån i Sölvesborg 16 Mars 2020

Örebro/Lindesberg SHB 2019-11-27
(FB) Bankrån Lindesberg (Örebro) 2019-11-27

Djursholm SHB 2019-01-28
(FB) Bank i Djursholm rånad

Hässelby Gård SHB 2019-02-14
(FB) Bankrån i Hässelby Gård, Stockholm 14/2 -19

Märsta Nordea 2018-10-24
(FB) Bankrån Märsta
Citera
2020-12-19, 17:30
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KazimirMalevitj
Skaffa sig lokalkännedom är väll ingen svår konst.
Att ta reda på om någon bank hanterar kontanter är väl inte häller svårt.
Att välja tillfälle o s v kräver lite planeringen och spaning, men det är väl bara att göra jobbet.
Jag tror GM-gänget kom från typ Västerås.

Inte smitit däråt, dålig ide. Bästa smitvägarna, NV. Man kan alltid ha otur och möta polisen. Väldigt många mil skogsvägar NV. Som av en händelse, hittar jag överallt. Från det hållet, Örebro Län bl.a. kommer polisen från Karlskoga. Finns hur många ställen som helst att ligga lågt på initialt.
Citera
2020-12-20, 07:44
  #43
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Utan att ha kollat, men cashhantering borde väl stå på respektive banks hemsida.

Nej absolut inte de är livrädda att flagga det till varje rånare, det var service bara till egna kunder! Den sista banken i min kommun som hanterade pengar hade en sluss. Man var tvungen att passera två låsta dörrar och man kom bara in en i taget. Och dörrarna hanterades av en banktjänsteman. Stämningen var minst sagt nervös.

Hur kan du ha missad det? Så till vida du inte är född i går.
Citera
2020-12-20, 08:41
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nej absolut inte de är livrädda att flagga det till varje rånare, det var service bara till egna kunder! Den sista banken i min kommun som hanterade pengar hade en sluss. Man var tvungen att passera två låsta dörrar och man kom bara in en i taget. Och dörrarna hanterades av en banktjänsteman. Stämningen var minst sagt nervös.

Hur kan du ha missad det? Så till vida du inte är född i går.

Slutade att hantera cash 1982. Är aldrig på en bank, sköter det via tel eller nätet.
Citera
2021-10-28, 11:24
  #45
Medlem
Så hur gick det? Klarade de av att haffa rånarna?
Citera
2021-10-28, 13:14
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Så hur gick det? Klarade de av att haffa rånarna?

Vad har Google att säga?
Citera
2022-01-18, 08:31
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Vad har Google att säga?
Ingenting vad jag kan se så man kan anta att rånarna kom undan.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback