Citat:
Ursprungligen postat av
rackis
Tack för tips!
Det är just sådant där med grafikkort som jag inte riktigt har koll på. Har förstått att Fortnite inte är riktigt lika krävande som andra spel men det är ju poänglöst om man köper något med för låga spec som gör att spelet laggar.
Hmm undrar om det skulle vara värt att lägga en tusing eller två till då kanske men jag hittade ändå inga Razer i den prisklassen?
Tar gärna fler tips för jämförelse.
Jag fortsätter på samma tips, jag sitter själv vid en Lenovo Legion med något år på nacken. Sett till prislappen är jag väldigt nöjd. Min erfarenhet är att det svider mer än det är värt att skarva på datorer. Jag har nog haft laptops i (nästan) samtliga prisklasser och har nog varit mest nöjd med 3 000 kr laptopen (där det inte alls gick att göra annat än jobba/se film) och min tidigare renodlade gaminglaptop i då 20 000 kr-skiktet.
Vill du att det ska fungera ordentligt så är nog prislappen närmare 10 000 kr. Ett alternativ, beroende på grabbens ålder, är väl att få honom att medinvestera eller avstå vecko/månadspeng om ni smäller på en lite bättre laptop?