2020-12-12, 18:22
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Kan det vara Tage Danielsson eller Povel Ramel? De var ju omåttligt populära och folkkära på sin tid. 60-talister och äldre generationer har inte glömt.

Ingmar Bergman var ju enormt stor, men kanske för excentrisk för att vara den mest saknade?

Magnus Hörenstam(och vapenbrodern Brasse) är nog mycket saknade efter alla succéer, inte minst myrorna. Men är de mest saknade av alla de kändisar som inte är med oss längre?

En bubblare är ju förstås den trevliga och ödmjuka hockeyhjälten Stefan Liv, som tragiskt avled i en flygkrasch med sitt ryska klubblag. Han är såklart enormt saknad i både folksjäl och det svenska hockeyhjärtat.

Den nyligen framlidne Adam Alsing är någon som jag personligen saknar väldigt mycket, och det är jag nog inte ensam om att tycka.

En annan favorit hos mig som jag saknar mycket och tänker på ofta, det är Stellan Sundahl. Vilken glädje och glimt i ögat han hade. Å så rolig han var, både i Snacka om nyheter och Helt apropå.

Men trots allt står sig nog mina favoriter rätt slätt mot tungviktare som tex Mr. Jul himself – Arne Weise. Vilken trygg och välbekant röst som man verkligen saknar.

Men jag skulle nog gissa på att oddsen för vem som är allra mest saknad i vår folksjäl, är absolut lägst för varma, goa, charmiga Lill-Babs.

Vad tror ni, vilken kändis är mest saknad i Sverige, inte är det väl Sven Wollter iaf, även om han var fantastisk i soldatserien Raskens?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-12-12 kl. 18:32.
Citera
2020-12-12, 18:25
Bannlyst
Adam Alsing.
Citera
2020-12-12, 18:25
Medlem
Soterns avatar
Stellan Sundahl, Magnus och Brasse och Hans Alfredsson saknar jag nog mest.
Citera
2020-12-12, 18:26
Medlem
PenetreraMeras avatar
Det skulle behövas en Lennart Hyland idag. Han må ha varit en skitstövel privat, men han kunde ena folket som ingen annan. Å andra sidan hade han draghjälp av en enda TV-kanal, vilken tjänade som en enorm flammande lägereld.
Citera
2020-12-12, 18:26
Medlem
welcometorealitys avatar
Jerry Williams
Citera
2020-12-12, 18:28
Medlem
Stellan Sundahl och Adam Alsing
Citera
2020-12-12, 18:29
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Stellan Sundahl, Magnus och Brasse och Hans Alfredsson saknar jag nog mest.

Hasse Alfredsson hade kunnat vara den allra mest saknade om han inte hade tagit rollen som "Fabrikör Höglund" i filmen "Den enfaldige mördaren". Han gjorde den rollen så bra att hans folkkära gloria nästan hamnade lite på-sne. Fantastisk rollprestation.
Citera
2020-12-12, 18:38
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Det skulle behövas en Lennart Hyland idag. Han må ha varit en skitstövel privat, men han kunde ena folket som ingen annan. Å andra sidan hade han draghjälp av en enda TV-kanal, vilken tjänade som en enorm flammande lägereld.

När kom SVT2 egentligen, som väl hette TV2 i början? Trodde båda kanalerna fanns när Hyland körde sina program. Men så var det alltså inte..

Ja, Hyland pratar ju de äldre ofta om, jag har aldrig förstått charmen med honom riktigt. Då tyckte jag nog bättre om mystiska Per Oscarsson, som klädde av sig naken(nästan) i Hylands program. Det blev en "skandal" på den tiden det utspelade sig.

Hur dog PO förresten, brann han inne, eller hur var det? Ringer en klocka om brand hos mig..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-12-12 kl. 18:58.
Citera
2020-12-12, 18:47
Medlem
Europes avatar
Om svenskarnas folksjäl ännu inte är helt rutten, så kanske den saknar Robert Broberg åtminstone en aning? Men vad vet jag, jag har en finsk själ...
Citera
2020-12-12, 18:48
Medlem
Jag saknade Ronnie Peterson extremt mycket när han dog och långt efteråt. Något liknande har aldrig uppstått senare. Precis som när bra vänner har dött långt senare.
Citera
2020-12-12, 18:59
Medlem
Svullo?
Citera
2020-12-12, 19:02
Medlem
GeleZachas avatar
Eddie Meduza
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera