• 1
  • 2
2020-12-10, 00:19
Jag rycker ut allt hår ur näsborrarna med en bred pincett en gång i månaden. Jag drar ut långt uppifrån och lämnar inget kvar.
Det gör ont så att ögonen tåras men det går snabbt, någon enstaka minut. Jag låter mig inte påverkas.

Redan dagen efter känns hela näsan som en stor öm finne, en innebrännare, och ondskan kan sitta i en vecka innan den successivt försvinner. Jag har ibland så ont att jag knappt kan snyta mig eller peta i näsan.

Vad beror detta på, och hur kan det undvikas? Ska man rycka ut håret eller dra långsamt.
Vad gör jag för fel?
Citera
2020-12-10, 00:28
Medlem
Narutoshippchops avatar
Vad fan gör du människa? Näshår skyddar dig från virus och annat skit. Köp en nästrimmet om du absolut måste ta bort näshåret. Jösses...

Hoppas fan du trollar
Citera
2020-12-10, 00:30
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamivitahuset
Jag rycker ut allt hår ur näsborrarna med en bred pincett en gång i månaden. Jag drar ut långt uppifrån och lämnar inget kvar.
Det gör ont så att ögonen tåras men det går snabbt, någon enstaka minut. Jag låter mig inte påverkas.

Redan dagen efter känns hela näsan som en stor öm finne, en innebrännare, och ondskan kan sitta i en vecka innan den successivt försvinner. Jag har ibland så ont att jag knappt kan snyta mig eller peta i näsan.

Vad beror detta på, och hur kan det undvikas? Ska man rycka ut håret eller dra långsamt.
Vad gör jag för fel?
Decinficera snabbt innan hårsäckarna hunnit sluta sig. Kommer bakterier ner i dem inflammerar det. Kör upp lite handsprit med en bomullspinne.
Citera
2020-12-10, 00:31
Medlem
exoticspices avatar
Det låter våldsamt. Förstår nästan att du har ont i näsan lång tid efteråt.

Vad jag menar är att istället för att göra det 1 gång/månaden då det har växt ut mycket hår som ska tas bort på en gång, så prova att göra det oftare. Varannan vecka eller när du ser att det har börjat växa.

Ett tips är också att använda den smala delen av pincetten. Lite pilligare men skonsammare.
Citera
2020-12-10, 00:35
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamivitahuset

Vad gör jag för fel?
Måste va skönt att va så ung att man inte fattar. Du ska naturligtvis ha en nästrimmer. Fatta.
Citera
2020-12-10, 00:35
Medlem
Vissa personer har lättare att få infekterade hårsäckar än andra.

Inte direkt normalt att det blir så illa. Finns många som pincettar sina näshår utan sådana problem (även om trimmer är att föredra) - men vissa får nog oftare inväxta hår och sånt.

Skulle också tro att det är vanskligare att rycka håren djupt inne i nästan, än de yttersta, för det är väl mer slemhinnor etc långt in/upp i näsan.
Citera
2020-12-10, 00:38
Medlem
Idumeas avatar
Jag har testat att dra ut de flesta typer av kroppshår med pincett och näshåren gör absolut mest ont. Gör det inte, du måste inte leva såhär.
Citera
2020-12-10, 00:44
Bannlyst
Det är ju högst idiotiskt att dra bort dem, de finns där av en anledning. Dock kan jag faktiskt erkänna att jag drar bort de nedersta hårstråna som till synes sticker ut från näsborrarna tydligt. De tar jag bort vid tillfällen av kosmetiska skäl. Aldrig allihopa.
Citera
2020-12-10, 00:48
Bannlyst
Gå till frisören och vaxa dina näsborrar med bomullstopps. Eller köp nästrimmer.
Citera
2020-12-10, 00:57
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Vissa personer har lättare att få infekterade hårsäckar än andra.

Inte direkt normalt att det blir så illa. Finns många som pincettar sina näshår utan sådana problem (även om trimmer är att föredra) - men vissa får nog oftare inväxta hår och sånt.

Skulle också tro att det är vanskligare att rycka håren djupt inne i nästan, än de yttersta, för det är väl mer slemhinnor etc långt in/upp i näsan.
Det kan inte vara inväxta hår då smärtan börjar redan dagen efter. Eftersom jag rycker ut håren med rötterna så finns inte tid nog att över en natt bilda inväxta hårstrån. Det skulle i så fall komma efter kanske en vecka men så är inte fallet.
Citera
2020-12-10, 00:58
Medlem
DaChiefs avatar
Pröva att elda bort håret nästa gång. Du måste ha nån typ av sugmaskin med slang, sätt i ena näsborren, tänd en tändare och flama den andra näsborren i korta eldningssekvenser.
Håll andan medans du gör detta.
Citera
2020-12-10, 01:01
Medlem
Dofternas avatar
Kör med nästrimmer. Det gör jag när jag rakar min kropp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in