2020-12-08, 09:23
Medlem
HeyHumphreys avatar
Vi har betat av alla Studio Ghibli... Sen har det kommit en hel del bra familjefilmer senaste åren, men känns som att vi missat en del med... 'När Marney var där' är väl halvt Ghibli,, men den var väldigt bra! 'Your name' var otroligt sevärd..

Ser fram emot bland annat 'Wolfwalkers' ... Men tills dess, vad finns mer för pärlor?
Citera
2020-12-08, 09:25
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Flåklypa Grand Prix är en klassiker. Jag tror aldrig jag hört något barn tycka den är dålig.
Citera
2020-12-08, 09:32
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Flåklypa Grand Prix är en klassiker. Jag tror aldrig jag hört något barn tycka den är dålig.
Aldrig hört talas om- tack! Finns på Sf anytime med...
Citera
2020-12-08, 11:58
Medlem
Anastasia och Gullivers resor
Citera
2020-12-08, 15:55
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Vi har betat av alla Studio Ghibli... Sen har det kommit en hel del bra familjefilmer senaste åren, men känns som att vi missat en del med... 'När Marney var där' är väl halvt Ghibli,, men den var väldigt bra! 'Your name' var otroligt sevärd..

Ser fram emot bland annat 'Wolfwalkers' ... Men tills dess, vad finns mer för pärlor?

Studio Ponoc, där flera fd anställda hos Ghibli jobbar, är en ny, spännande studio att hålla ögonen på. Hittills har de bara släppt en enda långfilm, Mary and the Witch's Flower, och även om den är tämligen ojämn så ser framtiden ljus ut.

Makoto Shinkai, regissören bakom Your Name, har även han en hel del mycket sevärt utöver den nämnda.

Jag kan även tipsa om April and the Extraordinary World och Long Way North, två franska filmer.
Citera
2020-12-08, 20:24
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Studio Ponoc, där flera fd anställda hos Ghibli jobbar, är en ny, spännande studio att hålla ögonen på. Hittills har de bara släppt en enda långfilm, Mary and the Witch's Flower, och även om den är tämligen ojämn så ser framtiden ljus ut.

Makoto Shinkai, regissören bakom Your Name, har även han en hel del mycket sevärt utöver den nämnda.

Jag kan även tipsa om April and the Extraordinary World och Long Way North, två franska filmer.
Har sett Mary and the Witch's Flower och jag håller verkligen med om att den var ojämnt men hade potential. Tyvärr var den i slutändan inte särskilt engagerande.. Har sett kortfilmer av Ponoc som var lovande..

Ska kolla upp om något utav Makoto Shinkais andra filmer finns med svensk tal, min äldsta är 9 år och har precis börjat läsa.. Filmerna är tveklöst sevärda men är nog för tidigt med japansk tal/undertexter...
Citera
2020-12-08, 20:29
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:

De där franska filmerna verkar riktigt lovande - tack så mycket!
Citera
2020-12-09, 17:56
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Har sett Mary and the Witch's Flower och jag håller verkligen med om att den var ojämnt men hade potential. Tyvärr var den i slutändan inte särskilt engagerande.. Har sett kortfilmer av Ponoc som var lovande..

Ska kolla upp om något utav Makoto Shinkais andra filmer finns med svensk tal, min äldsta är 9 år och har precis börjat läsa.. Filmerna är tveklöst sevärda men är nog för tidigt med japansk tal/undertexter...

Det slår mig... Klaus kan vara något för henne. Den är från förra året så ni kanske har sett den redan?
Citera
2020-12-09, 18:19
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Det slår mig... Klaus kan vara något för henne. Den är från förra året så ni kanske har sett den redan?
Jepp vi såg den, trevlig. Har för mig att den fick oscar för bästa anim.film ..den finns på Netflix om jag minns rätt..

Finns många pärlor till familjefilmer, gissar på att vi missat ett antal bra.. Den här episka kvaliteten har vi än så länge nog bara sett från Studio Ghibli och en del Disney. Nightmare Before Christmas är ju rätt mästerlig med..
Citera
2020-12-09, 19:06
Medlem
carminaburanas avatar
Watership Down

https://www.rottentomatoes.com/m/watership_down

The Snowman

https://www.rottentomatoes.com/m/the_snowman_1982

THE TRIPLETS OF BELLEVILLE

https://www.rottentomatoes.com/m/the_triplets_of_belleville
Citera
2020-12-14, 16:00
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Jepp vi såg den, trevlig. Har för mig att den fick oscar för bästa anim.film ..den finns på Netflix om jag minns rätt..

Finns många pärlor till familjefilmer, gissar på att vi missat ett antal bra.. Den här episka kvaliteten har vi än så länge nog bara sett från Studio Ghibli och en del Disney. Nightmare Before Christmas är ju rätt mästerlig med..

Absolut. Det var ett bra tag sen jag såg den sist. Kanske dags att ta itu med det i år igen. Samma sak med Coraline.
Citera
2020-12-14, 16:04
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Watership Down

https://www.rottentomatoes.com/m/watership_down

The Snowman

https://www.rottentomatoes.com/m/the_snowman_1982

THE TRIPLETS OF BELLEVILLE

https://www.rottentomatoes.com/m/the_triplets_of_belleville
Den långa flykten har jag sett länge sen - den var bra! ...liksom boken. THE TRIPLETS OF BELLEVILLE har jag glömt - den skall def. tittas på!!

Sen vet jag verkligen inte hur The Snowman hamnade där? ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in