• 5
  • 6
2020-12-08, 22:00
Medlem
StigHails avatar
Du gör ingen vidare bra reklam för din avatar men kanske det som är meningen?

Men köp ett kontantkort och ring från det eller gå till ett bibliotek och låna en dator.
Citera
2020-12-09, 00:00
Medlem
Nej.
Ring inte polisen.
Snacka med killen och säg att du vill inte att hans polare pratar med din dotter osv.
Säg som det är.
Du tycker inte vissa beteende är passande kring barn.
Men sedan tycker jag att vill du vara helt ifred. Köp ett fristående hus.
Lite weed lukt i trappen får man leva med om man bor i trappuppgång.
Skulle de ha värsta festerna och stöka då kan du ringa störningsjouren.
Men att ringa polisen anonymt mot sin granne är lågt.
Citera
2020-12-09, 00:14
Medlem
Hade det inte varit idioter som styrt hade det funnits kvar telefonkiosker att ringa anonymt från.
Citera
2020-12-09, 00:31
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
jag vill göra det bästa för min dotter. och inte skrämma upp grannen o flasha västen i onödan. detta är inget man gör inom klubben att skrämma upp grannar.

sista alternativ är väl o låna en dator på ett bibliotek och därifrån göra en anmälan?

Men vadå, gola ner din granne är helt ok?

Du kan ju förfan inte ägna dig åt organiserad kriminallitet och sen fortfarande förvänta dig att få HJÄLP av polisen, någon måtta får det ju förfan vara, pinsamt.

Lös problemet själv.
Citera
2020-12-09, 01:00
1) Köp en gammal mobil kontant. Kan inte kosta mer än några hundra.
2) Köp ett kontantkort.
3) Ring polisen på en plats som inte är nära ditt hem.
4) Uppge falskt namn om de frågar.

Hur ska de någonsin kunna spåra det? Annars köp en tid på ett internetcafé, betala kontant, sitt med luva på och skicka in tipset.

I övrigt har du fått väldigt goda råd i tråden men du verkar oavsett bestämt dig för att ändå inte kontakta polisen.
Citera
2020-12-09, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Men vadå, gola ner din granne är helt ok?

Du kan ju förfan inte ägna dig åt organiserad kriminallitet och sen fortfarande förvänta dig att få HJÄLP av polisen, någon måtta får det ju förfan vara, pinsamt.

Lös problemet själv.

Jo pinsam TS. Ska försöka verka vara en gangster men vågar inte ens säga till sin granne utan golar hellre till polisen för lite weed.
Citera
2020-12-09, 09:51
Medlem
hrjn1989s avatar
Citat:
lol. detta har inget med klubben o göra utan mitt privatliv.

jag vill ej bli målsägande för en utredning. m tanke på att jag vet att han inte sitter me lite gräs hemma utan ett stort parti av olika saker. dvs de blir en utredning. skulle klubben ens få reda på denna tråd e d kört. tänker ej ringa polisen på grannen. sveriges system är åt helvete. så synd att lillan får stå ut med detta. hon är bara 8.
ännu en gång tack fb. får väl ta på mig västen o plinga på? vet ej riktig hur jag ska göra... borde ej blanda in klubben i detta.
Ja, hade du haft en väst så.
Citera
2020-12-09, 13:53
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
lol. detta har inget med klubben o göra utan mitt privatliv.

jag vill ej bli målsägande för en utredning. m tanke på att jag vet att han inte sitter me lite gräs hemma utan ett stort parti av olika saker. dvs de blir en utredning. skulle klubben ens få reda på denna tråd e d kört. tänker ej ringa polisen på grannen. sveriges system är åt helvete. så synd att lillan får stå ut med detta. hon är bara 8.
ännu en gång tack fb. får väl ta på mig västen o plinga på? vet ej riktig hur jag ska göra... borde ej blanda in klubben i detta.

Men varför i helvete skulle du behöva stå och flexa med din super_coola_Yamaha_DT skinnväst? Plinga på som en normal jävla människa och förklara läget...? Säg att du förstår att han inte kommer sluta sälja droger, men att du inte vill att din dotter kommer i kontakt med sådant, är han inte helt jävla dum i huvudet så förstår han ju och ni kan diskutera fram en lösning.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in