Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Ingen dum idé att kolla närmare på alla grävjobb som utfördes under den tiden.

Rimligtvis borde det inte vara väldigt många grävjobb eller liknande som gjordes. Jag undrar då hur långt ifrån ån . Jag menar doftmolekyker finns i ån . Men hur långt upp på land ,för att det ska kunna rinna ut så att dofterna känns när de når Lagaån . 300 meter
500 m. Eller mer?
Citera
2023-04-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solltan1
Rimligtvis borde det inte vara väldigt många grävjobb eller liknande som gjordes. Jag undrar då hur långt ifrån ån . Jag menar doftmolekyker finns i ån . Men hur långt upp på land ,för att det ska kunna rinna ut så att dofterna känns när de når Lagaån . 300 meter
500 m. Eller mer?

Det grävdes väl fortfarande i området nedanför pingstvägen, alltså mot ån till, när Mattias försvann. Jag har tappat lite tidsuppfattning dock så minns någon annan bättre tro?
Har även för mig att det grävdes där byagårdens förskola idag ligger. Det är dock längre bort från ån ovan mark.
Citera
2023-04-11, 08:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av synthslakt
Det grävdes väl fortfarande i området nedanför pingstvägen, alltså mot ån till, när Mattias försvann. Jag har tappat lite tidsuppfattning dock så minns någon annan bättre tro?
Har även för mig att det grävdes där byagårdens förskola idag ligger. Det är dock längre bort från ån ovan mark.

Om han ligger på någon byggarbetsplats så är det tjänstefel av polisen om de inte kollade upp sådana platser och hittade honom.
Men det känns inte som om polisen någonsin brytt sig om det här fallet.

Att dumpa honom på en byggarbetsplats låter som maffiametoder som man ser på TV.

Vad skulle motivet att döda honom vara i så fall?

Hur var förhållandet mellan sönerna och mammans pojkvän? Var fanns han när M försvann?
Citera
2023-04-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om han ligger på någon byggarbetsplats så är det tjänstefel av polisen om de inte kollade upp sådana platser och hittade honom.
Men det känns inte som om polisen någonsin brytt sig om det här fallet.

Att dumpa honom på en byggarbetsplats låter som maffiametoder som man ser på TV.

Vad skulle motivet att döda honom vara i så fall?

Hur var förhållandet mellan sönerna och mammans pojkvän? Var fanns han när M försvann?

Vid Frustration och rädsla för deras egen skull kan människor var kapabla till vad som helst.Det får vi iderligen bekräftat.
Ja motiv kan vi spekulera i,men några vet, och det måste på något vis komma fram . Så många motiv kan inte finnas i detta,fall.
Citera
2023-04-14, 11:27
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Jag läser här varje dag, men slutar aldrig hoppas 🙏 att något händer så Mattias hittas .❤
Citera
2023-04-14, 13:23
Citat:
Ursprungligen postat av Solltan1
Vid Frustration och rädsla för deras egen skull kan människor var kapabla till vad som helst.Det får vi iderligen bekräftat.
Ja motiv kan vi spekulera i,men några vet, och det måste på något vis komma fram . Så många motiv kan inte finnas i detta,fall.
Ganska mycket pekar på att det finns en planerad flykt - bort från sin familj.
Min tanke är att M faktiskt sökt hjälp av polis att få skyddad identitet. Han är strax 18 vid sitt försvinnande.
Senast redigerad av Massonite 2023-04-14 kl. 13:31.
Citera
2023-04-14, 13:48
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Min tanke är att M faktiskt sökt hjälp av polis att få skyddad identitet. Han är strax 18 vid sitt försvinnande.

Hur vet du det här?
Jag har följt tråden från början och minns inte att det skrivits något om skyddad identitet? eller planerad flykt?
Citera
2023-04-14, 13:52
Medlem
Sannolikheten att han hittas vid livet vad tror ni det är 50-70% eller vad?
.att han suttit och spelat ps4 i en lägenhet och glömt bort tiden?
Citera
2023-04-14, 13:53
Hur var det med personerna som bråkade vid en bil på natten, som polisen hindrade mamman från att närma sig? Polisen sa att det inte hade med hennes son att göra, att hon skulle gå hem, i stort sett?

Kan ha blandat ihop detta.

Varför hjälpte inte mammans dåvarande pojkvän till att leta? Han var väl hemma hos henne, men stack hem istället för att leta, när Dennis kom hem?
Citera
2023-04-15, 17:03
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Då skulle väl inte polisen dyka efter honom vid flera tillfällen!! Polisen vet ju om Mattias skulle fått skyddad identitet och de hade nog inte på detta sätt låtit hans mamma och bror lida av att tro att M råkat illa ut och kanske är död. Hur de hade gjort vet jag inte men de skulle säkert ha ett sätt att hantera en sån situation. Det krävs dessutom rätt mycket för att få skyddad identitet.
Citera
2023-04-16, 03:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Då skulle väl inte polisen dyka efter honom vid flera tillfällen!! Polisen vet ju om Mattias skulle fått skyddad identitet och de hade nog inte på detta sätt låtit hans mamma och bror lida av att tro att M råkat illa ut och kanske är död. Hur de hade gjort vet jag inte men de skulle säkert ha ett sätt att hantera en sån situation. Det krävs dessutom rätt mycket för att få skyddad identitet.

Han kanske är hos pappan i Thailand?

Har pappan varit hemma i Sverige något sedan M försvann?
Citera
2023-04-16, 05:08
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Jag läser här varje dag, men slutar aldrig hoppas 🙏 att något händer så Mattias hittas .❤

Citat:
Ursprungligen postat av Saras1057
Sannolikheten att han hittas vid livet vad tror ni det är 50-70% eller vad?
.att han suttit och spelat ps4 i en lägenhet och glömt bort tiden?
Killen är stendöd. Han ligger nedgrävd nånstans och kommer aldrig att hittas utan ett erkännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in