Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Skrev om det tidigare i tråden, men jag tror att slagsmålsfilmen är en variant av den sk "30 seconds":
"The 30 seconds" is a street game. The objective is to fight / try & knock each other out in under 30 seconds.
Dessa uppstyrda slagsmål brukar i regel också filmas och läggas ut på nätet.
Förmodligen en "sport" som uppfunnits av något gäng av losers i USA. Hopplösa fall med ett IQ på 30 slår varandra sönder och samman, lägger ut skiten på nätet och tycker att de är skithäftiga.
Självklart tar sedan likasinnade i Sverige efter, som banjogänget i Ljungby. Inte mycket samlad IQ där inte.
Men en sak jag undrar är:
Hur mycket vet Mattias och Dennis mamma om detta?
Hur reagerade hon när sönerna kom hem blodiga och sönderslagna? Skällde hon ut dem (vilket min morsa skulle ha gjort), ryckte hon på axlarna åt de små livens "lekar" eller visste hon inget om detta? Ljög bröderna om vad som hänt i stil med "vi blev överfallna"?
Kände hon till vad medlemmarna i banjospelargänget höll på med, att det kanske också ingick droger i deras privata sammankomster? Tog hon någon gång en diskussion med sönerna om detta?
Eller visste hon helt enkelt ingenting om vilka dårar sönerna var inblandade med och vilket dåligt inflytande på sönerna som detta kunde medföra?
Det jag sett av henne så verkar hon vara en väldigt sympatisk människa. Riktigt tragiskt för henne att sönerna verkar ha hamnat så snett och i så dåligt sällskap. Men tyvärr händer sådant på många håll i detta sjuka samhälle.
Jag börjar mer och mer tro att något hänt som medlemmarna i detta gäng vet om. Om polisen vore smart och verkligen gick in för att lösa fallet skulle de börja pressa medlemmarna i detta gäng. Förr eller senare blir någon osäker och snackar bort sig.