2021-05-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Hur kan de vara så få människor som letar? "Samma 10-15 personer varje gång. " Va??!!
Skippa alla fåniga hjärtan och "tänker på dig". Du som bor nära borde lyfta på arslet och hjälpa till istället.
Hjälper du till att leta? .tycker du kan göra det....även om du bor långt ifrån så in i bilen och kör till Ljungby....ta med dig en snorkel ....
Citera
2021-05-23, 11:51
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.am.ADHD
Verkar inte som det. Han har väl sagt förut att det inte skulle göra någon skillnad om han är här eller inte, eller nåt liknande. Han har tydligen glömt att han har en till son här som kanske behöver sin pappa extra mkt just nu.

"Pappan" gör nog bäst i att stanna i Thailand och leva livet där. Han verkar ju helt skita i familjen och jag tror inte att han kan bidra med något här.
Citera
2021-05-23, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffen12
Filmen på bröderna är sjuk!
Upplever dock att D vill avbryta och inte vill skada M mer. Känns som att bröderna blir pushade till slagsmål.

Kan ett av dessa slagsmål ha urartat den aktuella kvällen?
Skallskada, ett olyckligt fall, ett bråk som gick överstyr..

Skrev om det tidigare i tråden, men jag tror att slagsmålsfilmen är en variant av den sk "30 seconds":

"The 30 seconds" is a street game. The objective is to fight / try & knock each other out in under 30 seconds.

Dessa uppstyrda slagsmål brukar i regel också filmas och läggas ut på nätet.
Citera
2021-05-23, 19:26
Knarkande småkillar som spöar varandra blodiga. Jävligt obehagligt men knappast första gången droger och testosteron resulterar i död. Frågan är bara om det är brorsan som är baneman eller någon av de påtända WT-vännerna som slog det sista slaget.
Citera
2021-05-23, 22:52
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Skrev om det tidigare i tråden, men jag tror att slagsmålsfilmen är en variant av den sk "30 seconds":

"The 30 seconds" is a street game. The objective is to fight / try & knock each other out in under 30 seconds.

Dessa uppstyrda slagsmål brukar i regel också filmas och läggas ut på nätet.
Förmodligen en "sport" som uppfunnits av något gäng av losers i USA. Hopplösa fall med ett IQ på 30 slår varandra sönder och samman, lägger ut skiten på nätet och tycker att de är skithäftiga.

Självklart tar sedan likasinnade i Sverige efter, som banjogänget i Ljungby. Inte mycket samlad IQ där inte.

Men en sak jag undrar är:

Hur mycket vet Mattias och Dennis mamma om detta?

Hur reagerade hon när sönerna kom hem blodiga och sönderslagna? Skällde hon ut dem (vilket min morsa skulle ha gjort), ryckte hon på axlarna åt de små livens "lekar" eller visste hon inget om detta? Ljög bröderna om vad som hänt i stil med "vi blev överfallna"?

Kände hon till vad medlemmarna i banjospelargänget höll på med, att det kanske också ingick droger i deras privata sammankomster? Tog hon någon gång en diskussion med sönerna om detta?

Eller visste hon helt enkelt ingenting om vilka dårar sönerna var inblandade med och vilket dåligt inflytande på sönerna som detta kunde medföra?

Det jag sett av henne så verkar hon vara en väldigt sympatisk människa. Riktigt tragiskt för henne att sönerna verkar ha hamnat så snett och i så dåligt sällskap. Men tyvärr händer sådant på många håll i detta sjuka samhälle.

Jag börjar mer och mer tro att något hänt som medlemmarna i detta gäng vet om. Om polisen vore smart och verkligen gick in för att lösa fallet skulle de börja pressa medlemmarna i detta gäng. Förr eller senare blir någon osäker och snackar bort sig.
Senast redigerad av ElimGarak 2021-05-23 kl. 22:57.
Citera
2021-05-24, 11:15
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Fast nu hänger du ju ut nån.
Vilken till 99% är helt oskyldig till att nämnas i denna tråden.
Man kan inte bara kasta ut namn.
Tänk om det vore ditt eget namn som du läste i en Flashback-tråd. Not so nice. Om du är oskyldig.
Lägg av med det här skuldbeläggandet - det saboterar vad Flashback är. Här har vi yttrandefrihet på riktigt. Vi kan prata om allt och alla.
Citera
2021-05-24, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Felpost 😄
Hahahahaha jag bjuder på den!
Citera
2021-05-24, 15:35
Medlem
Det som inte stämmer i detta fall är tidslinjen.
Den talar mer för att någon inte säger sanningen.
Citera
2021-05-24, 16:16
Medlem
Ensundmans avatar
Är han hittad än?
Citera
2021-05-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensundman
Är han hittad än?
Tror nog du hade märkt ifall han hade hittats
Citera
2021-05-24, 21:00
Medlem
Han ligger i ån.
Citera
2021-05-24, 21:05
Medlem
Jag tror de sökte med undervattenskamera/robot igår i ån.
Vid rep lösabron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in