2021-02-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pannkakssmet123123
https://www.mediafire.com/file/141a6...26714.mp4/file

nää- den är kvar, brorsan är iaf skyldig till misshandel eller båda vet inte vem som är vem, men iaf så låter det som det är 2 bakom kameran, jävla idioter som filmar, är ungdomar så där idag ?

om 2 slåss med varandra är väl båda skyldiga till misshandel eller har jag fel, detta har inget med försvinnandet att göra... men undra bara.
Citera
2021-02-18, 17:59
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Strumpan är nog Mattias, däremot har knappast en rivstartande bil med det hela att göra. Mamman och brodern hörde ju ropen senare om jag förstått det rätt.

OM det nu var rop på hjälp de hörde. Djur kan låta som skrikande människor. Själv väckte jag min man en natt och jagade ut honom med mig i minusgrader för att jag hörde rop på hjälp.
Nu är min man lite mer naturvan än jag och kunde rätt snabbt identifiera ljudet som en uggla.

Hanens ljud
I natten tyckte jag att jag på avstånd hörde någon ropa "hjälp" "hjälp" "rädda mig"
https://www.youtube.com/watch?v=lI3C...l=ToToWildlife

Pinsamt för mig såklart - men i natten så tyckte jag att jag hörde det tydligt.
Min man däremot..
- Det är en jävla uggla *mutter* *mutter*

När jag fick höra ugglan så fick jag ge mig, det var en uggla vars läte blev till rop på hjälp när min hjärna sorterade ljuden.

De kan ha hört rop på hjälp, men det kan också ha varit läte från ett djur de har hört.

Rävens ljud - framförallt honans (vixen) - är också ett ljud som kan misstas för desperat ropande.
https://www.youtube.com/watch?v=J6Nu...StarFoxFan4641

Rådjur i nöd
https://www.youtube.com/watch?v=mFl4...inneaAndersson

Vet man vad det är för ljud så hör man det ju - vet man inte så kan det lätt lyssnas in som annat.
Tack, jättebra info! Jodå, jag har både blivit skräckslagen för att någon galning springer runt i skogen eller varit redo att springa och hjälpa någon stackare i nöd. Endast en gång var det en stackare i nöd i form av ett litet kid som ramlat ner i en grop. Skulle vilja lägga till ett rådjurs råmande i ilska eller varning - låter precis som en mansröst som vrålar i skogen.
Är man skärrad, som mamman och brodern var när de letade, så är det verkligen extra lätt att höra alldeles fel. Så de där ropen på hjälp får man nog ta med en nypa salt.
Citera
2021-02-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymuser1234
nää- den är kvar, brorsan är iaf skyldig till misshandel eller båda vet inte vem som är vem, men iaf så låter det som det är 2 bakom kameran, jävla idioter som filmar, är ungdomar så där idag ?

om 2 slåss med varandra är väl båda skyldiga till misshandel eller har jag fel, detta har inget med försvinnandet att göra... men undra bara.
Vad är detta???? På riktigt??
Citera
2021-02-19, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pannkakssmet123123
https://www.mediafire.com/file/141a6...26714.mp4/file
Vad är detta???? Är det på riktigt????
Citera
2021-02-19, 01:21
Medlem
Citat:

Är det Mattias som får stryk? Vem slår? Vem filmar??
Citera
2021-02-19, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlameItOnAcon
Kanske är så enkelt att han sprang där med gråten i halsen trött på sina bögpolare och vidriga brorsa som vill att han ska gå en rond på natten, och väl framme på bron fick nog o slängde sig över räcket.

Eller så slängde dom ner han där på skoj som straff för han inte ville boxas fast det låter lite långdraget.
Va fan e detta?? Polis rotar väl i detta heeelt sjuka!!!
Citera
2021-02-19, 05:59
Medlem
Citat:

Det verkar som det är de som filmar som är styrande, kanske blev pojkarna mer eller mindre tvingade att utföra den här
fighten ?! Det är nog inte lätt för ungdomar när andra trycker på, man hör ju att en av dem säger: -jag vill inte slå honom mer och då säger filmaren: -bara så du vet så står det 2-1 nu !!!
Jag tänker nog att dessa båda bröder har varit utsatta för grupptryck och de vill inte framstå som mesiga ! Sedan är det fenomenet ”självuppfyllande profetia” att som andra ser på dem och tänker om dem så till slut agerar de, så som de tänker om dem !
Citera
2021-02-19, 11:54
Medlem
De inställda dykningarna idag fick tas upp då nån hittat nåt föremål. Oklart vilket sorts föremål. Stod på lokaltidningens sida men den är under betalvägg
Citera
2021-02-19, 12:51
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:

Jag har ingen aning om vilka som syns på filmen men OM det är dessa bröder så har det nog tyvärr allt att göra med försvinnandet. Familjetragedi. Hoppas de hittar honom så det snabbt blir uppklarat.
Citera
2021-02-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flipflop84
De inställda dykningarna idag fick tas upp då nån hittat nåt föremål. Oklart vilket sorts föremål. Stod på lokaltidningens sida men den är under betalvägg
Det är en privatperson som filmat med undervattensdrönare och som fick film på ett föremål söder om Replösabron. Polisen fick filmen igår eftermiddag. De vill undersöka föremålet närmare och beslutade igår kväll för att ta dit kustbevakningen. Där är 2 dykare med en dykledare.
Citera
2021-02-19, 13:40
Medlem
Dom har hittat ett föremål alltså. Kan det verkligen ha med mattias att göra,? Han hade ju ingeting med sig. Förutom de få klädesplagg han bar
Citera
2021-02-19, 15:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutsRackartyg
Dom har hittat ett föremål alltså. Kan det verkligen ha med mattias att göra,? Han hade ju ingeting med sig. Förutom de få klädesplagg han bar
Från lokaltidningen - bara rubrik eftersom den är låst.

TV: Dykinsats avslutas: Föremål på botten avfärdas från utredningen

https://www.smalanningen.se/logga-in...an-utredningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in