Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Absolut. Det är sånt här som får mig att tvivla på default-teorin att han dog av drunkning, samt att misstänka att anhöriga vet och tiger.

Fylle-drunkning är dock fortfarande det mest sannolika, så det kan vara klädsamt att inte utan bevis anklaga folk som antagligen är oskyldiga.

Vad är det?
Citera
2021-01-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det är just det som talar för en konspiration. Men man måste ändå ta i beaktande det faktum att drunkning är den vanligaste dödorsaken i sådana här fall. Dessutom, om Lagan betedde sig som andra vattenflöden i Mellansverige vid tidpunkten är det väl full fart som gäller?

Lagan är lite problematisk att dyka i också, om jag förstått det hela rätt. Mycket gammalt timmer på botten efter gamla flottningar och rejäla skillnader i djup.
Citera
2021-01-17, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Mitt intryck av filmen är att det framför allt är ett dysfunktionellt kompisgäng, personen som filmar framstår ju i det närmaste som sadist.

Den som stoppar allt är till slut brodern som slår, som inte vill skada sin bror mer.

Att man kan filma en sådan här grej, peppa och skrika ”kör, kör” är obegripligt.

Helt sinnessjukt beteende. Med detta sagt tror jag definitivt att kompisarna är kapabla till mer och brodern. Håller man på sådär är det något sjukligt.
Skulle en nära vän till mig bli slagen sådär hade jag avbrutit, skulle aldrig stå och se på och dessutom heja på. Antingen super de på tok för mycket eller så är höga.
Hoppas deras föräldrar verkligen tar tag i sina barn efter att de sett detta.
Citera
2021-01-17, 20:22
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Vad är det?

Att han drattade i och drunknade.
Citera
2021-01-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalteMartensson
Märkligt att man inte hittat honom. Tror/hoppas polisen har full koll på M:s och kompisgängets leverne vid detta laget, så den biten behöver vi inte bekymra oss om.
Tror fortfarande att han av någon anledning befunnit sig i den nedbrunna stugan och bragts om livet där. Kroppen finns någon annanstans.
Alternativt hittar man honom i ån, men jag kan inte begripa VARFÖR han skulle gett sig ner där.

Kom även att tänka på den sjuka grejen som cirkulerade bland ungdomar för x antal år sedan som gick ut på att hålla sig undan så länge som möjligt. Kommer dock inte ihåg var jag läste om den idiotgrejen.

Vad då för nedbrunnen stuga? Kan du förklara
Citera
2021-01-17, 20:23
Medlem
Cassisss avatar
Jag tror också drunkning är troligaste scenariot, med droger eller alkohol inblandat. Att brodern skulle ha sprungit runt och låtsats vara M låter som en dålig film!
Citera
2021-01-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junglejulialukai
En stuga/fritidshus i närområdet brann ner samma helg han försvann.
Citera
2021-01-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalteMartensson
En stuga/fritidshus i närområdet brann ner samma helg han försvann.

Hm. Okej. Känns ju som ett himla sammanträffande väl ändå tycker jag.
Citera
2021-01-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Det ska extreeeeemt mycket till om en fullt frisk ung person ska dö av ett knytnävsslag. Människokroppen är tåligare än man tror, i synnerhet unga personer.

Slår du mot näsbenet i fel vinkel eller mot tinningen så kan det gå illa.
Citera
2021-01-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junglejulialukai
Det brann ner en sommarstuga nära Ljungby samma helg. Upptäcktes nedbrunnen den 7:e om jag inte minns fel.
Citera
2021-01-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Slår du mot näsbenet i fel vinkel eller mot tinningen så kan det gå illa.

Utveckla gärna vad som kan hända om man slår mot näsbenet i ”fel vinkel”, eller tinningen?
Citera
2021-01-17, 20:35
Medlem
Slår man dessutom huvudet i backen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här