Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-14, 21:04
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dizziemind
I detta fall så FRÅGADE han om vägen till Centrum. Han visste ju inte vart han var. Det är skillnad till de du skrev. Är man schysst och bryr sig då när han ställde den frågan hade man ju hjälpt han, då han inte hade jacka eller skor. Han du såg med T-shirt hade väll skor på sig också. Detta var även mitt i nattens kyla!

Jo skor hade han, men det var natt. Jo, klart är det skillnad om personen inte verkar veta var han är och är förvirrad, men han frågade kanske på ett glatt och "normalt" sätt, och folk tänkte att han verkade okej?

Vet vi säkert att han inte lånat skor?
Citera
2021-01-14, 21:09
Medlem
Citat:
Enligt videon som man kan se här: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...XQH96Eok-6LYks

Säger hon att han mött två personer gående som han frågar efter vägen till Centrum. Detta är första gången jag hör om detta. Alltså att han träffade på två personer gående.
HUR tänker dom två? Han har INGEN jacka och inte heller skor på sig. Han frågar efter vägen till Centrum?? Man tänker då inte att denna killen behöver hjälp??

Jag hade uppfattat det som att han är vilse (en självklarhet). Sen hade jag hjälpt honom så han inte frös!

Sen sa hon "...och sen försvinner han igen och springer upp här Norrut. Och det är den sista iakttagelsen hittills av M.B. Han rör sig springande upp iväg i riktning mot 25:an."

När han springer iväg åt fel håll.... efter att ha frågat om vägen till centrum. Inte fan ignorerar man detta. Varför sa inte någon av dessa två personer som såg honom att han springer åt fel håll?!
Sen är frågan... varför markerar då hundarna på den plats de markerar vid vattnet? Fast å andra sidan verkade ju han vilse, han måste sprungit överallt.....fan hoppas han hittas nu nu!

Ja, vad ska man säga? Jag blir så ledsen över det här. Har ju sett bilder på M. Han är ingen stor 17-åring som kan tas för en vuxen. Det handlar om en kille som ser ut som ett barn. Kanske till och med lite yngre än sin ålder. Att inte hjälpa honom när han ringer på, inte reagera/agera när man stöter på honom längs en väg i bara strumplästen, en kall vinternatt...
Vad är det för fel på folk? Och vad är det för patrask som rör sig i Ljungby?
Citera
2021-01-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jo skor hade han, men det var natt. Jo, klart är det skillnad om personen inte verkar veta var han är och är förvirrad, men han frågade kanske på ett glatt och "normalt" sätt, och folk tänkte att han verkade okej?

Vet vi säkert att han inte lånat skor?

Skor, Det får vi veta när de fiskat upp honom
Citera
2021-01-14, 21:11
Medlem
Citat:
Enligt videon som man kan se här: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...XQH96Eok-6LYks

Säger hon att han mött två personer gående som han frågar efter vägen till Centrum. Detta är första gången jag hör om detta. Alltså att han träffade på två personer gående.
HUR tänker dom två? Han har INGEN jacka och inte heller skor på sig. Han frågar efter vägen till Centrum?? Man tänker då inte att denna killen behöver hjälp??

Jag hade uppfattat det som att han är vilse (en självklarhet). Sen hade jag hjälpt honom så han inte frös!

Sen sa hon "...och sen försvinner han igen och springer upp här Norrut. Och det är den sista iakttagelsen hittills av M.B. Han rör sig springande upp iväg i riktning mot 25:an."

När han springer iväg åt fel håll.... efter att ha frågat om vägen till centrum. Inte fan ignorerar man detta. Varför sa inte någon av dessa två personer som såg honom att han springer åt fel håll?!
Sen är frågan... varför markerar då hundarna på den plats de markerar vid vattnet? Fast å andra sidan verkade ju han vilse, han måste sprungit överallt.....fan hoppas han hittas nu nu!
Men vad faan, detta var helt nytt! Enligt tidigare uppgifter hade han frågat en boende där han skulle ha ringt på, om vägen till centrum. Inte att han har mött två gående!! Jag vet inte men om det var två ungdomar han mötte så kanske dom bara sket i honom för att han var full och/el var drogpåverkad och kanske bara skrattade åt honom. Man vet ju inte, ibland så orkar folk bara inte bry sig. El så sprang han iväg så fort att dom inte kunde göra något. Vem vet, han kanske var så påverkad att han var helt förvirrad. För det känns ju som att han borde vetat vilket håll han skulle gå men är man då påverkad av droger man kanske inte har testat innan el fick snedtändning så kan det hända vad som helst. Men jag undrar varför han sprang! Och att han skulle till centrum utan jacka, mobil och skor 🤔
Citera
2021-01-14, 21:15
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Men vad faan, detta var helt nytt! Enligt tidigare uppgifter hade han frågat en boende där han skulle ha ringt på, om vägen till centrum. Inte att han har mött två gående!! Jag vet inte men om det var två ungdomar han mötte så kanske dom bara sket i honom för att han var full och/el var drogpåverkad och kanske bara skrattade åt honom. Man vet ju inte, ibland så orkar folk bara inte bry sig. El så sprang han iväg så fort att dom inte kunde göra något. Vem vet, han kanske var så påverkad att han var helt förvirrad. För det känns ju som att han borde vetat vilket håll han skulle gå men är man då påverkad av droger man kanske inte har testat innan el fick snedtändning så kan det hända vad som helst. Men jag undrar varför han sprang! Och att han skulle till centrum utan jacka, mobil och skor 🤔

Han ville till Centrum för han bor Centralt. Han ville hem antar jag. Jag håller med, alla har ju trott att han frågat vägen hos någon boende och inte två personer han mött....
Citera
2021-01-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Skor, Det får vi veta när de fiskat upp honom

Tror inta alls att han ligger i ån. De har gjort jättemånga dyk där.
Citera
2021-01-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Tror inta alls att han ligger i ån. De har gjort jättemånga dyk där.
Hundar har markerat dock..
Citera
2021-01-14, 21:28
Medlem
Citat:
Han ville till Centrum för han bor Centralt. Han ville hem antar jag. Jag håller med, alla har ju trott att han frågat vägen hos någon boende och inte två personer han mött....
Aha ok, jag känner inte till området. Men då måste han ha varit bra förvirrad alltså. El rädd för någon/några som han såg och sprang åt andra hållet? Undrar om de gående pekade åt fel håll för att jävlas el om han var så påtänd att han inte alls hängde med. Från början trodde jag att det skulle vara löst inom en vecka typ, att han hade ramlat i ån och bli hittad. Men så enkelt var det ju verkligen inte, det är helt sinnessjukt! Det är bara massa frågor men inga svar.
Citera
2021-01-14, 21:30
Medlem
Nintendokids avatar
För långsökt?
https://www.youtube.com/watch?v=-wIz...nKellyProfiler
Citera
2021-01-14, 21:32
Medlem
Nintendokids avatar
Vad är Ljungby/Hjortsberg för område? Multikulti?
Citera
2021-01-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
För långsökt?
https://www.youtube.com/watch?v=-wIz...nKellyProfiler
Har för mig att någon har nämnt detta innan i tråden. Men ja, jag tror det är för långsökt.
Citera
2021-01-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Vad är Ljungby/Hjortsberg för område? Multikulti?
Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in