Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-09, 22:17
  #1201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Han ska ha sagt "jag drar nu". Inga uppgifter om att han sa att skulle hem.

Nej, det var ett misstag från min sida. Se dock #1182.
Citera
2020-12-09, 22:19
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Nej, ok, visst, det har du rätt i. Men jag svarade på ett påstående om att brodern inte visste när han gått därifrån, och det visste han ju i sådana fall, oavsett var Mattias gick.

00,30 ska ju vara en uppgift från grabbgänget på när Mattias ska ha sagt "jag drar nu".
Enligt mamman ska Dennis då ha trott att Mattias gick hem.
När Mattias senare under natten märker av att Mattias alla saker är kvar i villan "rusar han hem".
Där upptäcker han att Mattias inte är hemma. Han och mamman beger sig då ut och letar efter Mattias.
Källa: Mamman genom media.
Citera
2020-12-09, 22:21
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valrossen005
Läste nu igenom MSN nyhetsflöde att han hade varit på festen på ågårdsvägen och sen gått vidare till klotvägen och sen hade dem gått tillbaka till ågårdsvägen där han sedan hade gått slutligen ifrån, låter som att han var påväg tillbaka till klotvägen men sen inte hittat, eftersom han letade efter en tjej så kanske det hade hänt något mellan dem under kvällen som han ville reda ut

Vilken media?

Isåfall gäller tidslinjen:

1. Fest på Ågårdsvägen
2. Sen gått vidare till Klotvägen
3. Sedan tillbaka till Ågårdsvägen
4. 00,30 säger Mattias "jag drar" på Ågårdsvägen, och dyker upp en timme senare vid Smalspåret nära Klotvägen
Citera
2020-12-09, 22:22
  #1204
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Hej
Är mest följare och kommenterar inte så ofta. Försökte kommentera nu men kanske blir fel.
Jag följer denna tråd för att det är svårt att inte känna/tänka när man har barn i liknande ålder.
Det jag tänker är: om två bröder i liknande (eller i detta fall) i samma ålder är på samma fest och ska vara hemma samma tid. Varför sitter den ene kvar när den andre går och säger "jag drar nu" om allt är frid och fröjd? Varför drar de inte hem tillsammans när klockan ändå är "gå hem"
Det andra jag tänker är: Om det inte var var "frid och fröjd" - varför blir då den ene andre brodern inte orolig direkt när bror 1 lämnar festen ? Varför blir han orolig först när han kommer hem till mamman och den andre brodern inte är hemma?
Jag har en känsla av att något hände redan på festen.
Vet man att det var M som sprang runt i kvarteren runt festen?
Kan det vara D som mådde skit och var chockad över något som hänt M?

Jag tycker att just med det här fallet är det något skumt. Hade han tagit skor och annat så hade jag trott på drunkning direkt men det här känns mer som olycka som kanske någon försökt dölja eller misshandel/dråp.

Skulle nog kolla mer på de som var med honom under kvällen
Citera
2020-12-09, 22:23
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Min teori är att han tagit amfetin/ritalin eller liknande under kvällen. Ni som tagit det vet hur man blir.

Kan ha varit en cocktail av droger också. Men sant som du säger, om droger är förklaringen så har det har inte enbart varit ”nedåt”-grejer. Då hade han fastnat i soffan.

Även sant det om tjack. Har en bekant som blev vattenförgiftad(druckit för mycket vatten) i Berlin av den anledningen. Inlagd flera dagar. Så det kan skapa en sjuklig törst som inte går att släcka i princip.
Citera
2020-12-09, 22:23
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Har läst genom sammanfattningen. Min teori är att han tagit amfetin/ritalin eller liknande under kvällen. Ni som tagit det vet hur man blir. Kanske tagit lite för mycket eller är ovan och inte riktigt kunnat hantera det och känt ett behov av att "springa av sig".

Det förklarar:

1. Varför han plötsligt drog utan skor eller kläder. Man bryr sig inte om sånt för man är så varm och vill bara kyla ner sig och springa av sig.
2. Varför han eventuellt sågs springa ensam utomhus.
3. Varför han knackade på en främling mitt i natten och bad om vatten för man blir riktigt törstig av amfetamin och tillräckligt orädd/social för att knacka på en främling.

Så vart är han? Troligtvis somnade han tillslut utomhus när ruset gick över och frös ihjäl pga inga kläder på sig.
Den här förklaringen har jag läst flera gånger i tråden och den är otroligt dålig. Varför skulle man somna på så mycket affe??? Utomhus dessutom, där man bor, har växt upp och har en massa vänner???
Citera
2020-12-09, 22:26
  #1207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
00,30 ska ju vara en uppgift från grabbgänget på när Mattias ska ha sagt "jag drar nu".
Enligt mamman ska Dennis då ha trott att Mattias gick hem.

Ja? Då visste han ju när Mattias gick och när han såg Mattias för sista gången den natten?
Citera
2020-12-09, 22:27
  #1208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Vilken media?

Isåfall gäller tidslinjen:

1. Fest på Ågårdsvägen
2. Sen gått vidare till Klotvägen
3. Sedan tillbaka till Ågårdsvägen
4. 00,30 säger Mattias "jag drar" på Ågårdsvägen, och dyker upp en timme senare vid Smalspåret nära Klotvägen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...ar/ar-BB1bJzjJ
Citera
2020-12-09, 22:32
  #1209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Vilken media?

Isåfall gäller tidslinjen:

1. Fest på Ågårdsvägen
2. Sen gått vidare till Klotvägen
3. Sedan tillbaka till Ågårdsvägen
4. 00,30 säger Mattias "jag drar" på Ågårdsvägen, och dyker upp en timme senare vid Smalspåret nära Klotvägen
Eller ja det är vad man tolkar texten till efter den infon som framkommit, ågårdsvägen, klotvägen, ågårdsvägen
Citera
2020-12-09, 22:36
  #1210
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Även sant det om tjack. Har en bekant som blev vattenförgiftad(druckit för mycket vatten) i Berlin av den anledningen. Inlagd flera dagar. Så det kan skapa en sjuklig törst som inte går att släcka i princip.
Ja. Och det är även vanligt vid MDMA (ecstasy).
Citera
2020-12-09, 22:47
  #1211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag tycker att just med det här fallet är det något skumt. Hade han tagit skor och annat så hade jag trott på drunkning direkt men det här känns mer som olycka som kanske någon försökt dölja eller misshandel/dråp.

Skulle nog kolla mer på de som var med honom under kvällen
Så tänker jag oxå tyvärr
Citera
2020-12-09, 23:16
  #1212
Medlem
Här borde finnas en mängd tidsangivelser som saknas Mycket snack men uruselt med exakta uppgifter.

1. Fest på Ågårdsvägen
2. Sen gått vidare till Klotvägen
3. Sedan tillbaka till Ågårdsvägen
4. 00,30 säger Mattias "jag drar" på Ågårdsvägen, och dyker upp en timme senare vid Smalspåret nära Klotvägen

1. Vilken tid startade denna fest på Ågårdsvägen?.
2. Vilken tid gick man vidare till Klotvägen?.
3. Vilken tid gick man tillbaka till Ågårdsvägen?.
4. Vilka uppgifter har kommit fram i tråden som man kan fylla denna timme med?. Går det att få några tidsangivelser med alla dessa dörrknackningar?.

Festen på Klotvägen skulle väl ha kunnat vara hos *edin(H). Den tjejen borde då bo hos sina föräldrar varefter grabbgänget kanske uppfattades påträngande allt för sent på kvällen.
En annan tjej har det också pratats om i tråden. Bodde hon också på Klotvägen?.

Var M.B tilsammans med någon av tjejerna? Kan det finnas någon sorts svartsjukedrama med tanke på hans hastiga uppbrytande av festen på Ågårdsvägen? Var han upprörd när han gick?

Som sagt finns en hel del att reda ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback