• 1
  • 2
2020-12-04, 15:46
Medlem
Jag är inte högutbildad å ger mig inte ofta in i politiska diskussioner, men har inte pk-maffian (även här på fria Flashback) gått för lång nu?

Man kan ogilla FFs relationer o vänner men HAN har ju trots allt inte gjort något dumt. Jag fattar inte varför ingen säger ifrån när dreven börjar gå. Jag vet att en massa människor ser rött när det gäller dessa brott men personen i fråga har ju avtjänat sitt straff och försöker börja om. Låt honom gör det. Någonstans måste han ju bo och ngn framtid måste han ju ha.

Och FF har som sagt ryggen fri. Vänner, familj och arbetskamrater är inte skyldiga när ngn annan har begått ett brott. FF har inte misskött sitt jobb eller svikit någns förtroende.

Folk kommer skriva nu att visa saker är oförlåtliga. Och kanske... men förlåtelse är bara upp till ett brottsoffer. Eller tänker jag fel? De kan förlåta eller inte förlåta, det är inte vår ensak.

Samhället måste komma ihåg varför vi har straff, rättegångar. För att skulden till samhället ska utraderas. När denna person i FFs närhet sonat sitt straff är det slut för vår del. Inge av oss har sen något att säga till om. Han är fri. Eller tänker jag fel?

Vi har alla lärt oss att det är bra att tänk kritiskt men tkr att alla verkar tro att tänk kritiskt är att vara negativ. Argt och hämndlysten. Så det blir bara en ström av negativitet från folk som tror det är att tänka fritt och kritiskt är samma sak som att vara negativt.

Man behöver inte vara jurist för att begripa vrf vi har rättsprocesser och varför en relation av ngt slag inte är samma sak som att den andre personen har gjort något fel.

Är folk bara överjävligt korkade som inte förstår grundläggande rättsfilosofi?

Kan vi inte diskutera detta nu. Utan att hamna i ett läge där alla skriker och ser rött utan där vi faktiskt tänker på hur ett samhälle fungerar och varför.
Citera
2020-12-04, 15:50
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Han har svikit sitt barns förtroende genom att vara sambo med en dömd pedofil och medvetet låtit sitt barn vistas runt denne.

Han har hela tiden vetat om sin Sambos brott.

Nej han har fan inte "ryggen fri"
Citera
2020-12-04, 15:50
Medlem
LeifD2s avatar
Enligt den vänsterliberala tidningen DN så är FF nu sjukskriven fram till februari 2021. Märkligt hur politiker lyckas bli sjuka så fort det hettar till... Lite egna regler tydligen för som är högst upp i politiken och samtidigt längst ned på moral-skalan...
Citera
2020-12-04, 15:59
Medlem
Straffet är inte avtjänat utan pedofilen är villkorligt frigiven med tre år kvar. Viktigare är att pedofili är en livslång och obotlig personlighetsstörning med hög återfallsrisk. I Sverige släpps de efter några år av samma skäl som mördare släpps så att de kan mörda igen, men det innebär inte att personen har andra värderingar än innan straffet. Att man alls vill umgås med en sådan människa är problematiskt.
Citera
2020-12-04, 16:00
Medlem
george.sthlms avatar
TS kan ha en poäng om det inte vore så att FF sitter i centerns högsta ledning.

Hade det varit Bengt-Åke, 56 år och grävmaskinist så vore det en sak för honom och hans närmsta
omgivnings säkerhet.

Nu är det en av sveriges mest profilerade politiker.
Om han blev kvar i politiken så skulle han förknippas så starkt med pedofilen att
mediala framträdanden vore meningslösa.
Citera
2020-12-04, 16:03
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashigaflashback
Jag är inte högutbildad å ger mig inte ofta in i politiska diskussioner, men har inte pk-maffian (även här på fria Flashback) gått för lång nu?

Man kan ogilla FFs relationer o vänner men HAN har ju trots allt inte gjort något dumt. Jag fattar inte varför ingen säger ifrån när dreven börjar gå. Jag vet att en massa människor ser rött när det gäller dessa brott men personen i fråga har ju avtjänat sitt straff och försöker börja om. Låt honom gör det. Någonstans måste han ju bo och ngn framtid måste han ju ha.

Och FF har som sagt ryggen fri. Vänner, familj och arbetskamrater är inte skyldiga när ngn annan har begått ett brott. FF har inte misskött sitt jobb eller svikit någns förtroende.

Folk kommer skriva nu att visa saker är oförlåtliga. Och kanske... men förlåtelse är bara upp till ett brottsoffer. Eller tänker jag fel? De kan förlåta eller inte förlåta, det är inte vår ensak.

Samhället måste komma ihåg varför vi har straff, rättegångar. För att skulden till samhället ska utraderas. När denna person i FFs närhet sonat sitt straff är det slut för vår del. Inge av oss har sen något att säga till om. Han är fri. Eller tänker jag fel?

Vi har alla lärt oss att det är bra att tänk kritiskt men tkr att alla verkar tro att tänk kritiskt är att vara negativ. Argt och hämndlysten. Så det blir bara en ström av negativitet från folk som tror det är att tänka fritt och kritiskt är samma sak som att vara negativt.

Man behöver inte vara jurist för att begripa vrf vi har rättsprocesser och varför en relation av ngt slag inte är samma sak som att den andre personen har gjort något fel.

Kan vi inte diskutera detta nu. Utan att hamna i ett läge där alla skriker och ser rött utan där vi faktiskt tänker på hur ett samhälle fungerar och varför.

Federley är en förrädare. Han röstade 2008 för FRA-lagen, trots löften om det motsatta. Det är helt enkelt ingen person som man ska lita på.
Citera
2020-12-04, 16:04
Medlem
yz44s avatar
Villkorligt frigiven är inte samma sak som att straffet är avtjänat.
Sedan är pedofili en störning som kanske inte ens går att bota.

FF hade inga problem med ovanstående så länge inte media skrev om det.
Vad säger det om FF´s omdöme och sårbarhet för t.ex. utpressning.

Sedan har vi "sjukskrivningen", som då uppenbarligen gäller medias intresse.

I sammanhanget får vi heller inte glömma att FF har känd kontakt med minst tre (3) pedofiler.
Att någon slumpmässigt skulle ha aktiva kontakter med tre pedofiler förefaller osannolikt.
Vi vet heller inte hur många fler pedofiler FF känner och har kontakt med.
Citera
2020-12-04, 16:10
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Enligt den vänsterliberala tidningen DN så är FF nu sjukskriven fram till februari 2021. Märkligt hur politiker lyckas bli sjuka så fort det hettar till... Lite egna regler tydligen för som är högst upp i politiken och samtidigt längst ned på moral-skalan...

Citat från FF:
" Jag har fallit i bitar och behöver samla ihop mig själv, läka och hämta styrka.
Jag har därför fått stöd av vården och träffat en psykolog som har konstaterat att jag inte är arbetsför"

En vanlig dödlig arbetare eller tjänsteman kan ju prova att i november träffa en psykolog och
säga att han behöver bli sjukskriven 2-3 månader för att samla sig själv, läka och hämta styrka.

Glöm det säger jag. Du får max en vecka sjukskrivning. Det är sånt här som skapar politikerförakt.
Citera
2020-12-04, 16:12
Medlem
Lost.Villains avatar
Det märkliga är att folk som du inte tycker likadant när ett liknande scenario dyker upp för någon politiker som tillhör SD eller AfS.
Citera
2020-12-04, 16:17
Medlem
AbsurdExistenss avatar
Han är inte dömd juridiskt men det är det ju inte tal om heller. Fast vad vet jag? Kanske har brott begåtts. Men man måste alltid ta konsekvenser av sina handlingar. Det är uppenbart att Fredrik medvetet släppt in (ytterligare) en pedofil i sin innersta privata sfär. Folk har all rätt att förakta detta. För detta må hans rykte bli bespottat. Det är inte ens en mänsklig rättighet att ha gott rykte.
Citera
2020-12-04, 16:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashigaflashback

Ja, du tänker fel. Fredrik Federley visar ett extremt dåligt omdöme genom sitt val av umgänge och brist på konsekvenstänkande.

Av vad som framkommit handlar det f.ö. inte om, att han känner en (1) pedofil - tydligen har han tre (3) sådana i bekantskapskretsen. Hur sannolikt är det, att det är en ren slump? (retorisk fråga) Frågan uppstår då, vad de månne kan ha för gemensamma intressen?

Dåligt omdöme och brist på konsekvenstänkande diskvalificerar Federley helt som politiker.
Citera
2020-12-04, 16:37
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto