• 1
  • 2
2020-12-03, 14:52
Medlem
constants avatar
Frågan är enkel, vilket föredrar du? Och har du en vettig förklaring till varför andra tycker som du?

Anledningen till varför jag frågar är för att jag anser spjällen står skyhögt över kycklingen, i alla fall i de butiker där jag handlar. Och jag undrar om jag är den ende, eller i alla fall en av de få...

Butikerna har alltid massor nygrillad (nåja, värmd) kyckling, men ganska sällan dessa läckra, grillade, tunna revbensspjäll - Vilket jag tycker är konstigt.

Vad beror det på?

-Krångligare att tillreda?
-Sämre marginal?
-Kortare bäst-före-tid?
-Sämre försäljning?
-Kunderna tittar på kilopriset?

Någon som har en idé? Eller är det bara så enkelt som att jag tillhör få som föredrar spjällen?
Senast redigerad av constant 2020-12-03 kl. 14:54.
Citera
2020-12-03, 15:01
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Föredrar revbensspjällen då kycklingen ofta är lite torr
Citera
2020-12-03, 15:02
Medlem
Tangentriddarens avatar
Verkar vara den enda som finner revben rentav vidrigt, köttet är i regel ganska smaklöst och har konstig konsistens. Kyckling all the way.

Föredrar annars fläskkött framför kyckling.
Citera
2020-12-03, 15:05
Medlem
GlobalistKattens avatar
Det där beror nog på vart man bor, i min håla har alla tre större livsmedelsbutiker butiksgrillade revbensspjäll och kamben.
Och tur är väl det då honungsglaserade revben/kamben är bland det godaste som finns.
Citera
2020-12-03, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Frågan är enkel, vilket föredrar du? Och har du en vettig förklaring till varför andra tycker som du?

Anledningen till varför jag frågar är för att jag anser spjällen står skyhögt över kycklingen, i alla fall i de butiker där jag handlar. Och jag undrar om jag är den ende, eller i alla fall en av de få...

Butikerna har alltid massor nygrillad (nåja, värmd) kyckling, men ganska sällan dessa läckra, grillade, tunna revbensspjäll - Vilket jag tycker är konstigt.

Vad beror det på?

-Krångligare att tillreda?
-Sämre marginal?
-Kortare bäst-före-tid?
-Sämre försäljning?
-Kunderna tittar på kilopriset?

Någon som har en idé? Eller är det bara så enkelt som att jag tillhör få som föredrar spjällen?

vilka butiker säljer detta?
Citera
2020-12-03, 15:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentriddaren
Verkar vara den enda som finner revben rentav vidrigt, köttet är i regel ganska smaklöst och har konstig konsistens. Kyckling all the way.
De kycklingar jag köpt de senaste tio åren har legat i påsar fulla av vätska, och köttet har varit torrt utan smak. Känns mer kokta än grillade.

Kanske du har tur som har en butik som kan grilla kycklingar?
Citera
2020-12-03, 15:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immernoch
vilka butiker säljer detta?
Samtliga är ICA-butiker. Supermarket till Maxi.

Kycklingen är torr, smaklös och saknar grillyta. Kanske för att de ligger varmhållna längre. Men minnet från förr var att saftigt, välkryddat och med grillyta.
Citera
2020-12-03, 15:13
Medlem
Tangentriddarens avatar
Citat:
De kycklingar jag köpt de senaste tio åren har legat i påsar fulla av vätska, och köttet har varit torrt utan smak. Känns mer kokta än grillade.

Kanske du har tur som har en butik som kan grilla kycklingar?

Har faktiskt inget emot torrt kött. Har ni samma attityd gällande beef jerky?
Citera
2020-12-03, 15:15
Bannlyst
Citat:
Samtliga är ICA-butiker. Supermarket till Maxi.

Kycklingen är torr, smaklös och saknar grillyta. Kanske för att de ligger varmhållna längre. Men minnet från förr var att saftigt, välkryddat och med grillyta.

ska kolla om de har där jag bor.
Citera
2020-12-03, 15:17
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentriddaren
Har faktiskt inget emot torrt kött. Har ni samma attityd gällande beef jerky?
Har absolut inget emot beef jerky, men det är inte den typen av torrt som dagens grillade kycklingar har.

Och som sagt, ingen stekyta. Känns som de är kokta snarare än grillade, och att de glömt att krydda och marinera.
Citera
2020-12-03, 15:55
Medlem
Tunna marinerade är att föredra. Smakar mkt bättre.
Anledningen till att det finns mest kyckling är nog att det efterfrågas av barnen.
Citera
2020-12-03, 16:01
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLB
Anledningen till att det finns mest kyckling är nog att det efterfrågas av barnen.
För att det låter godare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in