2026-05-15, 19:47
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Du behöver inte oroa dig. Du ska få ha "ditt" forum ifred i fortsättningen.

Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Johan. Nu ligger det till på det viset att det här är ett diskussionsforum. Man behöver inte dela varandras åsikter, och man behöver vare sig vara odelat positivt eller odelat negativt inställd till något. Jag tycker kajnus kommunicerat rätt tydligt varför han/hon tycker som han/hon gör om Riks, och det får vi väl bara suga i oss.

Naturligtvis får man skriva negativt om något även i tråden om detsamma. Men jag vill ge ett råd till kajnus, jag tror han skulle må bättre om han undvek Riks. Han verkar vara bitter, och det är inte bra för han själv.

Finns kanaler som jag ogillar också, därför undviker jag dem.
Citera
2026-05-15, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Det känns lite hårt att säga det. Men på något sätt känns det som att RIKS följarskara, iallafall de som fäller nedsättande kommentarer som ”Sverige är sjukt”, ”bara i Sverige” osv, har en viss del i att Tidöpartiernas stöd minskar och samtidigt skrämmer bort potentiella SD-väljare.
Vem vill sympatisera med en massa kroniskt missnöjda väljare, trots Tidöregeringens reformer? Då kan vi lika gärna återgå till en rödgrön regering igen. Det hade väl knappast gjort någon skillnad i deras ögon.
Dessa är de absolut sista personerna man vill gråta ut tillsammans med om det nu blir maktskifte i höst. Förhoppningsvis är en del av dem sistagångsväljare så att de slipper uppleva allt elände framöver.
Ska personligen fira om det blir ett maktskifte då det skulle inge mig (och flera andra som drabbats av högerns politik negativt) mycket hopp! Förstår inte hur indoktrinerade/hjärntvättade ni är när ni tror att det inte existerar många svenskar som vill se ett maktskifte, majoriteten vill. Inte alla svenskar har blivit hjärntvättade av högerns propaganda.

Tidö vill göra om Sverige till något det inte är verkar det som, verkar ännu mer uppenbart när man läser vad högerextrema tycker (som oftast spyr ut hat mot Sverige pga det är modernt o.s.v.) Sverige har alltid varit ett humant modern progressivt land som brytt sig om mänskliga rättigheter, jämställdhet och rättvisa - är väldigt mycket det som gör Sverige bra som land!
Att man får vara annorlunda men ändå blir accepterad i samhället är bland det mest svenska som finns. Finns inget svenskt med att skapa klyftor, diskriminera folk som är annorlunda t.ex. inte heller kollektiv bestraffning. Homo/transfobi är väldigt osvenskt då svensken är vetenskapligt lagd och fattar att det är inget fel med att vara född annorlunda/ha annorlunda livstil. Man behöver inte leva så själv om det inte passar en, men man måste vara intelligent och mogen nog till att försöka förstå dessa personers situation då sådana inte valt att vara annorlunda, utan det är bara så det är (ofta genetiskt mest troligen).

För oss som älskar Sverige på riktigt älskar att landet är modernt, progressivt, att vi hjälper folk som har det kämpigt så man kan stå på egna ben tillslut. Solidaritet och mänskliga rättigheter har alltid varit en ledstjärna för folk som är svenska i själen på riktigt och inte bara på pappret. Folk som vill rasera alla dessa ting är landsförrädare som försöker maskera detta i någon "nationalism" och högerextremism där man säger sig älska landet men hatar allt det stått och står för egentligen. Pratar inte nödvändigtvis om SD nu då alla SDare är olika, vissa är mer extrema och hatar Sverige och dess värderingar/mänskliga rättigheter och progressivitet, medan andra är mer moderniserade(och ibland hatas av dom mer extrema).
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-15 kl. 20:46.
Citera
2026-05-15, 20:46
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Kul att även ministrar från regerigen ställer upp i Riks emellanåt.
Det tycker absolut jag också. Ger också både större seriositet liksom legitimitet åt kanalen. Vilket jag tycker de ska ha. De försöker vara lika proffsiga som de "etablerade" medierna, vilket de blir bättre och bättre på. Att de sedan har inslag om evenemang som oktoberfesten är inte det minsta konstigt. Det har SVT också. Men dessa har råd att ge sådant en mer separat avdelning som kallas "Kultur" och t.o.m ett eget program som kallas "Kulturnytt".

Och det är ju förståeligt att en kanal som Riks, som väl fortfarande kan sägas vara lite under uppbyggnad och med, allafall i dagsläget, mindre ekonomiska muskler än "jättarna" kör lite allt möjligt "under samma tak", så att säga.
Senast redigerad av Celeron 2026-05-15 kl. 20:49.
Citera
2026-05-15, 21:07
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Naturligtvis får man skriva negativt om något även i tråden om detsamma. Men jag vill ge ett råd till kajnus, jag tror han skulle må bättre om han undvek Riks. Han verkar vara bitter, och det är inte bra för han själv.

Finns kanaler som jag ogillar också, därför undviker jag dem.

Det har du förstås rätt i. Jag ska erkänna att jag till viss del håller med honom/henne (skriver inte hen), men det är inte exklusivt för anhängare till SD. Det blir för mycket ekokammare. Jag efterlyser riktiga samtal, alltså fysiska möten.

Med det sagt gillar jag ändå Riks. Det finns en SD-koppling, men jag upplever ändå tonen som relativt oberoende.
Citera
2026-05-15, 21:09
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det har du förstås rätt i. Jag ska erkänna att jag till viss del håller med honom/henne (skriver inte hen), men det är inte exklusivt för anhängare till SD. Det blir för mycket ekokammare. Jag efterlyser riktiga samtal, alltså fysiska möten.

Med det sagt gillar jag ändå Riks. Det finns en SD-koppling, men jag upplever ändå tonen som relativt oberoende.

De är inte oberoende. De hänger med Moderater, men inte med sossar.
Citera
2026-05-15, 21:16
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

Måste ju finnas någon vettig sosse de kan gräva fram. Långt ifrån partitoppen då, förstås.

Det är ett sundhetstecken att ha (sansade) samtal med meningsmotståndare. Och nu verkar ju stigmat runt medverkan i Riks blivit mindre.
Citera
2026-05-19, 14:18
Avstängd
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8p546x/sd-anstalld-riks-skribent-avlonad-av-orban
Citat:
SD-anställde Markus Johansson-Martis är återkommande skribent på Riks – samtidigt som han avlönats av Viktor Orbáns regering.

I en krönika har han hyllat Ungerns satsning på familjepolitik.

– Jag ser det inte som ett större problem, nej, säger Jakob Hagnell, chefredaktör på Riks.
Citera
2026-05-20, 00:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Måste ju finnas någon vettig sosse de kan gräva fram. Långt ifrån partitoppen då, förstås.
Det är ett sundhetstecken att ha (sansade) samtal med meningsmotståndare. Och nu verkar ju stigmat runt medverkan i Riks blivit mindre.

De har haft han som var chefredaktör på en sossetidning som lades ner men nu skriver han för någon nät-blogg tror. Äldre gubbe minns inte vad han heter. Och de har ju haft Jan-Emanuel.

Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8p546x/sd-anstalld-riks-skribent-avlonad-av-orban

Bra reklam för Riks, nu får de fler tittare.
Citera
2026-05-20, 00:23
Medlem
Citat:
Dom har sagt att dom försökt få med andra partier men dom avböjer.
Citera
2026-05-25, 16:41
Medlem
glockenreins avatar
Lite svårt att ta riks på allvar när de gång på gång tar in tjommen Alexander Bard och intervjuar puckoföreningen Mannaminne. Vi som arbetar med sexualbrott vet att man INTE blir dömd för våldtäkt enbart på målsägandens utsaga och att det fortfarande är enbart en bråkdel av våldtäktsmål där åtal öht väcks. Man kan inte låta puckade tyckomaner utan juristexamen uttala sig om juridik för de fattar verkligen inte ett skit.
Citera
2026-05-25, 18:29
Medlem
.Mlyric.s avatar
Har Riks slutat med Fredagsmys? Det var väl populärt? Inte varit på några veckor nu.
Citera
2026-05-25, 19:36
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Mlyric.
Har Riks slutat med Fredagsmys? Det var väl populärt? Inte varit på några veckor nu.

Undrar också. Hade velat ha fredagsmys med tomtetjejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in