Olja,invandrare från andra länder än afghanistan och diverse andra muslimska länder. = Mindre gruppvåldtäkter,förnedringsrån m.m
"Enligt en studie från 2012 säger att 86,2%[6] av Norges befolkning har minst en förälder född i Norge och att det finns fler än 660 000 invandrare inkluderat 110 000 andragenerations invandrare födda i Norge."
Flest invandrare har dom från Polen = Folk som VILL och kan jobba
Näst flest från Sverige = Samma där
Vad har Sverige flest invandare ifrån ?! Somalien och barnlajvande våldtäksmän från Afghanistan= Samhällsparasiter som kör gruppvåldtäkter och diverse skit dom gånger dom inte sitter på Ikea/Willys och fikar.
Den största skillnaden enligt mig är att Norge har ett betydligt mer öppet och tillåtande samtalsklimat. I Sverige är åsiktkorridoren oerhört snäv. I Sverige är ängsligheten total, ingen törs säga saker och knyter näven i fickan.
Allt är bättre där, högre lön, högre standard, mer stolta, bättre infrastuktur, folket är mer trevligt, jag kan fortsätta. Sverige blir allt mer ett fattigt land relativt till Norge ju längre tiden går.
Varför är det så?
Olja. Innan dom hittade den var det ett fattigt land.
Allt är bättre där, högre lön, högre standard, mer stolta, bättre infrastuktur, folket är mer trevligt, jag kan fortsätta. Sverige blir allt mer ett fattigt land relativt till Norge ju längre tiden går.
Varför är det så?
Genus är inget som staten betalar forskning på: se dokumentären "hjernevask" från Brennpunkt; motsvarighet till uppdrag granskning.
Man har mer normala traditionella värderingar och mindre kaosblattar.
Det stolta firandet av syttende mai beror sannolikt på Norges roll i WW2, sedan massor av snygga längdskidåkande tjejer och all olja på det. Inte undra på att det finns utmärkta förutsättningar för världens lyckligaste folk.
De har dock en generellt ganska kass matkultur, mycket är ganska dyrt (de tar in skatt på många sätt) och nu har deras krona tappat en hel del i värde. Men, överlag ett väldigt bra land
Jag har bott i Norge tidigare i ca 8 år. Den största skillnaden enligt mig är att Norge har ett betydligt mer öppet och tillåtande samtalsklimat. I Sverige är åsiktkorridoren oerhört snäv. I Sverige är ängsligheten total, ingen törs säga saker och knyter näven i fickan.
Håller med totalt där, i Sverige kan man förlora någon man känt hela livet om man endast säger "neger".
Vilka hjältar vi har här.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Stöd Flashback
Swish: 123 536 99 96Bankgiro: 211-4106
Stöd Flashback
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!