2021-04-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du har nog inte träffat många norrmän om du tror att de är ”överlägsna” finns en anledning till att vi svenskar utan större problem avancerar till chefer på ganska kort tid.

Jag förstår inte det har Norge-avgudandet. De grävde guld. Det gjorde att de slutade vara fiskare. Utan oljan hade norrmännen idag varit som grönländare eller islänningar.
Citera
2021-04-26, 22:30
Medlem
Fler fartkameror i Norge. Det är dåligt.
Citera
2021-05-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Är väl mer att vi har stort ego typ. Jämför man med ingenjörer så är ju de flesta chefer korkade, men det är ett jobb där det hjälper att ha höga tankar om sig själv.
Verkar som du missförstått, man väljer inte sig själv till chef utan det gör ägarna och de vill tjäna pengar
Citera
2021-05-04, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Sverige var inte besatt utan alierad med tyskland ww2. Det var en väsentlig skillnad ekonomiskt (moral glömmer vi) då! Idag är skillnaden att sverige och sveriges befolkning vanvårdas.
Tror du skall köpa dig en historiebok, Sverige var inte allierad med Tyskland.
Citera
2021-05-04, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenkennet
Men BNP per capita i Norge är drygt 20 procent högre än i Sverige, enligt Ekonomifakta.

Och svenskarna är fattigaste folket i Norden och bland de fattigaste i Västeuropa, sett till medianförmögenhet.

http://cornucopia.cornubot.se/2020/0...ttigast-i.html
Jo har man en lön på en mille om året men en sketen lägenhet kostar 10 miljoner så kan ju BNP se hög ut medan folket har det tufft
Citera
2021-05-04, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det är för att du skrapar rost lika snabbt som polackerna du konkurrerar med, men lärt dig norskan lite snabbare. Därför får du vara «chef», än så länge..
Och ändå konkurrerar vi ut norrmännen
Citera
2021-05-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag förstår inte det har Norge-avgudandet. De grävde guld. Det gjorde att de slutade vara fiskare. Utan oljan hade norrmännen idag varit som grönländare eller islänningar.
Precis som araberna gick de och vallade får och var utfattiga men så kom oljan som en gudagåva.
Citera
2021-05-04, 22:53
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Och ändå konkurrerar vi ut norrmännen

Jo, men jag kommenterade inte svenskar generellt, men dig spesielt.. Norge har gjort det bra för att vi inte har blivit översvämmade av parasiter utan gemensamhetskänsla, såna som dig med andra ord. Vi är oerhört tacksamma för allt svenskar bidragit med i Norge, men haters som dig behöver vi inte.
Citera
2021-05-04, 23:03
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Tror du skall köpa dig en historiebok, Sverige var inte allierad med Tyskland.
Regeringen hansson III är namnet på samlingsregeringen som styrde under kriget.
Står t.o.m. helt öppet på wikipedia vad de gjorde. Du kanske skulle läsa något annat än svensk pravda.
Citera
2021-05-05, 07:22
Medlem
Citat:
Jo har man en lön på en mille om året men en sketen lägenhet kostar 10 miljoner så kan ju BNP se hög ut medan folket har det tufft

Du verkar bitter på Norge. Vad vet jag du har säkert dina anledningar. Kan tänka mig det är lite kämpigt att vara gästarbetare där för närvarande (framförallt som svensk).
Citera
2021-05-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men jag kommenterade inte svenskar generellt, men dig spesielt.. Norge har gjort det bra för att vi inte har blivit översvämmade av parasiter utan gemensamhetskänsla, såna som dig med andra ord. Vi är oerhört tacksamma för allt svenskar bidragit med i Norge, men haters som dig behöver vi inte.
Jag hatar inte Norge, jag tycker om Norge och norrmännen, men med det sagt så skulle jag aldrig vilja bo i Norge, för dyrt, för kallt med mera, jag jobbar och trivs med rotationsordningen (2-4) och har gjort så i många år men plötsligt så tröttnar jag och då blir det annat
Citera
2021-05-05, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Regeringen hansson III är namnet på samlingsregeringen som styrde under kriget.
Står t.o.m. helt öppet på wikipedia vad de gjorde. Du kanske skulle läsa något annat än svensk pravda.
Det står ingenstans att Sverige var allierade med nazityskland (eftersom de inte var det), tror inte du ljuger utan du är helt enkelt obildad. Att tyskarna valde att anfalla Danmark och Norge men inte Sverige är ju knappast Sveriges fel, tror du om det vore tvärtom att Norge och Danmark skulle gå man ur huse och offrat sina liv för oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in