En vän mår otroligt dåligt och jag har spenderat dagen med honom eftersom han mår så dåligt. Han vill inte ge mig sin medicin som han potentiellt kan dödligt överdosa med och ringde polisen på mig. Fick nu ett meddelanden där han skyller på mig och skriver "Misslyckas jag nu så kommer jag göra det om och om igen. Jag åker till ett annat land om det behövs". Vad ska jag göra? Kontakta 112? Anledningen varför jag tvekar är pågrund av att han har muslimska förläldrar som skulle skapa ett helvete om de fick redo på att han vill ta sitt liv, det har med hedern att göra. Vad ska jag göra?
Ja, det tycker jag att du ska göra. Han ringer polisen på dig för att du försöker hjälpa honom, så någon mer omtänksamhet förtjänar han inte från dig. Ring 112 och låt dem ordna det.
112 låter drastiskt om det pågått hela dagen. 1177 är vettigare alternativt 11414. Tycker hursomhelst att du ska agera.
Känns det som att det är ett brott?
Citat:
Ring 114 14 för alla ärenden som inte handlar om pågående eller nyligen inträffade brott och händelser. Det är öppet dygnet runt, alla dagar under året.
1177 såklart. Tveka inte.
Senast redigerad av constant 2020-11-26 kl. 20:52.
En vän mår otroligt dåligt och jag har spenderat dagen med honom eftersom han mår så dåligt. Han vill inte ge mig sin medicin som han potentiellt kan dödligt överdosa med och ringde polisen på mig. Fick nu ett meddelanden där han skyller på mig och skriver "Misslyckas jag nu så kommer jag göra det om och om igen. Jag åker till ett annat land om det behövs". Vad ska jag göra? Kontakta 112? Anledningen varför jag tvekar är pågrund av att han har muslimska förläldrar som skulle skapa ett helvete om de fick redo på att han vill ta sitt liv, det har med hedern att göra. Vad ska jag göra?
Vad är det för tabletter? och hur mycket är det? Det farliga tabletterna är ju oftast de man inte tänker på.
Anledningen varför jag tvekar är pågrund av att han har muslimska förläldrar som skulle skapa ett helvete om de fick redo på att han vill ta sitt liv, det har med hedern att göra. Vad ska jag göra?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!