Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 12:20
  #1405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Skitsnack! Man visar både namn och bild, vare sig du heter Muhammed Ali eller Jan Karlsson. Men det sker efter domen!

Sprid inte falsk info, tack!

Beror i högsta grad på vilken typ av brottslighet. Detta fallet är extremt, han är Sveriges kändaste serievåldtäktsman. En enskild våldtäkt har inte det allmänintresse som motiverar en publikation med bild och namn, oavsett nationalitet.
Citera
2024-04-19, 13:50
  #1406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
Vart kollar du? I din röv ????

Eller håller du dig till stadsmedia ?

Ja, jag syftar på mainstreammedia, då dessa tillhör etablissemanget. Jag är medveten om att Samnytt med flera gör annorlunda. Dessa är dock så högervinklade att jag knappt kan se dem som media, trots att jag själv är hyfsat höger. Jag vill ha objektiva nyheter och bilda mig en egen uppfattning. Men det verkar vara en omöjlig uppgift för journalisterna.
Citera
2024-04-22, 14:23
  #1407
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Beror i högsta grad på vilken typ av brottslighet. Detta fallet är extremt, han är Sveriges kändaste serievåldtäktsman. En enskild våldtäkt har inte det allmänintresse som motiverar en publikation med bild och namn, oavsett nationalitet.


Du har väl sett polisens mugshot på Nytorgsmannen?
Citera
2024-04-22, 15:33
  #1408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Du har väl sett polisens mugshot på Nytorgsmannen?

Ja?
Citera
2024-04-22, 15:41
  #1409
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Jag bor i Malmö och fick häromdagen för mig att jag gick förbi Nytorgsmannen. Men kan så klart varit någon annan, dock var det bara 10-20 meter från ett av stadens vandrarhem (vid Davidshall).


Jävla skandal! Oavsett var han befinner sig, ska han väl inte vara på ett vandrarhem??? För många unga kvinnor som reser, är vandrarhem ett bra och billigt alternativ.
Är man kanske dessutom inte från Sverige, så känner man kanhända inte till att den ” trevliga mannen next door”, är en ökänd våldtäktsman?

Han borde överhuvudtaget inte få befinna sig bland människor, utan i en stuga i skogen - OM han nu ska få gå fri.
Citera
2024-04-23, 14:19
  #1410
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Om en brottsling suttit av sitt straff så borde han vara fri att vara där han vill vara. Nu tycker många att det var ett för kort straff men det är en annan sak. Om han nu inte får vara på Södermalm så kan han inte vara hos sina närmaste anhöriga. Med fotboja måste han vara i Sverige så varför inte Malmö?
Citera
2024-04-23, 15:52
  #1411
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Ja, jag syftar på mainstreammedia, då dessa tillhör etablissemanget. Jag är medveten om att Samnytt med flera gör annorlunda. Dessa är dock så högervinklade att jag knappt kan se dem som media, trots att jag själv är hyfsat höger. Jag vill ha objektiva nyheter och bilda mig en egen uppfattning. Men det verkar vara en omöjlig uppgift för journalisterna.


Man måste kunna sålla nyheter själv, om man är rädd att bli lurad på något vis :-)

Man behöver heller inte gilla ALLA budskap som det parti man röstar på vill framföra. Då är man en politisk slav, anser jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback