Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-27, 00:25
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Har för mig att om du har konto och är inloggad så ser du vem du ska kontakta för ett ev. byte.

Kan dock tycka att det är konstigt att bara han är skriven på lägenheten om han nu bor i andrahand.
Så kanske det är.

Det sista du skrev var iallafall precis det jag tänkte på. Om någon annan är kontraktsinnehavare, och inte MGM så borde ju den personen vara skriven på adressen också.
Citera
2020-11-27, 00:31
  #50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Jag tror inte de här kvinnorna som blev utsatta är glada. Tror du?

Antagligen inte, men nu syftade jag på alla som skriver och läser här på Flashback. Det blev väl en alldeles perfekt kompromiss med en inte helt svensk men inte heller allt för exotisk GM?
Citera
2020-11-27, 01:08
  #51
Medlem
Det är hans lägenhet eller snarare stuga
Citera
2020-11-27, 01:33
  #52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Antagligen inte, men nu syftade jag på alla som skriver och läser här på Flashback. Det blev väl en alldeles perfekt kompromiss med en inte helt svensk men inte heller allt för exotisk GM?

I såna här fall ska det ofta rätt mycket till för att kadern i AB&K accepterar någon som svensk. Finns det inte dokumentation som pekar ut en morfar eller farmor med finskt påbrå så är det bara att hävda att ”zigenare” eller ”tattare”.

I just det här fallet vet jag inte varifrån uppgiften ”inte helt svensk” kommer.


Edit: Såg ditt inlägg nu om att modern har finskt namn. Kanske så att GM:s morfar var båtflykting? Eller om modern kom som barn under typ ≈60-talet. Spelar roll. Det viktiga att poängtera här är ju att han inte är riktig svensk.
__________________
Senast redigerad av Troian 2020-11-27 kl. 01:52.
Citera
2020-11-27, 02:01
  #53
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I såna här fall ska det ofta rätt mycket till för att kadern i AB&K accepterar någon som svensk. Finns det inte dokumentation som pekar ut en morfar eller farmor med finskt påbrå så är det bara att hävda att ”zigenare” eller ”tattare”.

I just det här fallet vet jag inte varifrån uppgiften ”inte helt svensk” kommer.

Edit: Såg ditt inlägg nu om att modern har finskt namn. Kanske så att GM:s morfar var båtflykting? Eller om modern kom som barn under typ ≈60-talet. Spelar roll. Det viktiga att poängtera här är ju att han inte är riktig svensk.

För en del är det förmodligen så, och för andra är det antagligen lika viktigt att påpeka att han är ljushyad och uppvuxen här i Sverige.

Personligen rätade jag bara ut lite frågetecken, sedan får de som är intresserade slåss om vilket grupp GM ska sägas tillhöra.
Citera
2020-11-27, 02:09
  #54
Medlem
AnythingGoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitha
Ingen som reagerar på att han är AIKare

Jag är glad att det inte var en DIF-flagga, men den sista bilden ser väl inte ut att vara från hans lägenhet, han verkar sakna balkong enligt bytesannonsen? Kan ju vara hemma hos en bekant.

Han verkar öppen att flytta var som helst. Förståeligt i hans situation, lägenheten är som ett litet hus längst gatan?
__________________
Senast redigerad av AnythingGoes 2020-11-27 kl. 02:13.
Citera
2020-11-27, 07:05
  #55
Medlem
Bor på 22 kvm sedan 2009, hyreslägenhet 33 år....ingen klippare direkt
Citera
2020-11-27, 07:56
  #56
Medlem
Bilbo10s avatar
Bara för att alla frågar. Han är latinamerikan, adopterad.
Citera
2020-11-27, 08:22
  #57
Medlem
mingtians avatar
Några gemensamma vänner minsann. Vet nog exakt vad det rör sig om för typ baserat på det.
Citera
2020-11-27, 08:38
  #58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bilbo10
Bara för att alla frågar. Han är latinamerikan, adopterad.


De två första slutsiffrorna i personnumret visar i vilket län man bodde vid födelsen, i alla fall om man är född innan 1990, i det här fallet 02

01-13 Stockholms stad/län (A, B)
74 Adopterade utl.födda m.fl

https://www.matematikxyz.com/larare/...rsonnummer.pdf
Citera
2020-11-27, 09:39
  #59
Medlem
Bilbo10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
De två första slutsiffrorna i personnumret visar i vilket län man bodde vid födelsen, i alla fall om man är född innan 1990, i det här fallet 02

01-13 Stockholms stad/län (A, B)
74 Adopterade utl.födda m.fl

https://www.matematikxyz.com/larare/...rsonnummer.pdf

Fel person i tråden.
Citera
2020-11-27, 10:52
  #60
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Några gemensamma vänner minsann. Vet nog exakt vad det rör sig om för typ baserat på det.
Do tell.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback