Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-19, 22:27
  #1
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Tjenare,

fick tips om denna aktien för någon vecka sedan och den har gått som en raket hittills.
Detta är typ som Avanza/Nordnet i Kina, dvs nätmäklare. Marknaden i Kina är ju helt löjligt stor som jag säkert inte behöver förklara för er.

Fördelarna jag bla ser med denna aktien (förutom alla rapporter, omsättning etc) är att kina är fortfarande en tillväxtmarknad och relativt nyöppnad ekonomi, börsen har ej funnits publik så länge etc och att allt går så fruktansvärt snabbt i kina/asien, pengar öser in och det byggs som aldrig förr, fastigheter, städer, infrastruktur, företag, tech/it, bilar etc. Det bör påverka folks vilja att investera sitt överskott.

Givetvis finns det mycket mer saker jag kollar på än detta.

Det negativa är ju att det är just kinesiskt och man vet aldrig hur deras böcker faktiskt ser ut osv.

OBS gör er egna analys, investeringar kan gå både bra och dåligt, detta är inte investeringsrådgivning på något sätt. Placeringar i värdepapper kan både gå upp och ner i värde, ingen garanti på att du får pengarna tillbaka.

Mvh
Lasse
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback