• 3
  • 4
2023-01-26, 13:28
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
(2023-01-26)
Telia meddelade förra veckan att personalstyrkan ska minskas med 1 000 personer under årets första kvartal.
Nu står det klart att bolagets vd Allison Kirkby totalt räknar med att 1 500 tjänster försvinner under året (2023).
https://www.expressen.se/ekonomi/tel...1500-tjanster/

Dags att rensa nu, Cirkus-Telia i högform.
Det stod på Svt Text att Telia gick med svindlande 18 miljarder (!) i förlust, det måste nästintill omöjligt utan korruption eller felsatsningar (eller tryckfel).
Citera
2023-01-26, 13:33
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Det stod på Svt Text att Telia gick med svindlande 18 miljarder (!) i förlust, det måste nästintill omöjligt utan korruption eller felsatsningar (eller tryckfel).

Kolla förlusten de gjorde 2020 då.... men 2019 gjorde de en vinst på 7 miljarder!
Citera
2023-01-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Kolla förlusten de gjorde 2020 då.... men 2019 gjorde de en vinst på 7 miljarder!

Tålamodet måste väl snart vara slut, vad gäller Alison Kirkby och hennes nu 3-åriga misslyckande. Snart sagt allt kring Telia har väl drastiskt försämrats sen hennes strategiska riktning sjösattes.

Det är ledningsgruppen som behöver avgå - inte ytterligare 1500 i personalen, som redan kämpat i motvind de senaste 3 åren.
Senast redigerad av JoeGaggs 2023-01-26 kl. 15:44.
Citera
2023-03-31, 17:02
Medlem
Jag håller mig till Tele2. Telia har alltid känts dyrt och segt, inte undra på att de går med förlust.
Citera
2023-04-14, 11:47
Medlem
Telia kan ju inte spara pengar genom att varsla folk. Folk som ligger lägre än ledningsgruppen har löner som påminner om det som feriearbetare tjänar under sommarlovet. Lågt stående "teamledare" ligger strax under vanlig arbetarlön.

Så det blir inte mycket till besparing att varsla småfolket.
Citera
2023-04-14, 12:19
Medlem
Alison Kirkby - måste Telia IMPORTERA folk till bra välbetalda jobb - finns inga infödingar som klarar av detta.
Citera
2024-07-20, 17:47
Medlem
Coffeemans avatar
Jag börjar förstå varför telias aktie och företaget i stort går åt helvete. Har ett nummer på en gammal telefon som behövde påfyllning. Loggar in med bank-id och allt men det går inte att fylla på utan swish. Men swish funkar såklart inte då telefonen är tom på samtal så jag försöker prata med en chatrobotot.

Men nej det går inte heller, det enda valet är att bli uppringd. Blir uppringd och efter två sekunder bryts samtalet för - gissa vad - kontot är tomt du kan inte ringa.

Hur jävla svårt kan det vara att bara betala några hundra kronor på ett konto man haft i 30 år? Jag loggar gärna in med bank-id till telia och dosa till banken. Men det går fortfarande inte.

Har ingen aning om comviq är bättre men jag kommer att byta av ren princip. Dvs om jag någonsin kan fylla på en krona eller två hos telia så jag kan ringa dom.
Citera
2024-08-01, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhane
Telia tar in företag som sköter all kundservice åt dem. Kanske det som är problemet.
Många som gör detta- ska inte vara ok att konsulter är så obrydda om företaget i fråga så länge dem sitter på röven och gör sitt jobb
Citera
2024-09-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Alison Kirkby - måste Telia IMPORTERA folk till bra välbetalda jobb - finns inga infödingar som klarar av detta.

Till råga på allt var de ju inte bara dyra. De var ganska usla också. Eller bara inkompatibla med Sverige
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in