Bågskytte, finns en bunt kvinnor i Sydkorea som har samma scorer som herrar. Jag förstår inte ens varför det finns en damgren där.
Michelle Mouton var världen bästa rallyförare i några år. Men det kom aldrig någon efter henne så man kan inte säga att "kvinnor" kan rally.
Ända sedan jag var liten så har det sagts att kvinnor är bättre på långlöpning t.ex maraton och att de skulle gå förbi herrarna i tid. Men det hände aldrig och damerna är fortfarande 13 minuter från herrarnas världsrekord = 10% sämre som damer alltid är i track and field-sporter.
Jag tittar hellre på konståkningens damer, herrarna är för fokuserade på extrema hopp som gör det mycket fulare. Eller så är det damernas kroppar jag gillar, vad vet jag.
Jag spelade mycket golf när jag hade tid, det är ofattbart att det inte existerar damer i en så handikapp-anpassad (...) sport med olika utslagsplatser som helt kompenserar för mindre muskelmassa. Och ändå har jag aldrig någonsin spelat mot en dam som var bättre än jag.
Damers ointresse av sport är ett mysterium för mig. Se även schacktråden, damer skulle kunna vara lika bra i schack men de bryr sig helt enkelt inte:
(FB) Varför finns det inga erkända kvinnliga schackspelare?