Citat:
Ursprungligen postat av
myki7992
Jag miste min mamma för ett par veckor sedan. Hon dog av hjärtinfarkt på jobbet. Det var helt oväntat.
Jag beklagar verkligen din förlust.
Jag förlorade min mamma för lite mer än 2 år sedan. Jag hade inte heller kunnat föreställa mig att det skulle vara så otroligt smärtsamt och då är jag ändå en emotionell person. Så jag förstår dig verkligen. Jag försökte att söka hjälp till slut vilket var svårt att få förvånande nog när det gällde just sorg. Tom Kyrkan sa nej såvida samtalet inte skulle handla om livet efter detta vilket jag fortfarande kan känna mig skitbesviken på.
Har du ngn släkting eller vän som orkar lyssna? Jag hade det till viss del men inte alls tillräckligt. Till slut pratade jag med en person som sa sig vara medial, hon sa inget specifikt om min mamma men pratade om döden på ett sätt som gjorde det hela ngt lättare. Jag tillät mig att gråta massor under lång tid och så skaffade jag en liten hund som jag var tvungen att ta hand om.
Jag får känslan att jag tog hennes död så mkt hårdare än vad de flesta gör och har funderat mkt på det. Jag undergräver inte andras sorg, man fungerade ju olika. För min del handlade det bla om att orka leva vidare utan henne.
Idag mår jag mkt mkt bättre även om jag sörjer. Men jag kan nu ha dagar i sträck utan att tänka på att hon är borta och att jag mår riktigt bra. Åkte under lång tid till graven varje dag och faktiskt pratade till henne. Varje gång längtan gjorde för ont åkte jag dit. Nu mkt mer sällan samt att jag kan tänka på fina minnen nu som ofta gör mig glad och att den känslan kan vara starkare än sorgen. Håll ut och gråt, ta sin tid om du har möjlighet. Kram