2020-11-15, 18:54
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jag är inte maktlös. Jag är inte en del av ditt "vi". Tala för dig själv. Och gör något åt ditt liv istället för att bara gnälla som en skitunge.

Som jag misstänkte hade du inget svar på det jag frågade. Som vanligt mer er vänsterblivna.

På vilket sätt har du makt? Hur kan du påverka någonting överhuvudtaget? Oavsett hur du röstar, så blir det fortfarande en politik som redan är förutbestämd. Det blir inga förändringar. Så har det varit jätte länge.
Citera
2020-11-15, 19:47
Medlem
Håller med. Många lever i tron att deras röst kan göra skillnad men allt är egentligen riggat, styrt och kontrollerqt högst upp från pyramiden. Hela systemet är ett enda bedrägerisystem genomsyrat av korruption med slutsyftet att förslava oss. Världens huvudproblem är judarna som skapat detta system och det är alldeles för få som begriper konspirationer och hur politiken fungerar.

När man pratar om konspirationer så är det alltid någon som ska försöka underminera trovärdigheten hos etablerade konspirationer genom att nämna efterblivna teorier som plattjordsteorin, chemtrails, 5g och massa andra korkade teorier.

Sanningen är att The New World Order är den enda riktiga teorin bland konspirationer och då har jag varit med sen 18 år tillbaka. Det råder inget tvivel om att hela världen, alla branscher och företag är under hård kontroll av staten som i sin tur är infiltrerad av judar. Det är globalistjudarna som ligger bakom miljöbluffen som genom staten tvingar på företag deras falska miljöpolicy. Tänk att alla som har utbildats har hjärntvättats till att ta fram miljöanpassad teknik som inte är särskilt miljövänlig när man tänker djupare. Läkemedelsindustrin är en annan mycket ohederlig bransch, de vet hur sjukdomar växer men det enda de erbjuder är biverkningar. Den branschen växer konstant och det är cancergala, diabetesgalan, barncancergalan och massa andra pengarinsamlande korruption där pengar rakt går till smutsiga judar.

Staten styr allas våra liv genom judisk kommunism.

Ta flygskatt som exempel. Staten inför en skatt som gör flyget dyrare (för att ge sken av att jaga "kapitalister") och för att flygbolagen ska klara sig så tar de bort möjligheten till 20 kg bagage i biljettspriset. Det leder till att många resenärer tar in sina tunga bagage i kabinen och trycker in dem i "hatthyllan" och eftersom alla inte åfår plats så klagar de på flygbolaget när boven egentligen är staten.

Kom ihåg det här, alla smutsiga vägar leder till staten.

Ledarna för ett land vill alltid ha naiva och svaga människor som lever helt okritiskt. När kritiken ökar så hotas deras position. Bryter man mot konformismen så ses man som en idiot som borde hånas och utfrysas. Man får bara ha åsikter som redan är godkända av andra, men i takt med att kommunismen bryter ny mark så blir åsiktskorridoren snävare och de som tidigare hånade den utfrysta blir snart själva sedda som avvikare.

Men man ska ha klart för sig att hela samhället är ett gigantiskt pyramidspel där den vanliga medborgaren är helt värdelös och maktlös. Fullständigt maktlös.
Citera
2020-11-15, 21:05
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Som jag misstänkte hade du inget svar på det jag frågade. Som vanligt mer er vänsterblivna.

På vilket sätt har du makt? Hur kan du påverka någonting överhuvudtaget? Oavsett hur du röstar, så blir det fortfarande en politik som redan är förutbestämd. Det blir inga förändringar. Så har det varit jätte länge.
Jag vänstervriden?? Du är dum i huv'et.

Vad menar du egentligen med makt? Att du ensam skulle bestämma över hela Sverige?? Eller över hela världen??? Klargör vad du menar.

Om du inte får som du vill för att din åsikt är i minoritet är ju det precis som det ska vara -- om majoriteten också ska ha något att säga till om.

Jag har makt över sånt som rör mig. Jag bor där jag vill, jag jobbar med det jag vill och byter jobb när jag känner för det, jag gör precis vad jag vill på fritiden, jag reser vart jag vill, jag har själv valt min fru och fortsätter hålla ihop med henne för att jag vill det. Jag är inte SÅÅÅ intresserad av politik att jag är medlem i något parti men som ung var jag med i ett politiskt ungdomsförbund och åkte på kurser och så och träffade iaf minst en framtida minister. Det hade kunnat vara jag, men jag valde att satsa på en annan sorts jobb, för att jag ville det.

Vill du ensam kunna bestämma över Sverige är jag glad för att du inte kan det.
Senast redigerad av nerdnerd 2020-11-15 kl. 21:08.
Citera
2020-11-16, 21:37
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jag vänstervriden?? Du är dum i huv'et.

Vad menar du egentligen med makt? Att du ensam skulle bestämma över hela Sverige?? Eller över hela världen??? Klargör vad du menar.

Om du inte får som du vill för att din åsikt är i minoritet är ju det precis som det ska vara -- om majoriteten också ska ha något att säga till om.

Jag har makt över sånt som rör mig. Jag bor där jag vill, jag jobbar med det jag vill och byter jobb när jag känner för det, jag gör precis vad jag vill på fritiden, jag reser vart jag vill, jag har själv valt min fru och fortsätter hålla ihop med henne för att jag vill det. Jag är inte SÅÅÅ intresserad av politik att jag är medlem i något parti men som ung var jag med i ett politiskt ungdomsförbund och åkte på kurser och så och träffade iaf minst en framtida minister. Det hade kunnat vara jag, men jag valde att satsa på en annan sorts jobb, för att jag ville det.

Vill du ensam kunna bestämma över Sverige är jag glad för att du inte kan det.

Menar du allvar? Är du nöjd över att du även får gå vilka promenader du vill också eller? Ja visst, klassa man det som att "ha makt" så visst.

Med makt menar jag givetvis rätten att få vara med och styra hur samhället ska utvecklas. Någon sådan makt har du inte. Inte jag heller. För det kvittar i stort sett vilket parti vi alla röstar på. Utgången kommer att bli detsamma oavsett, om vi inte minskar på den centrala makten.

Vi kan ta ett exempel. Sverigedemokraterna var först mycket skeptiska till klimatalarmismen. Men ju längre in i finrummet de kommit har de fått anpassa sig efter agendan, som de inte kan motsätta sig. För den är redan spikad, lobbad för.

Jag är förvisso glad att en mediaprodukt som du inte har någon makt, även om du tekniskt sett har den genom att bara agera nyttig idiot. Däremot hade jag velat att du, tillsammans med folket som helhet hade den makten och inte en världselit, som bara gör sig mer o mer mäktiga på folkets bekostnad.
Citera
2020-11-16, 22:58
Moderator
Länkpost raderad.

/Moderator
Citera
2020-11-17, 08:22
Moderator
Citat:
Menar du allvar? Är du nöjd över att du även får gå vilka promenader du vill också eller? Ja visst, klassa man det som att "ha makt" så visst.

Med makt menar jag givetvis rätten att få vara med och styra hur samhället ska utvecklas. Någon sådan makt har du inte. Inte jag heller. För det kvittar i stort sett vilket parti vi alla röstar på. Utgången kommer att bli detsamma oavsett, om vi inte minskar på den centrala makten.

Vi kan ta ett exempel. Sverigedemokraterna var först mycket skeptiska till klimatalarmismen. Men ju längre in i finrummet de kommit har de fått anpassa sig efter agendan, som de inte kan motsätta sig. För den är redan spikad, lobbad för.

Jag är förvisso glad att en mediaprodukt som du inte har någon makt, även om du tekniskt sett har den genom att bara agera nyttig idiot. Däremot hade jag velat att du, tillsammans med folket som helhet hade den makten och inte en världselit, som bara gör sig mer o mer mäktiga på folkets bekostnad.
När i historisk tid anser du att vi haft mer att säga till om än idag, alltså när gemene man haft något att säga till om, inte adel eller präster eller politiker?
Det gäller inte bara Sverige, du kan exemplifiera med valfritt land i världen där du tycker att det idag eller nån gång tidigare varit mer folkstyre.

Vad det gäller SD:s omsvängning i klimatfrågan så kan det ju ha med att de flesta av deras väljare faktiskt tror på och förstår att entydiga data visar på att klimatet förändras och att det vore politiskt självmord att fortsätta förneka det som händer.
Citera
2020-11-17, 17:23
Medlem
betlebubs avatar
"Vi alla tillhör ett enormt kontrollerat system där vi är helt maktlösa."
Nej & nej.
Citera
2020-11-18, 18:02
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
När i historisk tid anser du att vi haft mer att säga till om än idag, alltså när gemene man haft något att säga till om, inte adel eller präster eller politiker?
Det gäller inte bara Sverige, du kan exemplifiera med valfritt land i världen där du tycker att det idag eller nån gång tidigare varit mer folkstyre.

Vad det gäller SD:s omsvängning i klimatfrågan så kan det ju ha med att de flesta av deras väljare faktiskt tror på och förstår att entydiga data visar på att klimatet förändras och att det vore politiskt självmord att fortsätta förneka det som händer.

Vi hade betydligt mer att säga till om större delen av 1900-talet. För då fanns det ännu ingen global agenda och politiken styrdes inte av ett elitistiskt system.

Nej, det finns ingen "entydig data". FN lobbar för samma intressen. Klimatalarmismen är enormt överdriven och är också en del utav att skapa en världsregering.
Citera
2020-11-18, 20:23
Moderator
Citat:
Vi hade betydligt mer att säga till om större delen av 1900-talet. För då fanns det ännu ingen global agenda och politiken styrdes inte av ett elitistiskt system.
Vi i Sverige hade inte mer att säga till om då, snarare tvärtom, hela 1900-talet har varit en resa till det bättre. I början av det fick inte ens alla myndiga personer rösta i val, demonstrationsrätten var betydligt sämre, vi jobbade minst 6 dagar i veckan, vi knegare eller bönder alltså, vi fick inte säga vad vi tyckte, vare sig för myndigheter eller för att inte förarga eller förolämpa andra.

Allt det har långsamt men säkert blivit bättre. Ju längre tid det gått desto fortare har utvecklingen gått, iom internets intåg i människors liv har helt nya sätt att sprida budskap uppenbarat sig, vem som helst kan säga vad som helst utan att bli tystad, en möjlighet som endast existerat i ett par decennier och som tyvärr inte gäller hela världen. Det gäller förstås "motståndarna" med.

Ditt första försök gick sådär, du kan få ett försök till.
I vilken historisk tid har fler, av våra eller nåt annat lands invånare, haft mer att säga till om än idag?
Senast redigerad av Generalknase 2020-11-18 kl. 20:34.
Citera
2020-11-19, 19:07
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Du är ju bara frustrerad över att inte alla har samma extrema åsikter som du. Anledningen till att inte ditt "vi" får bestämma mer är för att de flesta inte tycker och röstar som du. Om ditt "vi" hade fått bestämma mer TROTS det, ja DÅ hade vi levt i ett kontrollerat system där de flesta människor var helt maktlösa. NEJ TACK!
Citera
2020-11-27, 23:54
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Vi i Sverige hade inte mer att säga till om då, snarare tvärtom, hela 1900-talet har varit en resa till det bättre. I början av det fick inte ens alla myndiga personer rösta i val, demonstrationsrätten var betydligt sämre, vi jobbade minst 6 dagar i veckan, vi knegare eller bönder alltså, vi fick inte säga vad vi tyckte, vare sig för myndigheter eller för att inte förarga eller förolämpa andra.

Allt det har långsamt men säkert blivit bättre. Ju längre tid det gått desto fortare har utvecklingen gått, iom internets intåg i människors liv har helt nya sätt att sprida budskap uppenbarat sig, vem som helst kan säga vad som helst utan att bli tystad, en möjlighet som endast existerat i ett par decennier och som tyvärr inte gäller hela världen. Det gäller förstås "motståndarna" med.

Ditt första försök gick sådär, du kan få ett försök till.
I vilken historisk tid har fler, av våra eller nåt annat lands invånare, haft mer att säga till om än idag?

Du har fel. O har fortfarande inte lyckats motbevisa mig. Vi hade betydligt mer att säga till om förr. Fler folkomröstningar förr i tiden. Politiker som sprang folkets vägnar och inte elitens. Det fanns inga karriärister som alla är idag.

Måste bara fråga. Tror du ens själv på vad du säger?
Citera
2020-11-28, 00:19
Medlem
Citat:
Du har fel. O har fortfarande inte lyckats motbevisa mig. Vi hade betydligt mer att säga till om förr. Fler folkomröstningar förr i tiden. Politiker som sprang folkets vägnar och inte elitens. Det fanns inga karriärister som alla är idag.

Måste bara fråga. Tror du ens själv på vad du säger?
Hur gick det för lnje två i omröstningen 1980?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in