Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2020-11-14, 13:53
  #109
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
det införs ju redan i europa eftersom man inte får bränna koranen. men man får bränna bibeln, eller andra heliga skrifter. alltså står islam över lagen redan

Fast det argumentet är ju lika uttjatat och inkorrekt som feministernas envisa prat om pedofiler varje gång de vill förbjuda män från att jobba med barn..

Det är inte brännandet av koranen i sig som är problemet, utan det faktum att man vill göra en offentlig tillställning av brännandet i syfte att provocera och framkalla nationella säkerhetshot.

Vill du t ex använda busslaster med koranen som bränsle i din vedspis hemma, så är råder det inga hinder för dig att göra det oavsett hur många grannar som anmäler dig.
Citera
2020-11-14, 13:55
  #110
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Vilken total idiot?

Rasmus Paludam som åker till Paris för att bränna koranen. Onödigt uppviglande där han inte har något att göra
Citera
2020-11-14, 15:24
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Rasmus Paludam som åker till Paris för att bränna koranen. Onödigt uppviglande där han inte har något att göra

Om jag köpt en bok varför ska jag inte få bränna upp den om jag så önskar?
Citera
2020-11-14, 16:02
  #112
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av spoonmaster
Om jag köpt en bok varför ska jag inte få bränna upp den om jag så önskar?

Varför åka till ett annat land som redan har ett spänt läge för att provocera fram ännu mer våld? Det är ju fransmännen som kommer lida pga hans lilla bokbrännaraktion. Är Rasmus empatiskadad eller? Han har inget där att göra och riskerar andra människors liv och hälsa i onödan. Nu får ni väl fan ta och skärpa till er. Har ni inte högre iq så ni kan hitta på något vettigare ? Barnsligt är det
Citera
2020-11-14, 17:32
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Varför åka till ett annat land som redan har ett spänt läge för att provocera fram ännu mer våld? Det är ju fransmännen som kommer lida pga hans lilla bokbrännaraktion. Är Rasmus empatiskadad eller? Han har inget där att göra och riskerar andra människors liv och hälsa i onödan. Nu får ni väl fan ta och skärpa till er. Har ni inte högre iq så ni kan hitta på något vettigare ? Barnsligt är det

Blah blah blah är vad du säger.

Om jag köpt koranen ska jag då inte få elda upp den? Vill du återinföra kätteri eller vad?
Citera
2020-11-14, 21:33
  #114
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoonmaster
Blah blah blah är vad du säger.

Om jag köpt koranen ska jag då inte få elda upp den? Vill du återinföra kätteri eller vad?


Det är klart att du får göra det, ät upp den offentligt i centralen också om du mår bra av det men tänk på Att det finns kamelryttare som kommer att jaga dig och göra kebab av dig precis som den franska gubben, så fråga dig själv är det värt? Om du klarar av att fäktas med dessa avskum så be My guest liksom......
Citera
2020-11-14, 23:53
  #115
Medlem
Att få bränna koranen eller inte, kommande lagändring i Sverige? Hörde ämnet diskuterades på radion idag. Min spontana tanke är vad i tusan händer. Vuxna människor måste kunna hantera sådant i ett samhälle med yttrandefrihet. Eller ska vi vrida tillbaka klockan några hundra år?

Pinsamt att folk är så lättkränkta. Ingen nyhet i sig men det börjar bli lite väl tjatigt. Väx upp och rasera inte vårt samhälle som bygger på yttrandefrihet. Om någon vill bränna 1000 biblar på ett torg så låt dem göra det (såvida inte branden är en fara för allmänheten då). Kanske till och med kan betraktas som konstutövning.
Citera
2020-11-20, 02:04
  #116
Medlem
raketers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är inte brännandet av koranen i sig som är problemet, utan det faktum att man vill göra en offentlig tillställning av brännandet i syfte att provocera och framkalla nationella säkerhetshot.

De som framförallt framkallat nationella säkerhetshot i Frankrike är den franska staten. Exempelvis Macrons klumpiga uttlanden om islam samt att man lät visa upp Charlie Hebdos karikatyrer på statliga byggnaders fasader. Jag tycker inte staten bör syssla med sådana onödiga provokationer som i slutändan enbart leder till högre risker för våld mot deras egna medborgare.

Att Paludan stoppades är nog för att Macron vill ha monopol på att kränka muslimer.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback