• 3
  • 4
2020-12-20, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aStringOfSomeSort
Jag jobbar som konsultande systemutvecklare sedan några år. Fråga mig vad ni vill och jag ska svara så gott som hundra procent ärligt. Om det är någon fråga som jag av inte kan besvara ärligt på grund av min personliga integritet så låter jag meddela det!

* utbildning
* lön
* uppdrag
* förmåner
* arbetsklimat
* branschklimat

Där är några förslag på ingångspunkter.

Shoot!

Vilka kompetenser letar dina uppdragsgivare efter när dom rekryterar - programmeringsspråk/abstraktionsnivåer, verktyg, andra specialkunskaper, personliga egenskaper osv.?
Citera
2020-12-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aStringOfSomeSort
utbildning
Jag har läst en datateknisk kandidat-utbildning på ett universitet

lön
Min månadslön är 44 kkr. Utöver det har jag en solidarisk bonus på 3,6 kkr per månad. Så bruttolönen med bonus inräknad är alltså 47,6 kkr / månad.

uppdrag
Jag har jobbat i lite olika uppdrag, mestadels integrationsorienterat.

förmåner
Det är de för branschen vanliga förmånerna - utbildningar, events, glasögon, bonusar, friskvård (i mitt fall maximala 5 kkr / år), utökad ledighet, allt som kollektivavtalet erbjuder, med mer.

arbetsklimat
Detta är beroende på hur och var jag jobbar. Sitter jag på kontoret så är det öppet landskap, sitter jag ute hos kund så beror det på kunden. Det vanligaste är ju ett öppet landskap. Jag kan också sitta hemma i princip när och hur jag vill (förutsatt att det lirar väl med uppdrag och leverans). I övrigt är klimatet gott - man är hjälpsamma och trevliga mot och med varandra.

branschklimat
Branschen ser riktigt bra ut! Det finns ett stort behov - i alla fall på min ort - av utvecklare. Det är vår marknad!

Under 50k är väldigt låg månadslön. Är du missnöjd?

Varför kallar du ditt arbete uppdrag? Får det dig att känna dig viktig?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in