Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-06, 12:15
  #1
Medlem
Hamsterbolls avatar
Polisen har fått detaljerad information om ett befarat terrorbrott i Sverige. Under helgen kommer drönare flyga i Stockholm och man har inlett en särskild händelse.


”Det har kommit information som jag tror är en slutats av det som har hänt på olika platser i Europa. Det finns en oro att det ska inträffa i Sverige”


”Polisen uppger i pressmeddelandet att den särskilda händelsen kan innebära att polisen har en ökad närvaro på vissa platser.”

https://www.expressen.se/nyheter/pol...dad-i-sverige/

Kommer det ske ett terrordåd i Sverige i helgen? Var? Kommer polisen kunna stoppa det? Vad kan det vara för information de fått?
Citera
2020-11-06, 12:27
  #2
Medlem
Orten19s avatar
Helt väntat. Väldigt obehagligt och med tanke på allt som hänt i europa senaste månaden så skulle jag inte springa runt på stan i större städer den här helgen.

Hotet skall tas på största allvar
Citera
2020-11-06, 12:29
  #3
Medlem
Captinheros avatar
Är ju som sagt en tidsfråga innan det sker igen . Men ändå envisas politiker att vika sig för islam och vågar inte ta krafttag mot dessa terrorister . Stäng ner radikala moskéer och utvisa islamister .
Citera
2020-11-06, 12:30
  #4
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Är det några stora event som utspelar sig i närtid?

Dum fråga, klart det är men..

Någon tidning som skrivit hårt om islamism?
__________________
Senast redigerad av LordOfTheIdiots 2020-11-06 kl. 12:35.
Citera
2020-11-06, 12:36
  #5
Medlem
Pga lathet så orkade jag inte starta tråd så jag belyste detta i två andra trådar:


Expressen 4/11

Citat:
De som vinner mest är islamister och terrorister

I samband med denna artikel publicerar Expressen några av de karikatyrer som har väckt debatt.
https://www.expressen.se/kultur/de-s...h-terrorister/

Artikeln är låst för premium, men när jag länkade artikeln så gick det att läsa inledningen och meningen precis innan det övergick till premium var den fetade i citated ovan.

Går man in på länken nu så är den meningen borta för allmänheten. Vet ej om de tagit bort karikatyrer helt eller bara dolt infot om att artikeln innehåller karikatyrer?

Kan Expressen fått lite arga meddelanden om dessa karikatyrer måntro?
Citera
2020-11-06, 12:38
  #6
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Pga lathet så orkade jag inte starta tråd så jag belyste detta i två andra trådar:


Expressen 4/11


https://www.expressen.se/kultur/de-s...h-terrorister/

Artikeln är låst för premium, men när jag länkade artikeln så gick det att läsa inledningen och meningen precis innan det övergick till premium var den fetade i citated ovan.

Går man in på länken nu så är den meningen borta för allmänheten. Vet ej om de tagit bort karikatyrer helt eller bara dolt infot om att artikeln innehåller karikatyrer?

Kan Expressen fått lite arga meddelanden om dessa karikatyrer måntro?

Intressant. Kanske har de fått hot och blivit rädda? Någon med premium får gärna kolla!

Undrar om polisen går ut med detta nu för att skrämma terroristerna och liksom visa att de har koll?
Citera
2020-11-06, 13:07
  #7
Medlem
Queenofqueenss avatar
Tror det kommer inträffa något stort i Sverige den här helgen när dom skriver så. Tror flera kommer angripa samtidigt som i Wien. Blir väll lastbil, bomb och skjutningar. Varför i Sverige är dock oklart, här får dom ju husrum, mat och allt medans våra pensionärer svälter? Vi har inte kränkt deras religion heller.

Frankrike är dom ju arga på. Bomb i kollektiv trafiken kan ju skörda ganska många offer. Nej fy, tror dom kommer dra igång flera attentat i olika former.
Citera
2020-11-06, 13:25
  #8
Medlem
I helsingborg har de satt upp "barriärer" tjocka pelare vid all ingång till gågator och dylikt.
Detta gjorde dem igår... (?????)
Citera
2020-11-06, 13:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Tror det kommer inträffa något stort i Sverige den här helgen när dom skriver så. Tror flera kommer angripa samtidigt som i Wien. Blir väll lastbil, bomb och skjutningar. Varför i Sverige är dock oklart, här får dom ju husrum, mat och allt medans våra pensionärer svälter? Vi har inte kränkt deras religion heller.

Frankrike är dom ju arga på. Bomb i kollektiv trafiken kan ju skörda ganska många offer. Nej fy, tror dom kommer dra igång flera attentat i olika former.

Tänker samma varför bita handen som föder dom?
Är det smarta så skulle de skona sverige och fortsätta ha vårat land som sin "bas" där de kan sitta skyddade.
Citera
2020-11-06, 13:34
  #10
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Kan Expressen fått lite arga meddelanden om dessa karikatyrer måntro?
Expressens högkvarter, på Gjörwellsgatan 30 i Stockholm, ligger utanför de områdena som anges i Polisens "Beslut om kamerabevakning i centrala Stockholm fredag och lördag".
Citera
2020-11-06, 13:40
  #11
Medlem
Hört från obekräftade källor att man ska hålla sig undan offentliga platser i Sthlm under helgen..
Magkänslan är lite olustig dessa dagar.
Citera
2020-11-06, 13:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Expressens högkvarter, på Gjörwellsgatan 30 i Stockholm, ligger utanför de områdena som anges i Polisens "Beslut om kamerabevakning i centrala Stockholm fredag och lördag".

Fast det verkar lite märkligt att gå ut och berätta vart man tidsbegränsat förstärker kameraövervakning om det är en åtgärd mot ett misstänkt kommande attentat. Blir ju lite som att säga var det INTE är ökad bevakning och ge tips om safe-zones att begå attentar vid.

Eller så gillar inte polisen Expressen och underförstått säger "ok, vi kommer titta åt det hääär hållet under den här tiden" medans de pekar åt andra hållet från Expressen. 😁 (ja, jag skämtar)


Har ju varit lite konstiga händelser som inte genererat något vidare medialt intresse senaste tiden. Försök till allmänfarlig ödeläggelse på pendeltåget i Gnesta, misstänkt farligt föremål i en bil utanför en kyrka norr om Uppsals t.ex.
__________________
Senast redigerad av HalfRunar 2020-11-06 kl. 13:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback