Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Här var tråden död minsann, borde upplivas igen så fler kan få syn på geniet Buckethead.
Gott initiativ, Pastejköket!
Citat:
Jag upptäckte precis att han släppte en samling skivor 2007, inte mindre än 13 skivor med icke namngivna låtar som han gjort helt själv, dvs ingen inblandning. Jag finner inga ord.
Där kommer du att kunna gräva fram några riktiga guldklimpar.
Citat:
Jag ger mig fan på att jag skulle kunna fylla min I-pod med Buckethead, så mycket han har gjort. Deli Creep, Death Cube X, solokarriären, Guns N Roses och alla samarbeten, det är helt galet hur produktiv mannen är. Han har väl snittat 2-3 album/år de senaste 10 åren och släppte 13+4 år 2007. Är det någon som har lyssnat på all hans musik? Jag är då inte i närheten av hälften, när jag upptäckt hur mycket han har gjort.
Ja, ibland blir man rent av stressad av hans produktivitet. Angående hans sidoprojekt passar jag på att slå ett slag för Praxis senaste;
Profanation: Preparation for a Comming Darkness. Iggy Pops gästspel på
Furies är riktigt roligt och låtar som
Babylon Blackout och i synnerhet den avslutande
Endtime är klassiskt lågmälda BH-solostycken.
Citat:
Vet någon om han spelat i Europa eller kommer att göra det? En spelning i Sverige vore guld, att se geniet på nära håll vore en riktig upplevelse. Det måste vara svårt att välja låtar inför spelningarna då han har så helvetiskt många att spela.
Mig veterligen har Buckethead aldrig soloturnerat i Europa, men däremot var han väl med Praxis på några festivalspelningar i slutet av 90-talet. Jag tror själv att han varken har ambition eller motivation att turnera Europa i nuläget, men likväl finns det nog många festivaler som skulle boka honom om tillfället uppenbarade sig. Vi får väl helt enkelt "hoppas" att hans ekonomiska situation förvärras så till den grad att han tvingas masa sig hit någon gång i framtiden.
Citat:
När jag kollar på Wikipedia ser jag att han släppt 2 skivor sedan jag kollade senast, med andra ord 4skivor år 2010, HELT galet.
2011 har börjat riktigt bra med
It's Alive och
Empy Space. Det för mig mest uppskattade med den sistnämnda är att han gått tillbaka till sina gamla sköna, utdragna rollercoastermonstersolon som han annars varit ganska återhållsam med på senare tid.