• 2
  • 3
2020-11-07, 14:33
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rospigg1
Jag håller fullständigt med dig. Men jag tänkte på,en sak. Om man gör om rn trästol, till en trähylla. Är det fortfatande en trästol?

Om träet var obegagnat vid bygget av trästolen, så är hyllan en ombyggd trästol.
Alternativt så är hyllan en ombyggd trästol som i sin tur var ombyggt från något annat.

Ordet trästol och trästolen är feminint, hade trästol varit ett maskulint ord hade förledningen blivit Trästolet

Varning ironi för sunda svenskar (men långtifrån för alla röstberättigade)
Något för SAP, Miljöpartiet, Centern, Liberalerna, att ta tag i, när de har tid från förstörande av det svenska samhället.
Göra något åt det könsdiskriminerade svenska språket.

Slut på ironin
För vi vet alla det inte finns något svenskt värt att bevare enligt dem.
Citera
2020-11-10, 21:02
Medlem
Det finns mycket fler än tre kön. Man kan också ha olika kön vid olika tillfällen. Man är det kön man väljer att vara och borde kunna specialdesignad cyklar och annat efter sina önskemål
Citera
2021-03-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sminax
Det finns mycket fler än tre kön. Man kan också ha olika kön vid olika tillfällen. Man är det kön man väljer att vara och borde kunna specialdesignad cyklar och annat efter sina önskemål

kan du vissa nån källa på det du skriver. Haha man är det man väljer?
Citera
2021-03-10, 17:42
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag vet ni feminister är glada i att använda fula ordboken som att "köna" saker och folk. En herrcykeln vill ni köna likaså en damcykel.

Vilken cykel ska ett tredje kön ha? För att vara helt seriös finns verkligen ett tredje kön? Jag förstår de som blivit av med snabeln i en olycka, det händer faktiskt. Fast de är fortfarande män och inte kvinnor. Eller?

Finns ett tredje kön eller är det bara något ni hittat på?

Många kulturer har haft ett tredje kön genom årtusendena. Hawaii har länge haft ett tredje kön i sin kultur exempelvis. Även Indien har ett tredje kön som anses lite "speciella" och anlitas ofta till att välsigna nyfödda barn och annat. Så visst har det funnits tidigare. Inte i den kristna eller Abrahamitiska religionerna men i många andra kulturer.
Citera
2021-03-10, 17:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Många kulturer har haft ett tredje kön genom årtusendena. Hawaii har länge haft ett tredje kön i sin kultur exempelvis. Även Indien har ett tredje kön som anses lite "speciella" och anlitas ofta till att välsigna nyfödda barn och annat. Så visst har det funnits tidigare. Inte i den kristna eller Abrahamitiska religionerna men i många andra kulturer.
Nej. Dom har haft transvestiter. Män i klänning.

Nietzsche hävdade att korta fula kärringar var ett tredje kön. Men även det haltar betänkligt.
Citera
2021-03-10, 18:30
Medlem
Jo det finns ett tredje kön.

Länk till miljöpartiets officiella twitter

https://mobile.twitter.com/miljopart...44007867432960

Psykos-parti
Citera
2021-04-26, 05:55
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag vet ni feminister är glada i att använda fula ordboken som att "köna" saker och folk. En herrcykeln vill ni köna likaså en damcykel.

Vilken cykel ska ett tredje kön ha? För att vara helt seriös finns verkligen ett tredje kön? Jag förstår de som blivit av med snabeln i en olycka, det händer faktiskt. Fast de är fortfarande män och inte kvinnor. Eller?

Finns ett tredje kön eller är det bara något ni hittat på?

Det finns två kön: Man och kvinna
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in