• 2
  • 3
2020-11-01, 12:52
Medlem
Opiaters avatar
Men shit vad patetiskt att sitta och bråka online om vilken drog som är bättre än den andra.....

När jag höll på från ålder 11-24 ( har precis lagt av med missbruk ) så var det opiater varenda dag och kodein var väl favoriten... möjligtvis för att mina tonårsidoler drack Lean och printade in det i hjärnan på mig.
Cannabis var också en daglig grej och senare kom bensodiazepiner in i bilden och det var då det spårade ur och konsekvenserna från flera år sedan kommer fortfarande än idag, Kalle anka rån bland annat som man åkt dit på när man trott att man varit osynlig på xanoren....

Idag Missbrukar jag inte droger utan tar någonting ibland, sist var det MXiPR vilket är en dissociativ drog likt ketamin och detta var rätt så häftigt att hamna i hålet bland planeter och forntida egyptiska skrifter och pyramider

Mitt tips till alla som håller på att trilla dit är att inte använda droger dagligen, så fort du börjar tänka ”så här vill jag må varenda dag” så kom ihåg att att må på det viset varenda dag inte är kul Och bringar med sig psykisk och i de flesta fall ekonomisk missär

Håll er till Cannabis och trippar kids, om ni klarar av det dvs✌🏼✌🏼
Någon gång i veckan det vill säga! Låt inte någon säga till dig vad som är bäst eller sämst, gör egen research men gör det på ett säkert sätt.
Senast redigerad av Opiater 2020-11-01 kl. 12:56.
Citera
2020-11-02, 01:49
Medlem
yournotlikemes avatar
Den som tycker alkohol är det bästa ruset har INTE prövat mycket kan jag säga. Alkohol är heeeelt värdelöst jämfört med alla substanser enligt mig. Sen att det är det som är lagligt när det är det absolut farligaste att vara beroende av, jag känner en 27 åring som har skrumplever. Han har inte många år kvar. Hade han knarkat hade hans kropp inte alls tagit stryk på samma sätt. Visst hade han varit heroinist så kan man dö av överdos och sånt men annars är läkemedel ganska snällt mot kroppen jämfört med giftet alkohol.

Skulle alkohol uppfinnas idag skulle det bli tokförbjudet, och TS vet ju inte alls vad han pratar om. Påstår att benzo abstinens är värre än alkohol? De går på precis samma receptorer dvs GABA-A. Skillnaden är att benzo skadar dig inte fysiskt. Det gör alkohol så det heter duga. Pröva sänka 2 sjuttisar om dagen ett år sen klipp tvärt så kommer du nog omvärdera ditt förhållningssätt till substanser efter det.

Pröva ta MDMA med någon du älskar med bra musik och en mysig stämning så ska vi se sen om du fortfarande tycker alkohol är bäst.
Citera
2020-11-03, 12:01
Medlem
mothafokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Den som tycker alkohol är det bästa ruset har INTE prövat mycket kan jag säga. Alkohol är heeeelt värdelöst jämfört med alla substanser enligt mig. Sen att det är det som är lagligt när det är det absolut farligaste att vara beroende av, jag känner en 27 åring som har skrumplever. Han har inte många år kvar. Hade han knarkat hade hans kropp inte alls tagit stryk på samma sätt. Visst hade han varit heroinist så kan man dö av överdos och sånt men annars är läkemedel ganska snällt mot kroppen jämfört med giftet alkohol.

Skulle alkohol uppfinnas idag skulle det bli tokförbjudet, och TS vet ju inte alls vad han pratar om. Påstår att benzo abstinens är värre än alkohol? De går på precis samma receptorer dvs GABA-A. Skillnaden är att benzo skadar dig inte fysiskt. Det gör alkohol så det heter duga. Pröva sänka 2 sjuttisar om dagen ett år sen klipp tvärt så kommer du nog omvärdera ditt förhållningssätt till substanser efter det.

Pröva ta MDMA med någon du älskar med bra musik och en mysig stämning så ska vi se sen om du fortfarande tycker alkohol är bäst.

Det beror på vilken typ av rus man vill ha, och hur mycket man tar.
Det är bara larvigt att generalisera som du gör.
Citera
2020-11-03, 18:30
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge1000
hallucinogener är min nr 1, på normal dos så mår man så satans bra o har så kul.
nr 2 cb
nr 3 E

alkohol hamnar rätt långt ner då den är rätt tråkig, kontra hur hård den är mot kroppen.

Droger har väldigt olika syften. Partydroger som alkohol, koks och tjack är ju helt annat rus och de blandas också. Hallucinogena är raka motsatsen till festdrog.
Jag var riktig psykonaut innan, skulle testa varenda hallucinogen drog och beta mej genom nästan allihop med utan nåra enstaka som meskalin och saker som verkade direkt hemskt , livsfarligt eller dåligt tex Datura (änglatrumpet). Inte så sugen på att käka gift liksom.

Muskot är nog ingen höjdare heller...

Var väldigt mycket för dissociativa hallucinogena typ som PCP-analoger, Ketamin och ketamin-analoger (speciellt MXE, jävlar vilka sjuka 2 år som rann iväg i den dimman.) Provat typ alla den sortens droger. Var torsk på DXM med när det fanns i pillerform innan 2007 typ. Men jävlar va den drogen slet på kropp och psyke. Verkligen onyttigt. Hade några av mina värsta AT någonsin på den.

MXE var lömskt för man kunde vara i en euforisk psykos där man inte hade en aning om var man var eller var man gjorde. Kunde ramla och slå sig illa, fick sy flera ggr men mådde så bra och hade ingen känsel så har ju en del ärr för att påminna mig om den tiden. Det var KAOZ!
Citera
2020-11-03, 18:34
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
.....Den som tycker alkohol är det bästa ruset har INTE prövat mycket kan jag säga. Alkohol är heeeelt värdelöst jämfört med alla substanser enligt mig. Sen att det är det som är lagligt när det är det absolut farligaste att vara beroende av, jag känner en 27 åring som har skrumplever. Han har inte många år kvar. Hade han knarkat hade hans kropp inte alls tagit stryk på samma sätt. Visst hade han varit heroinist så kan man dö av överdos och sånt men annars är läkemedel ganska snällt mot kroppen jämfört med giftet alkohol.
......

Benso skadar dig visst fysiskt med.
Du kan dö av den ATn. och man kan få skador efter långvarigt bruk absolut. Alkohol sliter mer men benso är absolut inte ofarligt. Man blir ju inte bakis på det vilket gör att man kan köra race på flera veckor där man inte minns nåt tillslut.

Jag älskar benso själv, älskar lugnet det ger, får man ADD hjärna att sakta ner men FAAN vad det ställt till för mig. Så inihelvete mycket att det skulle bli flera sidor att nämna allt. Använd det då och då eller för att förstärka annat eller dämpa ATs....
Senast redigerad av Bullsquid 2020-11-03 kl. 18:36.
Citera
2020-11-04, 20:52
Bannlyst
ja det beror väl på hur man mår där och då ? och ens personlighet

Själv så slår jag ett slag för änglatrumpet. Älskar skiten

annars så föredrar jag uppåt dagtid och neråt kvällstid
Citera
2020-11-09, 06:22
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drug.eeyo
ja det beror väl på hur man mår där och då ? och ens personlighet

Själv så slår jag ett slag för änglatrumpet. Älskar skiten

annars så föredrar jag uppåt dagtid och neråt kvällstid

Nu driver du ju uppenbart.
änglatrumpet är ett dödligt nervgift,det vet väl alla.
Man kan få delirium på det vilket ingen som provat tycker är behagligt.
Det är som en mardrömspsykos helt enkelt.

Men ja du driver säkerligen.
Ingen äter det för skojs skull...
Citera
2020-11-19, 11:30
Medlem
STABILO99s avatar
Förstår inte riktigt hur folk kan tycka om benzo. Har försökt ge den en chans flera gånger men man somnar bara av skiten och får minnesluckor. Visst den lilla period man har precis innan man däckar är rätt nice, men kommer ju inte i närheten av ett opiatrus.
Citera
2020-11-19, 15:00
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Förstår inte riktigt hur folk kan tycka om benzo. Har försökt ge den en chans flera gånger men man somnar bara av skiten och får minnesluckor. Visst den lilla period man har precis innan man däckar är rätt nice, men kommer ju inte i närheten av ett opiatrus.

Kanske för att det är helt två olika substanser.

Alkohol är en drog.
Citera
2021-04-26, 21:00
Medlem
Knivhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothafoka
Har testat det mesta men tycker själv att alkohol slår allt.
Cannabis är tamejfan meningslöst skit, värdelöst.
Bensodiazepiner ger vidrig abstinens.
Hallucinogener, varför då ?
Amfetamin ger inte mycket alls... bra bantningsmedel dock.
Alkohol slår allt.
Vad tycker ni ?

Stort intag av rusbrus varje dag ger då fan lika vidrig at som benso i mitt tycke, annars håller jag nog fan med dig alkohol är min favorit, cannabis kan va nice dagen efter och sen fördriva arbetsdagarna på pregabalin
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in