Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-10, 14:42
  #1165
Medlem
Catastrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Coronapandemin är en riktig pandemi. Hur den är något annat förstår jag inte.

Exakt, du förstod inte. Viruset finns givetvis men det är med största sannolikhet enbart skapat för att gynna den globala ekonomiska eliten.

Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Dessa girigbukar, som du svamlar om, vilka är dem? Inga namn, förstås. Det gäller att hålla inne med information när man är konspirationsteoretiker, för då kan man locka fler till sin skara som söker information och få den i små portioner sedan olika nivåer i tron är uppnådda. Precis som vilken sekt som helst, alltså.

Mycket konstigt inlägg. Har du ens läst trådrubriken? Det märks att du inte är införstådd alls i seriösa konspirationer då massa namn nämns hela tiden i dessa. Du verkar förresten smått besatt av ordet konspirationsteori och verkar inte kunna hejda dig att stämpla folk hej vilt med myndigheternas och medias favoritord. Om du hade ägnat mer tid åt att faktiskt sätta dig in i något kontroversiellt ämne på riktigt och inte bara läst artikelrubriker och dra alla över en kam så skulle du ha sett fler namn än vad du kan lära dig.

Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
En av många digitala valutor är bitcoin, men den används mest av organiserad brottslighet och hoppfulla daytraders.

Det är snarare världsbanken och alla storbanker som ägnar sig åt organiserad brottslighet. Bara våra svenska banker ägnar sig åt penningtvätt hela tiden och det har bevisats flera gånger om. Den globala eliten äger världsbanken, myndigheter och media. Digitala valutor är helt oberoende och får användas av vem som helst, helt anonymt, det är den globala elitens mardröm. Att digitala valutor ibland används av kriminella är för övrigt ett korkat argument och det enda media har att komma med.

Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Resten kollar istället på mainstreammediernas konspirationsteoretiker som Tucker Carlson och Glenn Beck. Alex Jones är en opportunist som i alla lägen ska sälja sina kosttillskott och reklamen för dessa förväxlas av okritiska lyssnare med nyheter.

Wow, du har sett på amerikanska nyheter och kollat på nåt Alex Jones-intro en gång, så nu vet du precis hur vi på andra sidan fungerar. Ett psykologiskt geni i sann hemlig agent-anda där, snyggt. Sen klagar du lite på reklam. Vilka argument!

Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Mångmiljonärer som Beck, Carlson och Jones är undantagna från dessa girigbukar förstås, för deras svammel anses vara sant.

Ingen gillar Beck. Tucker Carlson var väl lite som Beck förut men har på senare år ändrat sina politiska åsikter, vågat gå mot strömmen och sökt efter sanningar. Detta har fått oerhörda negativa konsekvenser för honom privat. Alex Jones har aldrig jobbat inom mainstream-media utan har alltid varit oberoende. Du nämner de enda journalisterna med kontroversiella åsikter som är kända av den stora massan och förlöjligar dem. När det egentligen är just sådana man ska lyssna på om man nu måste lyssna på mainstream-media överhuvudtaget. Annars finns det oändligt bättre personer och media att följa men som inte är lika kända.

Det resterande du skriver uppfattar jag nästan bara som underligt käbbel och jag förstår inte riktigt din poäng. Jag tycker du skall ta dig en rejäl funderare och sätta dig in i saker från ett oberoende och öppet perspektiv och bilda dig en egen uppfattning om saker och ting istället. Just nu verkar du enbart suga åt dig information från korrupta källor och har alldeles för lätt att dra folk över en kam. Om du vill ha några källor som styrker det jag sagt så är du mer än välkommen att fråga. Lycka till med din resa!
Citera
2022-03-10, 15:28
  #1166
Medlem
DevilsDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Kanske, tur att aliens bara är inriktade på USA. Det har jag sett i flera filmer.

Det lustiga med det är att det är inga Aliens. Men det är själva idéen dom vill förmedla.
Citera
2022-03-10, 15:40
  #1167
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Har du läst vår världskände och numera hädangånge svenske statistikprofessor Hans Rosling? Han bok "Factfulness" är lättläst och intressant. Bill Gates (som vissa anklagar för att tillhöra eliten som planerar great reset) har delat ut boken på en massa skolor.

Huvudbudskapet i boken är att "tillståndet i världen bara blir bättre och bättre". Offentlig statistik visar att krigen minskar för varje decennium, självmorden minskar, fattigdomen minskar, många tidigare u-länder är idag industriländer, antal barn per kvinna går ned när ett folk blir industraliserat, och överbefolkningen förväntas upphöra om några decennier. Hur rimmar detta med ditt påstående att eliten vill skrämmas? Det är främst media och politiker som överdriver svartmålandet, och folk i allmänhet. Det verkar vara ett mänskligt behov att vilja vara krösamajor - det är inte forskarna och eliten som konstruerar rädslan.

Det enda mörka som finns på hiumlen på lång sikt är enligt Hans Rosking den globala uppvärmningen. Där finns inga positiva nyheter.
Njae, du ar for selektiv och kommer till fel slutsats.

Lat oss saga att Kina ar varldsledande inom dom faktorer du namner.

Saljer du din suveranitet och frihet till ett kontrollsamhalle i utbyte mot ett langre liv?

Jag dor hellre tidigt, men lever fritt. Fragor pa det? Och klimatkrisen ar en bluff.

Om du laser tex Abundance: The Future Is Better Than You Think av Steven Kotler, som ar en fantastisk bok som ger insikt inom dagens "billionaire philantrophy" sa citeras Gates & gelikar hur bland annat smartphones ska gora Afrika till Germany 3.0. Jag gissar istallet pa en kontinent av porrberoende coomers

Misstaget du och Gates gor ar att underskatta kulturens betydelse for valstand, och overskatta alla andra faktorer.

Jag skiter faktiskt i alla dom faktorer du radar upp om det innebar ett kontrollsamhalle a la kina. Och jag ar inte ensam om detta. Varlden ar perfekt som den ar, utan materiella ting.
__________________
Senast redigerad av FLManInTheNews 2022-03-10 kl. 15:51.
Citera
2022-03-10, 15:57
  #1168
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Kabbel
Jag fattar inte hur du orkar med dina meningslosa invandningar. Du anvander all intellekt till att missforsta.

Vi ser en alarmerande centralisering av makthavare. Allt annat ar detaljer. Forstar du denna mening istallet?
Citera
2022-03-10, 16:15
  #1169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
New world order har det på sin lista nämligen. Du behöver inte ha den på din egen. 🤣
Så de har på sin lista att de kommer ta livet av sig?

Gissar de menar döda alla facister, utom oss själva. Precis som alla andra maktgiriga fascistsvin.

Citat:
Ursprungligen postat av VMGULD2022SVERIGE
Själv tror jag att de kommer göra em fejkad invasion av UFO:n som tredje försök
Amerikanska militären har ju släppt videos på UFO'n, och hintat att det verkligen är UFO till den grad att de inte kan komma på någon annan förklaring än aliens.

Så inte omöjligt att de redan börjat grunda lite lätt för den.

Vad finns det liksom efter global "pandemi", hot om kärnvapenkrig. Är väl bara alien invasion som kan toppa de två.

edit: någon skrev svält, tänkte inte på den, mycket rimligare.
__________________
Senast redigerad av workinman 2022-03-10 kl. 16:19.
Citera
2022-03-10, 16:15
  #1170
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polox
Det verkar som man följer det bibliska konceptet för de yttersta tiderna: först pest, sedan krig, slutligen följt av svält och till sist död -- det vill säga apokalypsens fyra ryttare.

Attans, så man måste bli teolog också för att kunna hänga med i svängarna på omstarten, har varit väldigt massa religiösa undertoner i mycket på senaste tycker jag
Citera
2022-03-10, 16:20
  #1171
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Har du läst vår världskände och numera hädangånge svenske statistikprofessor Hans Rosling? Han bok "Factfulness" är lättläst och intressant. Bill Gates (som vissa anklagar för att tillhöra eliten som planerar great reset) har delat ut boken på en massa skolor.

Huvudbudskapet i boken är att "tillståndet i världen bara blir bättre och bättre". Offentlig statistik visar att krigen minskar för varje decennium, självmorden minskar, fattigdomen minskar, många tidigare u-länder är idag industriländer, antal barn per kvinna går ned när ett folk blir industraliserat, och överbefolkningen förväntas upphöra om några decennier. Hur rimmar detta med ditt påstående att eliten vill skrämmas? Det är främst media och politiker som överdriver svartmålandet, och folk i allmänhet. Det verkar vara ett mänskligt behov att vilja vara krösamajor - det är inte forskarna och eliten som konstruerar rädslan.

Det enda mörka som finns på hiumlen på lång sikt är enligt Hans Rosking den globala uppvärmningen. Där finns inga positiva nyheter.

Du är rolig du. Sista rycket nu i trollfabriken eller?
Du låter som Jerzy Sarnecki för några år sedan när han sa att Sverige har aldrig varit tryggare

Det enda ni kan är att ljuga det är enda språket ni talar. Påminner om någon jag läste i en urgammal bok någonstans. Kan det ha varit bibeln månne?
Citera
2022-03-10, 16:20
  #1172
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Så de har på sin lista att de kommer ta livet av sig?

Gissar de menar döda alla facister, utom oss själva. Precis som alla andra maktgiriga fascistsvin.


Amerikanska militären har ju släppt videos på UFO'n, och hintat att det verkligen är UFO till den grad att de inte kan komma på någon annan förklaring än aliens.

Så inte omöjligt att de redan börjat grunda lite lätt för den.

Vad finns det liksom efter global "pandemi", hot om kärnvapenkrig. Är väl bara alien invasion som kan toppa de två.

edit: någon skrev svält, tänkte inte på den, mycket rimligare.
Enligt Putin har han ett krig mot globalisterna.
Citera
2022-03-10, 16:22
  #1173
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Enligt Putin har han ett krig mot globalisterna.

Vart säger han det? Länk till talet där han har det uttalandet? Enda jag sett är att han för krig mot nazister och knarkare
Citera
2022-03-10, 16:29
  #1174
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Vart säger han det? Länk till talet där han har det uttalandet? Enda jag sett är att han för krig mot nazister och knarkare
Vart säger han det?
Alla centralbanker som bedrivs av globaliseterna har gått till attack mot Rysslands valuta.
Ryssland vill även öppna en ny affärsväg genom asien och afria samt Indien.
Putin gör allt globalisterna inte vill.
Citera
2022-03-10, 16:31
  #1175
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Vart säger han det? Länk till talet där han har det uttalandet? Enda jag sett är att han för krig mot nazister och knarkare
Globalister borde sluta försöka starta tredje världskriget det är inte Putin som vill starta ett tredje världskrig det är dom!

Den krigiska retoriken från amerikanska politiker förvärrar konflikten snarare än att få den till en fredlig lösning. Ett nytt hjälppaket på 12 miljarder dollar till Ukraina, som skulle förlänga den väpnade konflikten och öka dess offer, skyndas genom kongressen.

Utan stöd från det amerikanska folket har en handfull globalister i tysthet utökat NATO ända till den ryska gränsen, inklusive nationer som var en del av det forna Sovjetunionen. Joe Biden stödde denna hänsynslösa expansion, som provocerade fram kriget som vi nu ser tragiskt utvecklas.
Citera
2022-03-10, 16:34
  #1176
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Vart säger han det?
Alla centralbanker som bedrivs av globaliseterna har gått till attack mot Rysslands valuta.
Ryssland vill även öppna en ny affärsväg genom asien och afria samt Indien.
Putin gör allt globalisterna inte vill.

Du sa:

Så jag frågar igen: Visa mig vart han sa det? Så länge du inte gör det är Putin ett verktyg i globalisternas verktygslåda!
https://youtu.be/0v1pB8l6pQc
https://youtu.be/hPClu1BeQIE
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback