Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-08, 14:03
  #1057
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ptja - om du kan bortse från det där påståendet om att vi inte ska äga något (som WEF eller Schwab aldrig någonsin har påstått att de har som mål) och istället tittar på vad de faktiskt arbetar för (Vision 2030/Agenda 2030) så faller det dig kanske i smaken:

By 2030, ensure that all men and women, in particular the poor and the vulnerable, have equal rights to economic resources, as well as access to basic services, ownership and control over land and other forms of property, inheritance, natural resources, appropriate new technology and financial services, including microfinance.

Det är lite intressant faktiskt om Schwab aldrig sagt så Bra grävt.
Citera
2022-03-08, 15:01
  #1058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ptja - om du kan bortse från det där påståendet om att vi inte ska äga något (som WEF eller Schwab aldrig någonsin har påstått att de har som mål) och istället tittar på vad de faktiskt arbetar för (Vision 2030/Agenda 2030) så faller det dig kanske i smaken:

By 2030, ensure that all men and women, in particular the poor and the vulnerable, have equal rights to economic resources, as well as access to basic services, ownership and control over land and other forms of property, inheritance, natural resources, appropriate new technology and financial services, including microfinance.


https://youtu.be/NNV2tEgPb9I

Hoppa in till minut 29, sen lyssna resten så får ni en rätt bra sammanställning på deras plan. Me deras egna ord i intervjuer och uppläsning från klaus bok. som heter the great reset - covid 19
Citera
2022-03-08, 15:04
  #1059
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friinuet
https://youtu.be/NNV2tEgPb9I

Hoppa in till minut 29, sen lyssna resten så får ni en rätt bra sammanställning på deras plan. Me deras egna ord i intervjuer och uppläsning från klaus bok. som heter the great reset - covid 19


Du har ingen annan källa att länka - jag vill helst inte stödja nazister.
Sen är jag för övrigt hyfsat påläst om vad Klaus och WEF sagt och skrivit om denna Great Reset - och jag är redan negativ till genomförandet av det. Men det betyder ju inte att jag köper lögnaktiga påståenden som sprids om det.
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-03-08 kl. 15:08.
Citera
2022-03-08, 15:39
  #1060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du har ingen annan källa att länka - jag vill helst inte stödja nazister.
Sen är jag för övrigt hyfsat påläst om vad Klaus och WEF sagt och skrivit om denna Great Reset - och jag är redan negativ till genomförandet av det. Men det betyder ju inte att jag köper lögnaktiga påståenden som sprids om det.


Du behöver inte lyssna på allt de säger bara se klippen där man hör Klaus och Ursulas egna ord. När dom pratar om chip i våra hjärnor som ska va uppkopplade till den globala ''teknologiska hjärnan''
Du ser ju sammanfattad info. istället för att jag ska behöva leta upp allt och skicka det separat.

Du är en som som gått på propagandan om nazizter xD herregud

Sen hur dom påtvingade folk vaccinet för att få införa passen gör inte att jag litar på om. Dom skiter i vår hälsa märks uppenbart. Dom skadar och till och med dödar folk för att få igenom agendan. Sen är dom ju helt ärliga med att dom placerat sina globala ledare i våra länder som styrande till och med. Där man ser en strikt pådrivande om vaccin och deltagande i kriget som pågår nu.

kolla upp Theodore Kaczynski (unabomber) Finns till och med en serie om han. Han va brutalt smart. Han såg vår undergång. Teknologins utveckling!
Citera
2022-03-08, 17:03
  #1061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friinuet
https://youtu.be/NNV2tEgPb9I

Hoppa in till minut 29, sen lyssna resten så får ni en rätt bra sammanställning på deras plan. Me deras egna ord i intervjuer och uppläsning från klaus bok. som heter the great reset - covid 19

Hela världen borde se den här dokumentärfilmen och det är så brådskande. Vi är i detta nu på väg mot vår egen undergång i sprint-tempo. Om en cyperpandemi utbryter eller om de redan planerat att använda kärnvapen i det här vidriga kriget vi alla följer så är det över, bara sådär.
Kommentera gärna vad ni andra tycker. Ser ni nåt annat?
När övergår en konspirationsteori från att vara en mörk fantasi till att vara del i självaste verkligheten? Känns som att det just nu även pågår ett krig om definitionen av vår verklighet.

Detta ämne om något är väl nästan värt hur många trådar som helst om det innebär att fler får ta del av detta. Hur sprider vi detta fortare?
Citera
2022-03-08, 17:18
  #1062
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friinuet
Du behöver inte lyssna på allt de säger bara se klippen där man hör Klaus och Ursulas egna ord. När dom pratar om chip i våra hjärnor som ska va uppkopplade till den globala ''teknologiska hjärnan''
Du ser ju sammanfattad info. istället för att jag ska behöva leta upp allt och skicka det separat.
Tack det har jag hört så många gånger. Det har ju dock inget med påståendet om att vi inte ska äga något att göra.

Citat:
Du är en som som gått på propagandan om nazizter xD herregud
Det är knappast propaganda att Jonas Nilsson som både är en av grundarna till Palaestra som gjort filmen och är han som talar, är före detta medlem i Svenska motståndsrörelsen och Motgift. Han har även varit i Ukraina och tränat med Azov Bataljonen.

Helst vill jag helt enkelt inte klicka på Palaestras filmklipp om jag inte måste – och vad jag förstår av ditt inlägg finns det knappast något nytt att hämta där.
Jag såg dock lite av filmen igår, i samband med en annan tråd, och kan bara konstatera att man måste ju tänka rätt jävla underligt om man tror att BlackRock och Vanguard skulle bli glada över WEF's Great Reset som skulle innebära att alla bolag i deras fonder helt plötsligt skulle sluta försöka skapa värde till sina ägare.
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-03-08 kl. 17:21.
Citera
2022-03-08, 17:57
  #1063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tack det har jag hört så många gånger. Det har ju dock inget med påståendet om att vi inte ska äga något att göra.


Det är knappast propaganda att Jonas Nilsson som både är en av grundarna till Palaestra som gjort filmen och är han som talar, är före detta medlem i Svenska motståndsrörelsen och Motgift. Han har även varit i Ukraina och tränat med Azov Bataljonen.

Helst vill jag helt enkelt inte klicka på Palaestras filmklipp om jag inte måste – och vad jag förstår av ditt inlägg finns det knappast något nytt att hämta där.
Jag såg dock lite av filmen igår, i samband med en annan tråd, och kan bara konstatera att man måste ju tänka rätt jävla underligt om man tror att BlackRock och Vanguard skulle bli glada över WEF's Great Reset som skulle innebära att alla bolag i deras fonder helt plötsligt skulle sluta försöka skapa värde till sina ägare.

Äer man prinsip hela världen är man rätt maktfull. Du kanske inte vet att han är med i world economic forum och deras great reset?

https://www.weforum.org/press/2019/0...d-of-trustees/

Pengar ger en makt, Han är redan så rik så uppenbar är det mer änn bara pengar/frihet har är ute efter, MAKT! När dom har all makt i världen(är en del av ledandet av great reset) har dom all makt de strävat eter genom deras erövrande av ekonomin.

Kan va så att när kryptovalutor som bitcoin osv uppkom, blev pengasystemet hotat, Alltså med pengar har de haft kontroll och kunnat styra. Nu finns en konkurrent så dom har förlorat makt, och genom internet även makten om att leverera verklighets bilden genom deras (mainstream media) som dom även äger.

Det är den här teorin jag inte riktigt hört dom själv säga, angående social kredit system att det ska lanseras. Har dock hörs klaus hylla kinas ledare för deras sociala och ekonomiska system. Som just är sociala kredit systemet. Id chip som ska opereras in under huden och att vi ska va kopplade till en världshjärna/psyke typ har jag hört dom snacka på annat språk med översatt text så kan inte garantera att översättningen stämmer.

Ska posta när jag orkar leta alla länkar sen.
Citera
2022-03-08, 18:11
  #1064
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friinuet
Äer man prinsip hela världen är man rätt maktfull. Du kanske inte vet att han är med i world economic forum och deras great reset?
https://www.weforum.org/press/2019/0...d-of-trustees/
Jovisst vet jag det - men du blandar ihop att vara styrelseordöfrande/VD med att äga företaget ifråga - än värre blir det när företaget ifråga är ett fondbolag.

Citat:
Pengar ger en makt, Han är redan så rik så uppenbar är det mer änn bara pengar/frihet har är ute efter, MAKT! När dom har all makt i världen(är en del av ledandet av great reset) har dom all makt de strävat eter genom deras erövrande av ekonomin.

Vad jag talar om är att om Schwabs Great Reset genomförs så kommer företagen i fonderna som Blackrock är delägare i att i hög grad sluta generera avkastning till aktieägarna – vad tror du de som äger fonderna gör då – och vad tror du det skulle innebära för Blackrock?

Citat:
Kan va så att när kryptovalutor som bitcoin osv uppkom, blev pengasystemet hotat, Alltså med pengar har de haft kontroll och kunnat styra. Nu finns en konkurrent så dom har förlorat makt, och genom internet även makten om att leverera verklighets bilden genom deras (mainstream media) som dom även äger.
Det är en sommarbris jämfört med vad Schwabs Great Reset skulle göra med värdet på deras företag och valutor runt jorden..

Citat:
Det är den här teorin jag inte riktigt hört dom själv säga, angående social kredit system att det ska lanseras. Har dock hörs klaus hylla kinas ledare för deras sociala och ekonomiska system. Som just är sociala kredit systemet. Id chip som ska opereras in under huden och att vi ska va kopplade till en världshjärna/psyke typ har jag hört dom snacka på annat språk med översatt text så kan inte garantera att översättningen stämmer.

Ska posta när jag orkar leta alla länkar sen.
Gör det du - det låter inte sannolikt vare sig för Schwab eller ens katastroflandet Kina..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-03-08 kl. 18:18.
Citera
2022-03-08, 18:20
  #1065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jovisst vet jag det - men du blandar ihop att vara styrelseordöfrande/VD med att ga företaget ifråga - än värre blir det när företaget ifråga är ett fondbolag.



Vad jag talar om är att om Schwabs Great Reset genomförs så kommer företagen i fonderna som Blackrock är delägare i att i hög grad sluta generera avkastning till aktieägarna – vad tror du de som äger fonderna gör då – och vad tror du det skulle innebära för Blackrock?


Det är en sommarbris jämfört med vad Schwabs Great Reset skulle göra med värdet på deras företag och valutor runt jorden..


Gör det du - det låter inte sannolikt vare sig för Schwab eller ens katastroflandet Kina..

När dom genomförs the great reset, Infört kontrollsamhället som dom har i kina. Vi fått våra digitala id så är du i fällan. Du tror inte på att dom infört det i kina eller? När de infört de skiter dom totalt i deras små aktieägare. Dom har folket i fällan. Dom största ägarna i deras fonder är dom själva däremot med andra bolag bara. delar av vanligt folk i deras fonder är väldigt liten troligtvis. Dom äger ju över 90% av världen, Och med den makten har ju manipulerat och lockat oss in i en fälla som vi snart är fast i om vi tillåter det. Låt er fan inte stämplas, registreras mer änn va vi redan är. Fattar inte alla hur ägda vi är då.
Citera
2022-03-08, 18:26
  #1066
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friinuet
När dom genomförs the great reset

Det kommer aldrig ske. Det finns inte en chans att ”de” får med sig alla världens företag och aktieägare på Schwabs Kumbaja-festival - varför skulle folk ge upp sina förmögenheter, pensioner, livsverk??


Citat:
Infört kontrollsamhället som dom har i kina. Vi fått våra digitala id så är du i fällan. Du tror inte på att dom infört det i kina eller?

Inte implantat - nej det tror jag inte. Inte heller har man beslagtagit folks tillgångar eller förbjudit ägande..

Citat:
När de infört de skiter dom totalt i deras små aktieägare. Dom har folket i fällan. Dom största ägarna i deras fonder är dom själva däremot med andra bolag bara.
Dumheter. Det är folks pensionsfonder och sparande. Fink är inte ens bland världens 2000 rikaste. Däremot är han förstås ganska mäktig i egenskap av representant för stora pengar.

Citat:
Dom äger ju över 90% av världen,

Trams.
Citera
2022-03-08, 18:47
  #1067
Medlem
Dom behöver bara krascha världens ekonomi så finns inte folks tillgångar längre. Vilken dom håller på med just nu. Och att göra folk beroende av dom är även ett sett som sjulle kunna göra att folk går med på det, för att få tillgång till medicin, mat osv.

Att deras vaccin dom försöker påtvinga folk förstör immunförsvaret är bara så det är. Hur lätt är det inte att göra folk sjuka som blit beroende av mediciner för att överlever. Går man inte med på deras världsordning får man ingen medicin. Och ingen tillgång till maten i affärerna osv. Du får inte ens resa ut ur landet. Skit samma om det är i huden eller i telefonen. Att du ska kunna bli övervakad,dömd,begränsad pga dig digitala id (QR koden) Är läskigt. Fyfan va ofri känsla. Även om man hade varit en ''bra medborgare'' Ingen trygg känsla alls.


https://youtu.be/dYSFakz7Mcg -- Klaus hyllar kinas sociala och ekonomiska system

https://youtu.be/azaOdC5Fsv0 -- Ursula(President av eu) som är med på great reset talar om digitala id.


https://www.weforum.org/agenda/2016/...ampaign=buffer

Här kan du läsa på deras hemsida om text 1. Där dom skriver att vi inte kommer äga nånting.
Citera
2022-03-08, 18:51
  #1068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det kommer aldrig ske. Det finns inte en chans att ”de” får med sig alla världens företag och aktieägare på Schwabs Kumbaja-festival - varför skulle folk ge upp sina förmögenheter, pensioner, livsverk??



Inte implantat - nej det tror jag inte. Inte heller har man beslagtagit folks tillgångar eller förbjudit ägande..


Dumheter. Det är folks pensionsfonder och sparande. Fink är inte ens bland världens 2000 rikaste. Däremot är han förstås ganska mäktig i egenskap av representant för stora pengar.


Trams.


https://www.weforum.org/agenda/2016/...ampaign=buffer

Här kan du läsa på deras hemsida om text 1. Där dom skriver att vi inte kommer äga nånting.


Den här videon cirkulerar runt, Den verkar va borttagen från deras hemsida, eller så hittar jag den bara inte. Om den inte är fake men det tvivlar jag på. Då infon finns ju i text på hemsidan och videon är som deras andra videos. samt att länken på deras hemsida vid texten är borttagen

https://youtu.be/zRc0EmeSs1w
__________________
Senast redigerad av Friinuet 2022-03-08 kl. 19:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback