Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-01, 00:53
  #937
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ingen ser det väl som realistiskt att världens makthavare, militärer och rika helt plötsligt och frivilligt skulle ge upp allt de byggt upp..

Ge upp? Putin och Xi Ping sitter runt det runda bordet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ett-tronskifte

Tror du på riktigt att västvärlden är en maktfaktor som betyder något år 2050?
Citera
2022-02-01, 00:58
  #938
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Ge upp? Putin och Xi Ping sitter runt det runda bordet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ett-tronskifte

Tror du på riktigt att västvärlden är en maktfaktor som betyder något år 2050?

Jodå det gör jag absolut - men det lär vara mer diversifierat precis som du/din källa verkar vara inne på.
Citera
2022-02-01, 01:01
  #939
Medlem
lone stars avatar
Risken vid scenariot som beskrivs här ovan, är att du kommer att få ett ganska stort antal människor att gå med i motståndsrörelser som får Al Quaida att likna söndagsskolan samt stora terrordåd mot myndigheter, statsapparat o dyl. Nu talar jag inte om Breivik typer utan högst intelligenta och uppsatta ”terrorister” som inte skulle acceptera en sådan världsordning.
Att du inte äger något skulle nog accepteras av många människor. Men bara om det sker av egen vilja. Jag skulle t ex inte må dåligt om jag gick ned väldigt mycket i standard men bara om det är mitt eget fria val. Inte annars. Antiwaxersrörelsen är bara en ljum vind mot den orkan trådstarten skulle utlösa om det blev verklighet.
Citera
2022-02-01, 01:11
  #940
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jodå det gör jag absolut - men det lär vara mer diversifierat precis som du/din källa verkar vara inne på.
Då måste du, jag och alla andra i den fria världen bekämpa WEF och strida för demokrati och rättvisa.

Att kritisera WEF och TGR är nyttigare även om alla fakta inte är rätt, än att sopa dem under mattan och
hitta på fyndiga gliringar på Flashback åt dem som anser att världen går rent åt helvete just nu.
Citera
2022-02-01, 01:14
  #941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Kan du berätta mer om dessa folken son är med här


Väldigt många av dagens regeringschefer är knutna till World Economic Forum, genom att dom tilldelades en exklusiv plats i WEF's Young Global Leadership. Redan innan dom hamnade i regeringsposition. Vilket väcker en rad frågor. Minst sagt.

Några av de mest kända som gått i Klaus Schwabs' skola är: Justin Trudeau, Emanuel Macron, Boris Johnson, Magdalena Andersson, Vladimir Putin, Angela Merkel, Carl Bildt, Jacinda Arden, etc

Att Klaus Schwab har penetrerat, infiltrerat och tagit kontrollen över de flesta av världens regeringar råder idag ingen som helst tvekan om. Detta är också vad WEF själva sagt sig ha för avsikt att göra:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/World_Economic_Forum
Citera
2022-02-01, 01:17
  #942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Ja, det där är ett riktigt skräckkabinett. Värt att påpeka är att de alla kallar sig "liberala" och ständigt pratar om den "liberala demokratin". Man kan börja undra vad "liberal" egentligen är ett kodord för...



Låt mig gissa.... Teknokrati, kanske?
Citera
2022-02-01, 01:37
  #943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Risken vid scenariot som beskrivs här ovan, är att du kommer att få ett ganska stort antal människor att gå med i motståndsrörelser som får Al Quaida att likna söndagsskolan samt stora terrordåd mot myndigheter, statsapparat o dyl. Nu talar jag inte om Breivik typer utan högst intelligenta och uppsatta ”terrorister” som inte skulle acceptera en sådan världsordning.
Att du inte äger något skulle nog accepteras av många människor. Men bara om det sker av egen vilja. Jag skulle t ex inte må dåligt om jag gick ned väldigt mycket i standard men bara om det är mitt eget fria val. Inte annars. Antiwaxersrörelsen är bara en ljum vind mot den orkan trådstarten skulle utlösa om det blev verklighet.



Klaus har tänkt på det scenariot också. Läs hans två böcker om sitt "Fourth Industrial Revolution", så kommer du förstå att våra möjligheter att förhindra hans planer minskar radikalt för varje dag nu...
Citera
2022-02-01, 01:40
  #944
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Väldigt många av dagens regeringschefer är knutna till World Economic Forum, genom att dom tilldelades en exklusiv plats i WEF's Young Global Leadership. Redan innan dom hamnade i regeringsposition. Vilket väcker en rad frågor. Minst sagt.

Några av de mest kända som gått i Klaus Schwabs' skola är: Justin Trudeau, Emanuel Macron, Boris Johnson, Magdalena Andersson, Vladimir Putin, Angela Merkel, Carl Bildt, Jacinda Arden, etc

Att Klaus Schwab har penetrerat, infiltrerat och tagit kontrollen över de flesta av världens regeringar råder idag ingen som helst tvekan om. Detta är också vad WEF själva sagt sig ha för avsikt att göra:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/World_Economic_Forum

När politiker som Putin och Xi Ping är goda för tusentals miljarder dollar i tillgångar så handlar det inte om politik längre. De tillhör oligarkin och WEF tillhör dem.

https://www.tni.org/en/article/world...y-and-analysis
Citera
2022-02-01, 02:40
  #945
Medlem
cerns avatar
Propaganda när den är som bäst.

Det är som att säga: Vi höjer alla skatter så kommer ni få en bättre framtid.

Blåsning deluxe
Citera
2022-02-01, 02:41
  #946
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
A: Du får behålla pengarna du får in, precis som du får behålla huset. Som jag skrev kommer ingenting konfiskeras. Att kvitta en tillgång mot en kredit är ingenting som har med konfiskation att göra. Leif i trådstarten har ett bolån, men tyvärr noll kronor att betala med efter valutaväxlingen, så han har inget annat val än att ge tillbaka huset till banken.

Intressant i sammanhanget är kanske också att se på USA under covid. Fastighetsägare tvingades acceptera att hyresgäster som inte kunde betala hyran i princip bodde gratis under lockdowns, och dom hade inte rätt att vräka någon. Vet inte i vilken mån några fastighetsägare till slut hamnade på obestånd pga detta. Men avsikten var tydlig.

Känslan man får är ju att dom på längre sikt inte kommer acceptera en oberoende medelklass som äger tillgångar som fastigheter. Särskilt fastigheter som man inte bor i själv. Men istället för omedelbar tvångskonfiskering, så sker konfiskeringen säkert långsamt och gradvis med olika ekonomiska verktyg och framkallade kriser. Säkert kommer förevändningarna till stor del handla om miljö. Typ straffskatt om du bor för stort eller inte följer olika arbiträra miljöpålagor. Detta kan också vara ett utmärkt verktyg för att hålla den del av medelklassen som fortfarande existerar lydig. Den som bekänner sig till partilinjen och aktivt deltar i att förtrycka sina medmänniskor får genom sitt utmärkta "social credit score" skattelättnader och bidrag och kan tack vare dessa hålla kvar vid sina tillgångar tills vidare.
Citera
2022-02-01, 06:44
  #947
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Väldigt många av dagens regeringschefer är knutna till World Economic Forum, genom att dom tilldelades en exklusiv plats i WEF's Young Global Leadership. Redan innan dom hamnade i regeringsposition. Vilket väcker en rad frågor. Minst sagt.

Några av de mest kända som gått i Klaus Schwabs' skola är: Justin Trudeau, Emanuel Macron, Boris Johnson, Magdalena Andersson, Vladimir Putin, Angela Merkel, Carl Bildt, Jacinda Arden, etc

Att Klaus Schwab har penetrerat, infiltrerat och tagit kontrollen över de flesta av världens regeringar råder idag ingen som helst tvekan om. Detta är också vad WEF själva sagt sig ha för avsikt att göra:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/World_Economic_Forum

Nu fantiserar du nog lite - Young Global Leadership bildades 2004 och då var Boris Johnson 40, Vladimir Putin 52, Angela Merkel 50, Carl Bildt 55, och övre antagningsgräns är 38 år.
Citera
2022-02-01, 06:52
  #948
Medlem
En metod att driva folk från hus och hem är ju att höja energipriserna extremt och snabbt. Att sedan fylla på med en räntechock skulle fullborda det hela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback