Citat:
Ursprungligen postat av
369Q
Så du tänker helt rätt i att försöka ta det ifrån en vinkel som är lättsmält till att börja med. Problemet dock är att hitta det du eftersöker här.
Om man ställer rätt frågor så tvingar man den att svara.
Även pro-WEF artiklar som FB:are stött på kan jag se ett värde i. Bristen på kunskap hos de som stödjer WEF är lägre än hos de som kritiserar dem. Läsarna till pro-WEF artiklar är ännu dummare och behöver väckas. Få dem att inse att de matas av ren idioti.
Om man tar en artikel som tex denna från en organistaion som påstår sig försvara världens demokrati, fast genom att argumentera för fascismens
korporativism.
Citat:
Perhaps the most symbolic example of this shift is the controversial strategic partnership agreement the United Nations (UN) signed with the WEF in 2019. Harris Gleckman describes this as a move to turn the UN into a public-private partnership, creating a special place for corporations inside the UN.
The multi-stakeholder model is already being built. In recent years, an ever-expanding ecosystem of multi-stakeholder groups has spread across all sectors of the global governance system. There are now more than 45 global multi-stakeholder groups that set standards and establish guidelines and rules in a range of areas. According to Gleckman, these groups, which lack any democratic accountability, consist of private stakeholders (big corporations) who “recruit their friends in government, civil society and universities to join them in solving public problems”.
Multi-stakeholderism is the WEF’s update of multilateralism, which is the current system through which countries work together to achieve common goals. The multilateral system’s core institution is the UN. The multilateral system is often rightly accused of being ineffective, too bureaucratic and skewed towards the most powerful nations. But it is at least theoretically democratic because it brings together democratically elected leaders of countries to make decisions in the global arena. Instead of reforming the multilateral system to deepen democracy, the WEF’s vision of multi-stakeholder governance entails further removing democracy by sidelining governments and putting unelected ‘stakeholders’ – mainly corporations – in their place when it comes to global decision-making.
https://www.opendemocracy.net/en/our...t-great-reset/
På en minut så hittade jag ett artikelmaterial som skriver sig själv.
Jag vill att alla andra också ska se det som jag ser i texten, förstå att denna Soros-organisationen säljer in en lögn genom att argumentera om Mussolinis drömamhälle på punkt och prick. Att vi ska älska fascism och att miljardärerna är våra självklara häskare.
FN kuppades 2019 av WEF och rikemannseliten, försvar av kuppen motiveras genom att förklara Klaus Schwabs fascistiska ideologi som tråden handlar om.
Jag behöver inte påstå något, det räcker med att visa upp deras egna texter och analysera dem med
en samhällskunskapsbok från gymnasiet.
Så genomskinligt är det.