Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-22, 23:44
Medlem
Folketstempels avatar
Jag har studerat "The Great Reset" utifrån deras eget material.

Jag har ett eget syfte med att granska WEF, det syftet blir för långt att förklara på ett forum.
Men med min bakgrund så får de en svårare motståndare än tidigare.
Jag ska starta en blogg på mitt webbhotell, min påbörjade granskning av WEF Sweden ska intensifieras.
De ska krossas och kollaboratör hängas ut.

Allt börjar att falla på sin plats, det är ingen konspirationsteori och jag deltar inte heller i sådana diskussioner då jag saknar intresse.
Nu så ska jag försöka lyfta ämnet från slaskforumet, det har inte här att göra.
Citera
2022-01-19, 07:46
Medlem
Danlos avatar
UBI - låter som ett drömscenario! Tänk att slippa arbeta och kunna ägna sig åt det man vill istället. Hur skulle det kunna vara dåligt? Det är min dröm, men den drömmen kommer ju gå i kras om hela världsekonomin ska stöpas om och alla besparingar bli värdelösa.. Visst UBI låter bra, men jag skulle vilja veta hur det ska fungerar i verkligheten?

Låter mer som covid-vaccinen bara vara ett mega "pre-launch"-test för att se hur många människor som bara accepterar vad storebror säger utan att ifrågasätta. Som vi kan se så gick det första försöket FANTASTISKT. Är det 90 eller 98% av jordens befolkning som nu vaccinerat sig mot ett vanligt förkylningsvirus? -Med ett i stort sett verkningslöst vaccin dessutom..

Det enda vi kan göra för att påverka är att uttrycka våra åsikter och tankar UTANFÖR FLASHBACK! Inga personer med möjlighet att påverka beslutsfattare hänger här.
Citera
2022-01-19, 10:25
Medlem
Folketstempels avatar
Det har kommit ut en bok nyligen, - The Great Reset: Joe Biden and the Rise of Twenty-First-Century Fascism Hardcover – January 11, 2022
by Glenn Beck

Det är slutsåld överallt. Första kapitlet är gratis (jag bryter inte mot 1.02) och jag gjorde en maskinöversättning
https://delafil.se/6e492f28eb83a514/..._Ch1.en.sv.pdf

Boken lever inte upp till att vara en referenslitteratur till min blogg, då hans författarskap av förordet antyder på en brist av sakprosa samt källhänvisningar.

Jag kan ha fel, har ni läst boken eller känner till författaren?

Glenn Beck har även en YT-kanal.
https://www.youtube.com/user/glennbeck
Senast redigerad av Folketstempel 2022-01-19 kl. 10:32.
Citera
2022-01-19, 10:34
Medlem
Att samhället står inför stora förändringar är ganska uppenbart för de flesta. Utvecklingen går allt fortare även om det ur den enskildes perspektiv ändå går långsamt. Vi pratar ju inte om 5-10 år utan snarare om 30-50 år.

Men det är såpass stora förändringar att ser man tillbaka i historien hur fort det gått då, så är utvecklingstakten idag och i framtiden hisnande.

Samtidigt är det också en lång rad riktigt allvarliga problem som vi möter i framtiden och som det måste komma en lösning på.

En aspekt är då överbefolkningen, att denna befolkningsexplosion fortsätter i många år till är nog ett av de allvarligaste hoten mot civilisationens överlevnad. Därför finns det underförstått att tiden rinner ut att på ett fredligt sätt (barnbegränsning) lösa problemet och istället möter vi en period av krig och konflikter.

Efter det tror jag att delar av den sk the great reset är möjlig att genomföra.
Citera
2022-01-19, 10:45
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag har studerat "The Great Reset" utifrån deras eget material.

Jag har ett eget syfte med att granska WEF, det syftet blir för långt att förklara på ett forum.
Men med min bakgrund så får de en svårare motståndare än tidigare.
Jag ska starta en blogg på mitt webbhotell, min påbörjade granskning av WEF Sweden ska intensifieras.
De ska krossas och kollaboratör hängas ut.

Allt börjar att falla på sin plats, det är ingen konspirationsteori och jag deltar inte heller i sådana diskussioner då jag saknar intresse.
Nu så ska jag försöka lyfta ämnet från slaskforumet, det har inte här att göra.

Ett extremt bra initiativ. Det är bra att folk med insyn börjar engagera sig så fler inser att alla inte är konspiratörer utan faktiskt har haft insyn i saker man vet att få människor är medveten om och som de knappast kan veta.

Att vara källkritisk i Sverige innebär att man ska skjuta ner alla argument som inte målar ut världseliten som osjälviska hjältar.

Dammluckorna står öppen, och vi nått "the point of no return".
Citera
2022-01-19, 13:38
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Ett extremt bra initiativ. Det är bra att folk med insyn börjar engagera sig så fler inser att alla inte är konspiratörer utan faktiskt har haft insyn i saker man vet att få människor är medveten om och som de knappast kan veta.

Att vara källkritisk i Sverige innebär att man ska skjuta ner alla argument som inte målar ut världseliten som osjälviska hjältar.

Dammluckorna står öppen, och vi nått "the point of no return".
Att hänvisa till att tex ovan nämda Glenn Beck har ett resonemang med hypotesen att coronapassen är en kopia och vidarutveckling av Kinas sociala kreditsystem, är både källkritiskt och objektivt i fall han inte är en David Icke -typ.
Jag söker opinionsbildare som inte skapar en stigmatisering av frågan.
Tipsa mig gärna via pm om kritiska tidningsartiklar mot Davos och WEF från MSM eller om tunga skribenter med stort förtroendekapital att luta sig mot.
Citera
2022-01-19, 13:53
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Att hänvisa till att tex ovan nämda Glenn Beck har ett resonemang med hypotesen att coronapassen är en kopia och vidarutveckling av Kinas sociala kreditsystem, är både källkritiskt och objektivt i fall han inte är en David Icke -typ.
Jag söker opinionsbildare som inte skapar en stigmatisering av frågan.
Tipsa mig gärna via pm om kritiska tidningsartiklar mot Davos och WEF från MSM eller om tunga skribenter med stort förtroendekapital att luta sig mot.

Jag förstår hur du tänker och jag förstår vad du vill åstadkomma. Och du tänker rätt.

Det finns saker som är sant, men om det är sant eller ej spelar ingen roll om man inte är mottaglig för informationen. Lite som att försöka prata sex med ett litet barn..Det handlar om medvetande.

Så du tänker helt rätt i att försöka ta det ifrån en vinkel som är lättsmält till att börja med. Problemet dock är att hitta det du eftersöker här. De få kritiker mot dessa herrefolk som finns som ska anses mainstream är kontrollerad opposition oftast.

Jag vet mer än vad jag utger mig för att göra på det här forumet. Allt har sin plats med.

Men om du verkligen vill veta mer, och få veta hur du själv kan bevisa det jag påstår själv så släng iväg ett PM. Men då är det med risk att du kommer ha lite "sömnbrist" framöver.

Men jag tror inte du skulle bli besviken om du på allvar vill veta och jag tror det skulle vara till stor hjälp om du vill upplysa generellt. Men lite på egen risk där och öppet sinne.
Citera
2022-01-19, 14:54
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Så du tänker helt rätt i att försöka ta det ifrån en vinkel som är lättsmält till att börja med. Problemet dock är att hitta det du eftersöker här.
Om man ställer rätt frågor så tvingar man den att svara.
Även pro-WEF artiklar som FB:are stött på kan jag se ett värde i. Bristen på kunskap hos de som stödjer WEF är lägre än hos de som kritiserar dem. Läsarna till pro-WEF artiklar är ännu dummare och behöver väckas. Få dem att inse att de matas av ren idioti.

Om man tar en artikel som tex denna från en organistaion som påstår sig försvara världens demokrati, fast genom att argumentera för fascismens korporativism.

Citat:
Perhaps the most symbolic example of this shift is the controversial strategic partnership agreement the United Nations (UN) signed with the WEF in 2019. Harris Gleckman describes this as a move to turn the UN into a public-private partnership, creating a special place for corporations inside the UN.

The multi-stakeholder model is already being built. In recent years, an ever-expanding ecosystem of multi-stakeholder groups has spread across all sectors of the global governance system. There are now more than 45 global multi-stakeholder groups that set standards and establish guidelines and rules in a range of areas. According to Gleckman, these groups, which lack any democratic accountability, consist of private stakeholders (big corporations) who “recruit their friends in government, civil society and universities to join them in solving public problems”.

Multi-stakeholderism is the WEF’s update of multilateralism, which is the current system through which countries work together to achieve common goals. The multilateral system’s core institution is the UN. The multilateral system is often rightly accused of being ineffective, too bureaucratic and skewed towards the most powerful nations. But it is at least theoretically democratic because it brings together democratically elected leaders of countries to make decisions in the global arena. Instead of reforming the multilateral system to deepen democracy, the WEF’s vision of multi-stakeholder governance entails further removing democracy by sidelining governments and putting unelected ‘stakeholders’ – mainly corporations – in their place when it comes to global decision-making.
https://www.opendemocracy.net/en/our...t-great-reset/

På en minut så hittade jag ett artikelmaterial som skriver sig själv.
Jag vill att alla andra också ska se det som jag ser i texten, förstå att denna Soros-organisationen säljer in en lögn genom att argumentera om Mussolinis drömamhälle på punkt och prick. Att vi ska älska fascism och att miljardärerna är våra självklara häskare.
FN kuppades 2019 av WEF och rikemannseliten, försvar av kuppen motiveras genom att förklara Klaus Schwabs fascistiska ideologi som tråden handlar om.
Jag behöver inte påstå något, det räcker med att visa upp deras egna texter och analysera dem med
en samhällskunskapsbok från gymnasiet.
Så genomskinligt är det.
Citera
2022-01-19, 14:58
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Om man ställer rätt frågor så tvingar man den att svara.
Även pro-WEF artiklar som FB:are stött på kan jag se ett värde i. Bristen på kunskap hos de som stödjer WEF är lägre än hos de som kritiserar dem. Läsarna till pro-WEF artiklar är ännu dummare och behöver väckas. Få dem att inse att de matas av ren idioti.

Om man tar en artikel som tex denna från en organistaion som påstår sig försvara världens demokrati, fast genom att argumentera för fascismens korporativism.

På en minut så hittade jag ett artikelmaterial som skriver sig själv.
Jag vill att alla andra också ska se det som jag ser i texten, förstå att denna Soros-organisationen säljer in en lögn genom att argumentera om Mussolinis drömamhälle på punkt och prick. Att vi ska älska fascism och att miljardärerna är våra självklara häskare.
FN kuppades 2019 av WEF och rikemannseliten, försvar av kuppen motiveras genom att förklara Klaus Schwabs fascistiska ideologi som tråden handlar om.
Jag behöver inte påstå något, det räcker med att visa upp deras egna texter och analysera dem med
en samhällskunskapsbok från gymnasiet.
Så genomskinligt är det.

Aa det är det bästa sättet att göra det på. Förstår man mer i detalj hur världsekonomin fungera sen införandet av privatägda centralbanker inser man snabbt att vi är slavar. Det behövs inte mycket för att spräcka hål på det här skeppet, problemet är att många väljer att blunda.

Rädsla för det okända ska man inte underskatta. Hjärnan gör allt för att skapa en normalitet. Men ligg på som en igel. Sanningen ska fram..
Citera
2022-01-19, 15:13
Medlem
wwrs avatar
Man kan notera att WEF-mötet är inställt. Skulle ha hållits denna vecka. Kanske hålls i sommar.
Citera
2022-01-21, 22:47
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Man kan notera att WEF-mötet är inställt. Skulle ha hållits denna vecka. Kanske hålls i sommar.

Sannolikt inställt p.g.a. smittan som heter plandemihybris. Men de kommer garanterat tillbaka, de hatar sig själva så mycket, och deras liv saknar mening till den milda grad att alla skall bli transhumanister, kosta vad det kosta vill.
Citera
2022-01-21, 23:08
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Sannolikt inställt p.g.a. smittan som heter plandemihybris. Men de kommer garanterat tillbaka, de hatar sig själva så mycket, och deras liv saknar mening till den milda grad att alla skall bli transhumanister, kosta vad det kosta vill.
Men då borde de säga att det är smittan. Men det har jag inte sett. Förra året hade de väl möte via video. Xi talade bl.a.

Jag tror inte det är smittan som orsakat att det är inställt. Jag har inte sett någon orsak, men jag har inte letat så mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback