Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Svårt att veta var man har great reset Schwab. Om han är snäll Klaus eller elaka Klaus. Hans grupp har ju fått i uppdrag att genomföra globala målen. Alla andra betalar. Det ringer ju lite varningsklockor så att säga.
Vem har gett dem det uppdraget menar du?
Själv ser jag på WEF ungefär som jag ser på Bilderberg - som ett forum för diskussioner mellan världsledare, men det behöver ju inte betyda att alla har samma tankar om vägen framåt, eller ens om vilka mål man vill nå.
Även om WEF särskiljer sig här med just Schwabs tankar om en Great Reset, så vet vi ju inte att alla stöder den visionen bara för att de deltar i diskussionen/mötena.
Hursomhelst har jag extremt svårt att tro att en Great Reset någonsin kommer kunna genomföras på den nivån Schwab önskar - det känns för mycket som han förlitar sig på att alla människor helt plötsligt kommer sätta sig i en ring runt en lägereld, hålla varandras händer, sjunga Kumbaja och sen leva i fred och harmoni med alla rådjuren i skogen..
Däremot kommer säkert någon ekonomisk reform, kanske med kryptovalutor eller en återgång till något i likhet med guldmyntfoten (ingen aning egentligen men dagens system känns som om det har överlevt sig själv). Och jag säger det igen - det borde väl egentligen välkomnas med öppna armar av konspirationsfolket som så ofta svartmålat dagens banking-system. Själv är jag inte fullt så positivt inställd eftersom jag är rädd att stora omställningar kan leda till att opportunister bara tar för sig och snedfördelar tillgångarna än mer än idag - oavsett om ambitionerna är sant välvilliga från de som initierar omställningen..