Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Nej det är inte alls vad det innebär - det är bara ett vanligt missförstånd
Jag vänder mig till dig som förstår vad de menar samt den som positivt till det i tråden,
Stakeholder theory
Vad innebär det och varför är det lösningen på den ekonomi som de säger ska krascha?
ttps://en.wikipedia.org/wiki/Stakeholder_theory
Jag behöver mjuk introduktion då det är så många nya begrepp man först måste förstå innan man får en holistisk bild som gör att man sedan kan följa med i debatten självständigt. Jag vill lyssna och lära, inte missförstå eller få desinformation från kritiker. De har en kritik till dagens system och pekar ut problemet samt de har en lösning som de själva menar är hållbar.
Tillväxtens gränser, boken av Romklubben räknas som startskottet för Klaus Schwab.
Edward Freeman en viktig ideolog. Det verkar misstolkat i kontext till allt det här. Sen kommer shareholders-teorin att de är de viktigast av alla, Det låter som Franska revolution då borgarklassen blev den högsta och fick privilegier medfött.
Som sagt, det är dömt till ett misslyckande för mig att komma in i sinnesvärlden fast jag försöker. WEF-webbplats är fragmenterad av texter i tusental med tankar från de redan invigda, de kan inget annat än misstolkas för den oinsatte, så den vägen kan jag inte gå heller. Jag är tacksam för en vägledning liten som stor,