2021-01-31, 12:38
Medlem
Klanledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vem har sagt att det är fel på självbestämmande och demokrati? Tänker du på Trumpanhängarna som stormade Capitol Hill för att valresultatet inte blev som de ville så är jag absolut inte en av deras sympatisörer.
"Great Reset" är det största hotet någonsin mot demokratin. Det är inte så konstigt att någonting som upplevs som negativt och står utanför den enskildes kontroll upplevs som en konspiration.
Citera
2021-01-31, 13:44
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Då sitter du nog i skiten.
Hela konspirationsforumet är ju en enda stor demonstration i hur panikslagna ni konspirationsteoretiker är över världen - såsom ni uppfattar den. Det är farliga judar, farliga kommunister, farliga invandrare, farliga soosetanter, farliga läkemedelsbolag, farliga kabaler, farliga journalister, farliga militärer, farlig övervakning, farlig deep State, farlig censur, farlig vaccin, farliga miljöpartister, farliga rika människor osv osv i en aldrig sinande ström.

Ert sista hopp verkar stå till att någon kommer lösa det genom att utrota eller spärra in alla farliga i Guantánamo på torsdag - eller nästa vecka, eller snart, strax, inom kort - i alla fall före nästa val. Fast det där utrotandet är ju också farligt - för det har någon pajas skrivit lite om på en sten i Georgia...

Vilken tur att just du är här som en slags motvikt och jämför betonglador med stålkonstruktioner samt rycker ut för G Soros när han behöver försvaras. För du vet ju exakt vad som är bu eller bä?
Citera
2021-01-31, 14:12
Medlem
Link04s avatar
Vi får vänta in WEF:s vårmöte nu då. Se vad som bjuds då. Men är väl tema great reset gissar jag
Citera
2021-01-31, 14:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Vilken tur att just du är här som en slags motvikt och jämför betonglador med stålkonstruktioner samt rycker ut för G Soros när han behöver försvaras. För du vet ju exakt vad som är bu eller bä?

När har jag försvarat Soros? Förvisso tror jag inte att han planerar något världsherravälde eller orkestrerar migrationsflöden, men jag har verkligen inte mycket till övers för honom i egenskap av manipulerande finansmogul.
Citera
2021-01-31, 14:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Vi får vänta in WEF:s vårmöte nu då. Se vad som bjuds då. Men är väl tema great reset gissar jag

Det tog slut i fredags - och ja, temat var the great reset. Eller kommer det ett möte till, senare i vår?
Citera
2021-01-31, 14:55
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Då sitter du nog i skiten.
Hela konspirationsforumet är ju en enda stor demonstration i hur panikslagna ni konspirationsteoretiker är över världen - såsom ni uppfattar den. Det är farliga judar, farliga kommunister, farliga invandrare, farliga soosetanter, farliga läkemedelsbolag, farliga kabaler, farliga journalister, farliga militärer, farlig övervakning, farlig deep State, farlig censur, farlig vaccin, farliga miljöpartister, farliga rika människor osv osv i en aldrig sinande ström.

Ert sista hopp verkar stå till att någon kommer lösa det genom att utrota eller spärra in alla farliga i Guantánamo på torsdag - eller nästa vecka, eller snart, strax, inom kort - i alla fall före nästa val. Fast det där utrotandet är ju också farligt - för det har någon pajas skrivit lite om på en sten i Georgia...

Ja, vadå?
Det här är konspirationsdelen av forumet, vafan hade du väntat dig liksom!?
Lämna ett viss mått av logik vid dörren när du kliver in här...
Om du söker pragmatik och rationalitet så finns det en massa andra delar där du kan spela bror duktig!
Förövrigt är du här inne o spyr din galla, mycket oftare än många andra.
Vad får du ut av det?
- Kolla så rationell jag är allihopa! Se mig, hör mig!
- Jag är den sista utposten av logiskt tänkande i den här galenskapen!
Är din självkänsla så låg, att du måste plocka billiga poäng på en del av forumet som faktiskt inte handlar om rim & reson?
Tönt!
Citera
2021-01-31, 15:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Ja, vadå?
Det här är konspirationsdelen av forumet, vafan hade du väntat dig liksom!?
Lämna ett viss mått av logik vid dörren när du kliver in här...
Om du söker pragmatisk och rationalitet så finns det en massa andra delar där du kan spela bror duktig!
Förövrigt är du här inne o spyr din galla, mycket oftare än många andra.
Vad får du ut av det?
Jag tycker det är rätt kul att slå hål på myter, desinformation och lögner. Och, som jag många gånger skrivit, så vill jag inte ha en värld där konspirationsteorier får stå helt oemotsagda - den dag mina barn tar till sig sånt på nätet och kommer hem och babblar om chemtrails eller liknande är min största fasa...

Citat:
- Kolla så rationell jag är allihopa! Se mig hör mig!
- Jag är den sista utposten av logiskt tänkande i den här galenskapen!
Är din självkänsla så låg, att du måste plocka billiga poäng på en del av forumet som faktiskt inte handlar om rim & reson?
Tönt!
Nä, det handlar knappast om mig - då skulle jag inte välja ett anonymt forum - är ju ganska svårt att bli uppmärksammad för den man är här. Dessutom skulle jag garanterat inte välja debunking - jag hade valt att gå full retard istället om jag var ute efter ryggdunkningar, jag provade en gång för många år sen av nyfikenhet och jäklar vilken uppskattning och sammanslutning det är på ”den sidan” av tanketräsket - pm bara dundrade in från dag ett, och det kan jag garantera dig att de inte gör om du väljer att ifrågasätta fantasierna..
Citera
2021-01-31, 15:07
Medlem
Citat:
Jag tycker det är rätt kul att slå hål på myter, desinformation och lögner. Och, som jag många gånger skrivit, så vill jag inte ha en värld där konspirationsteorier får stå helt oemotsagda - den dag mina barn tar till sig sånt på nätet och kommer hem och babblar om chemtrails eller liknande är min största fasa...

Nä, det handlar knappast om mig - då skulle jag inte välja ett anonymt forum - är ju ganska svårt att bli uppmärksammad för den man är här. Dessutom skulle jag garanterat inte välja debunking - jag hade valt att gå full retard istället om jag var ute efter ryggdunkningar, jag provade en gång för många år sen av nyfikenhet och jäklar vilken uppskattning och sammanslutning det är på ”den sidan” av tanketräsket - pm bara dundrade in från dag ett, och det kan jag garantera dig att de inte gör om du väljer att ifrågasätta fantasierna..

Shit vad djupt i kaninhålet du har kommit när foliehattarna börjar försvara sig med att dom är foliehattar och att du DÄRFÖR inte borde bemöta deras argument. Av foliehattarna själva.

Uppskattar alltid att se dig posta snake, skönt att någon faktiskt anstränger sig iaf.
Citera
2021-01-31, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
"Great Reset" är det största hotet någonsin mot demokratin. Det är inte så konstigt att någonting som upplevs som negativt och står utanför den enskildes kontroll upplevs som en konspiration.

Vad består hotet i? Jag läste hela deras program och jag kan bara säga att jag håller med om varenda punkt. Fick paranoida vanföreställningar fram tills jag faktiskt läste på om vad de ville och att jag kan bara säga att jag står bakom varje punkt. Tror dom flesta gör det. Kul att se ett program som inte bara handlar om Status Quo och att bevara gamla maktstrukturer utan faktiskt satsa på en helomväldande, global framtidspush för mindre rasism och ojämlikhet.
Citera
2021-01-31, 15:09
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Det tog slut i fredags - och ja, temat var the great reset. Eller kommer det ett möte till, senare i vår?

Japp stämmer. Tror att dom kör i Maj nästa gång.
Citera
2021-01-31, 15:14
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:

Problemet är att du gör det med ett visst mått av hybris, näsan i vädret och Jesuskomplex.
Du är otrevlig, och förmer än alla andra!
Du verkar inte förstå att det finns jättemånga av oss här inne som faktiskt gillar att spekulera, läsa om och på gällande konspirationer.
Men du generaliserar friskt och antar att alla är dumma i huvudet och ska läggas in på psyket, bara för att dom har en alternativ åsikt än din.
Jag hoppas att du lär dina barn ödmjukhet, för världen behöver definitivt inte mer självgoda mobbare med en falsk känsla av vad som är rätt och riktigt.
Citera
2021-01-31, 15:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Problemet är att du gör det med ett visst mått av hybris, näsan i vädret och Jesuskomplex.
Du är otrevlig, och förmer än alla andra!
Du verkar inte förstå att det finns jättemånga av oss här inne som faktiskt gillar att spekulera, läsa om och på gällande konspirationer.
Men du generaliserar friskt och antar att alla är dumma i huvudet och ska läggas in på psyket, bara för att dom har en alternativ åsikt än din.
Jag hoppas att du lär dina barn ödmjukhet, för världen behöver definitivt inte mer självgoda mobbare med en falsk känsla av vad som är rätt och riktigt.
Jag har inget emot att folk spekulerar - det går hur bra som helst så länge man är ärlig och öppen med det – det är när spekulationer läggs fram som om de vore sanningar och när bevis förkastas eller ignoreras som jag ifrågasätter vad som påstås..

Jag tror för övrigt aldrig jag under mina år här på flashback har skrivit att någon borde läggas in på psyket (nu sätter sig säkert nån och gräver fram nåt gammalt inlägg men det får jag ta då) skulle väl vara under något svagt ögonblick i gangstalkingtråden eller till en viss användare med CIA-fobi i sånt fall. Många som irriterar sig på mig verkar snarast gå igång på avataren och förutsätter att jag är otrevlig, hur civiliserat jag än skriver - detta visade sig också rätt tydligt när jag under en period hade en jättegullig avatar - bemötandet blev fundamentalt annorlunda trots att jag skrev precis likadant. Du kan ju prova själv och se om du får andra reaktionerom du byter ut din gubbe mot något lite rumsrenare.

Men visst, ibland tryter tålamodet och ibland raljerar jag tveklöst lite eftersom det också är kul...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-01-31 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in