Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-28, 02:20
  #1897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka stater har delegerat rätten att fatta överstatliga beslut åt dem? Dvs - vilka medlemsländer ingår i denna överstatliga organisation? Det borde ju vara lätt att visa med ändrade grundlagar etc som skulle krävas.


Att Zelensky skulle vara YGL har jag bara sett nån "SikhForTruth" påstå på twitter tidigare - han hade dock absolut noll belägg för det påståendet - men du kanske har bättre på fötterna?


För det första har Klaus eller WEF aldrig någonsin sagt att de strävar efter ett sådant scenario - för det andra äger idag inte mer än cirka 3% av svenskarna sitt boende - så skillnaden skulle nog vara marginell...

Dock - om WEF och FN (mot precis alla odds) skulle lyckas med Agenda 2030 så skulle det ju innebära att fattigdom utrotas, ingen behöver gå hungrig, alla får tillgång till miljövänlig billig energi, alla får sjukvård, alla får bostäder med god sanitär standard etc etc och ännu fler osannolika etc....

WEF producerade ju själva reklamfilmen som ordagrant säger "You will own nothing and be happy". Det är väl att uttryckligen sträva efter det scenariot?
Citera
2022-11-28, 07:17
  #1898
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
WEF producerade ju själva reklamfilmen som ordagrant säger "You will own nothing and be happy". Det är väl att uttryckligen sträva efter det scenariot?

Det kommer från en film med åtta olika plausibla framtidsscenarios som WEF publicerade redan år 2016. Just det scenariot är påhittat och skrivet av den danska politikern/prästen Ida Auken som beskriver det så här: it was not a “utopia or dream of the future” but “a scenario showing where we could be heading - for better and for worse.”

Det är alltså inte någon reklamfilm eller något mål som Klaus Schwab någonsin sagt sig stå bakom - inte WEF heller, det är ett diskussionsunderlag från en tankesmedja.

Här finns de andra 7 scenariona också:
https://www.weforum.org/agenda/2016/...world-in-2030/
Där spekuleras bland annat om att Amerikas dominans kommer vara över och makten spridas till ett flertal nationer (motsatsen till globalism), att Kina har tagit ledarroll i miljörörelsen och att vi kommer börja bosätta oss på mars.
Citera
2022-11-28, 21:42
  #1899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det kommer från en film med åtta olika plausibla framtidsscenarios som WEF publicerade redan år 2016. Just det scenariot är påhittat och skrivet av den danska politikern/prästen Ida Auken som beskriver det så här: it was not a “utopia or dream of the future” but “a scenario showing where we could be heading - for better and for worse.”

Det är alltså inte någon reklamfilm eller något mål som Klaus Schwab någonsin sagt sig stå bakom - inte WEF heller, det är ett diskussionsunderlag från en tankesmedja.

Här finns de andra 7 scenariona också:
https://www.weforum.org/agenda/2016/...world-in-2030/
Där spekuleras bland annat om att Amerikas dominans kommer vara över och makten spridas till ett flertal nationer (motsatsen till globalism), att Kina har tagit ledarroll i miljörörelsen och att vi kommer börja bosätta oss på mars.

Brukar WEF ge ut reklamfilmer på det här sättet? Släpptes alla 7 videorna samtidigt? Gav danskan sitt uttalande före eller efter att hennes vision sågades och WEF raderade den ifrån sin Youtube kanal?

Vet du om det hör till vanligheten att tankesmedjor producerar reklam för deras obskyra visioner?
Vad säger danskan skulle hända i världen så att hennes scenario skulle inträffa? Alltså varför tror hon att vi skulle vara glada över att inte äga något?
Citera
2022-11-28, 21:58
  #1900
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Brukar WEF ge ut reklamfilmer på det här sättet?
De har aldrig gett ut en reklamfilm vd jag känner till.

Citat:
Släpptes alla 7 videorna samtidigt?

Ja, det var delar av samma projekt där 8 personer ombads ge sina tankar om hur framtiden skulle kunna te sig.

Citat:
Gav danskan sitt uttalande före eller efter att hennes vision sågades och WEF raderade den ifrån sin Youtube kanal?
Efter att kritiken börjat (om än mycket mindre än spridningen idag) men innan de tog bort filmen.

Citat:
Vet du om det hör till vanligheten att tankesmedjor producerar reklam för deras obskyra visioner?
Det är ingen reklam - det är ett underlag tänkt att väcka tankar och diskussion (vilket man onekligen lyckades med om än på ett sätt man nog aldrig kunnat föreställa sig).

Citat:
Vad säger danskan skulle hända i världen så att hennes scenario skulle inträffa?

Ingen aning - du kan väl fråga henne: https://www.thedanishparliament.dk/members/ida-auken

Citat:
Alltså varför tror hon att vi skulle vara glada över att inte äga något?
Frihet från skulder och en massa saker vi inte behöver kanske? Skillnaden skulle väl dessutom vara ytterst marginell för de flesta - inte många är skuldfria och det är väl ofta banken som äger både bostad och bilarna de använder…

Själv skulle jag avsky att dela bil med andra eller inte äga min egen - jag åker aldrig kommunalt och är om inte skuldfri så i alla fall en bit på väg..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-11-28 kl. 22:01.
Citera
2022-11-29, 17:44
  #1901
Medlem
itwasfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är alltså inte någon reklamfilm eller något mål som Klaus Schwab någonsin sagt sig stå bakom - inte WEF heller, det är ett diskussionsunderlag från en tankesmedja.

Men om man tänker tvärtemot?
Finns det något som tyder på att WEF inte längre stödjer dessa 8 punkter?
Citera
2022-11-29, 18:00
  #1902
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree
Men om man tänker tvärtemot?
Finns det något som tyder på att WEF inte längre stödjer dessa 8 punkter?

Vadå inte längre? Menar du att WEF någonsin t.ex har propagerat för att vi ska bosätta oss på mars - eller för den delen att vi inte ska äga något?
Men visst, om du tror de strävar efter dessa saker så kan vi väl lyfta punkten om att Kina skulle ha tagit global ledning i miljöarbetet och genomdrivit en global koldioxidskatt år 2017 - det tror jag även den mest trögtänkte WEFare har insett att det inte skedde…
Sen har vi förstås frågan om att USAs maktcentrering skulle avta och fördelas på ett flertal andra nationer - inte mig emot, men det går ju i alla fall knappast ihop med den allra vanligaste konspirationsteorin om att WEF är globalister och NWO-propagandister.
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-11-29 kl. 18:03.
Citera
2022-11-29, 18:18
  #1903
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vadå inte längre? Menar du att WEF någonsin t.ex har propagerat för att vi ska bosätta oss på mars - eller för den delen att vi inte ska äga något?
Men visst, om du tror de strävar efter dessa saker så kan vi väl lyfta punkten om att Kina skulle ha tagit global ledning i miljöarbetet och genomdrivit en global koldioxidskatt år 2017 - det tror jag även den mest trögtänkte WEFare har insett att det inte skedde…
Sen har vi förstås frågan om att USAs maktcentrering skulle avta och fördelas på ett flertal andra nationer - inte mig emot, men det går ju i alla fall knappast ihop med den allra vanligaste konspirationsteorin om att WEF är globalister och NWO-propagandister.

WEF till Mars???
Det vill jag inte och har precis skrivit ut dem i mitt sci-fi manus på bloggen. Jag flummar men vill inte ljuga i min komiska novell som ska även kunna vara ett manifest till mänskligheten om så vill.

https://krabben77.github.io/kulturkr...ch-om-oss.html
Citera
2022-11-29, 20:20
  #1904
Medlem
itwasfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vadå inte längre? Menar du att WEF någonsin t.ex har propagerat för att vi ska bosätta oss på mars - eller för den delen att vi inte ska äga något?
Men visst, om du tror de strävar efter dessa saker så kan vi väl lyfta punkten om att Kina skulle ha tagit global ledning i miljöarbetet och genomdrivit en global koldioxidskatt år 2017 - det tror jag även den mest trögtänkte WEFare har insett att det inte skedde…
Sen har vi förstås frågan om att USAs maktcentrering skulle avta och fördelas på ett flertal andra nationer - inte mig emot, men det går ju i alla fall knappast ihop med den allra vanligaste konspirationsteorin om att WEF är globalister och NWO-propagandister.

Vi har nog olika uppfattning om WEF.

Jag postade ett inlägg tidigare (post #1702 i denna tråden) ang boken av Schwab/Malleret, där jag tycker mig se att WEF fortfarande håller kvar i sina punkter.
(FB) Vad är "The Great Reset"?
Citera
2022-11-29, 20:38
  #1905
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree
Vi har nog olika uppfattning om WEF.

Jag postade ett inlägg tidigare (post #1702 i denna tråden) ang boken av Schwab/Malleret, där jag tycker mig se att WEF fortfarande håller kvar i sina punkter.
(FB) Vad är "The Great Reset"?

På vilket sätt menar du att vi har olika uppfattning om WEF? Är det att du tolkar vissa konstateranden från boken som om det vore WEFs ambitioner (efter en hel del skohornande för att få dem att ens nästan stämma med filmklippen från 2016 - hur får du t.ex påståendet att Kina skulle leda miljöarbetet och koldioxidskatt 2017 till att handla om att WEF vill ha ett starkare FN?)?
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-11-29 kl. 20:58.
Citera
2022-12-10, 09:29
  #1906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Great Reset är inget mer än en idé som planteras i era medvetanden.

Tänk er att det finns en grupp av människor i världen som spelar schack, 2 spelare. Den ena vet att den förlorar dvs schack matt efter 6 drag och den andra behöver bara låta spelet ha sin gång för att vinna. Det är vad som utspelar sig just

Manipulation som gruppen utövat fungerar inte längre. Istället blir det tvärtom att Critical mass är nådd. Det betyder att tillräckligt många nu vet vad som är verklighet, sant och falskt. Och när vi vet vad verkligheten är så förändrar vi den genom högre medvetande osv.
Det låter ju bra, har själv slutat vara rädd men säkrar ändå upp vissa saker när de genomför sin plan. Finns det utomjordeliga inslag i de som styr tror du??
Citera
2022-12-10, 09:38
  #1907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Great reset (WEF) tar över där nuvarande världsordning misslyckats men BRICS+ ekonomierna och den alternativa multipolära världsordningen kan bli räddningen.
Kan ju bli det då dom kanske inte är helt överens dom som styr utan är på två sidor. Blir nog en ny världsvaluta från BRICS länderna backad i guld
Citera
2022-12-16, 12:42
  #1908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
På vilket sätt menar du att vi har olika uppfattning om WEF? Är det att du tolkar vissa konstateranden från boken som om det vore WEFs ambitioner (efter en hel del skohornande för att få dem att ens nästan stämma med filmklippen från 2016 - hur får du t.ex påståendet att Kina skulle leda miljöarbetet och koldioxidskatt 2017 till att handla om att WEF vill ha ett starkare FN?)?

Hur kommer det sig att folk har fastnat så hårt på den där punkten om att man ska hyra istället för att äga? Läser man hela listan så märker man att allt bara är olika former av drömmar och fantasier. T ex en av dom är att dom syrier som flydde från kriget 2015 ska leda stora bolag i Europa. En annan är att vi inte behöver sjukhus för att vården ha blivit så avancerad och man kan nästan bota allt med läkemedel, inklusive ersätta organ.

Är det bara för att inte äga bara hyra punkten låg först och att folk inte orkade läsa mer än några rader?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback