Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-04, 10:16
Medlem
Snake skrev nog sitt bästa inlägg någonsin nyss.
Jag håller faktiskt med honom om mycket i det inlägget.
Citera
2022-08-04, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej - det är offentliga uppgifter som i alla börsnoterade bolag:
Vanguard: https://money.cnn.com/quote/sharehol...=institutional
Blackrock: https://money.cnn.com/quote/sharehol...=institutional
Och eftersom du antagligen inte gillar CNN så kan du ju gå in på valfri site som listar noterade aktier så hittar du exakt samma uppgifter..

Jag har aldrig någonsin försökt ge sken av att småsparare styr pengarna - jag säger att det är sparare som äger kapitalet som utgör fonderna.
Här igen försöker du ge sken av att storägarnas identiteter inte är hemliga, för du syftar på fonder eller hur. Lite trixande med ord igen som vanligt.
Citera
2022-08-04, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Snake skrev nog sitt bästa inlägg någonsin nyss.
Jag håller faktiskt med honom om mycket i det inlägget.
Och så ger du inte ett enda exempel på vad du syftar på.
sluta runka av den lille ormen.

Citat:
Iofs har jag lite svårt att ta någon på allvar som kritiserar den rika eliten men själv är god för 1,5 miljarder kr och drar in i runda slungar 2-300 miljoner kr per år på sitt eget medieimperium, men det som gör att man verkligen tappar förtroendet för honom är ju när han 2 minuter in i sändningen sitter och ljuger att Pentagon för 2 år sedan skulle ha konfirmerat utomjordiskt liv och dessutom ha påstått att de har en del av ett UFO.. Nej, det har de aldrig någonsin påstått...

Men ändå kan det ju vara värt att kommentera hans påståenden. Tittar du i filen du själv länkade så ser du att hans påståenden är ett rent "klipp och klistra" där han satt ihop saker från olika stycken, texter och sidor för att få det att låta illa - inte ens det där "and more" finns i det sammanhang han påstår.

Själv tycker jag Bank-ID är nåt av det bästa som hänt på nätet på mycket länge, enkel identifiering och enkla transaktioner med Swish och andra tjänster - det är ju precis det han talar om. Sen att han sitter och drar egna slutsater om Kinas social storing etc får det förstås att låta riktigt illa - och det kan det onekligen bli – men att försäkringsbolag har tillgång till hälsouppgifter för att teckna försäkringar och liknande han ondgör sig över är ju knappast något nytt - det har de krävt tillgång till i alla tider - bank-ID-godkännande är bara en ny väg för att dela samma data smidigare.
Jag håller dock med om att man ska vara vaksam här - det är en balansgång att inte tappa kontrollen när alla data samlas så här - å andra sidan finns det ju knappast nåt jävligare än GDPR och alla dessa godkännanden och formalia som driver en till vanvett...
Ok du gillar total övervakning. Dock ska eliten få syssla med sina hemligheter så att de kan säkerställa sin makt och kontroll över alla människor för all evig framtid.

Hur mycket får du betalt?
Citera
2022-08-04, 10:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Här igen försöker du ge sken av att storägarnas identiteter inte är hemliga, för du syftar på fonder eller hur. Lite trixande med ord igen som vanligt.

Ja jag påstå att det inte finns några storägare - men visst, då återkommer vi till frågan vilka du menar utgör ”de onödigarna ätarna/de största aktieägarna i blackrock och vanguard” som ”roffat åt sig resurser och gör sig av med överskottet i form av befolkningen”? Nu med tillägget - hur mycket äger de av fonderna som utgör BlackRocks och Vanguards investeringsbara kapital?
Citera
2022-08-04, 10:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ok du gillar total övervakning. Dock ska eliten få syssla med sina hemligheter så att de kan säkerställa sin makt och kontroll över alla människor för all evig framtid.

Hur mycket får du betalt?

Varför skulle jag gilla övervakning? Att Glenn Beck sitter och sprider lögner är inget bevis för vare sig utomjordingar eller att WEF vill övervaka oss..
Citera
2022-08-04, 10:49
Medlem
Citat:
Jag håller med om att bankID är extremt smidigt, och jag håller med om att Glenn Beck verkar lite suspekt.

Dom jag lyssnar på är James Corbett, Mattias Desmet, Ryan Christian, John Titus, Alison Morrow, Del Bigtree, Whitney Webb och några till.
Ingen av dom gör några stora pengar vad jag vet, och det gör dom lite trovärdigare enligt mig.
Citera
2022-08-04, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
Kom ihåg att de endast vill övervaka, förslava och äga er för att de bryr sig om klimat och rättvisa. Det står på deras hemsida!

https://www.youtube.com/watch?v=OVz6ttdJDJY&t=

"The World Economic Forum has a new wish to control EVERYTHING in your life: a digital ID system that would collect personal data about your online behavior, purchase history, network usage, medical history, travel history, energy uses, health stats…AND MORE! They’d then use this data to determine who should open bank accounts, conduct financial transactions, access insurance & treatment, book trips, cross borders…AND MORE! "

Här är filen. https://www3.weforum.org/docs/WEF_Ad...gency_2022.pdf

När eliten nu äger i stort sett hela världen och kontrollerar naturtillgångarna, så blir det väldigt logiskt att dom vill avskaffa kapitalism. Dom har ju redan vunnit det spelet kan man säga. Nu är den rika eliten istället fokuserad på att eliminera risken för att förlora sina tillgångar och sin makt. Övervakningen handlar ju om det, att ta bort risken för kaos och upplopp. Eliten är rädda för våld.
Citera
2022-08-04, 11:40
Medlem
Citat:
Iofs har jag lite svårt att ta någon på allvar som kritiserar den rika eliten men själv är god för 1,5 miljarder kr och drar in i runda slungar 2-300 miljoner kr per år på sitt eget medieimperium, men det som gör att man verkligen tappar förtroendet för honom är ju när han 2 minuter in i sändningen sitter och ljuger att Pentagon för 2 år sedan skulle ha konfirmerat utomjordiskt liv och dessutom ha påstått att de har en del av ett UFO.. Nej, det har de aldrig någonsin påstått...

Men ändå kan det ju vara värt att kommentera hans påståenden. Tittar du i filen du själv länkade så ser du att hans påståenden är ett rent "klipp och klistra" där han satt ihop saker från olika stycken, texter och sidor för att få det att låta illa - inte ens det där "and more" finns i det sammanhang han påstår.

Själv tycker jag Bank-ID är nåt av det bästa som hänt på nätet på mycket länge, enkel identifiering och enkla transaktioner med Swish och andra tjänster - det är ju precis det han talar om. Sen att han sitter och drar egna slutsater om Kinas social storing etc får det förstås att låta riktigt illa - och det kan det onekligen bli – men att försäkringsbolag har tillgång till hälsouppgifter för att teckna försäkringar och liknande han ondgör sig över är ju knappast något nytt - det har de krävt tillgång till i alla tider - bank-ID-godkännande är bara en ny väg för att dela samma data smidigare.
Jag håller dock med om att man ska vara vaksam här - det är en balansgång att inte tappa kontrollen när alla data samlas så här - å andra sidan finns det ju knappast nåt jävligare än GDPR och alla dessa godkännanden och formalia som driver en till vanvett...

WEF är luriga. De får det att framstå som att de värnar den personliga integriteten. Att det inte är några problem att företag och myndigheter har tillgång till all dessa data så länge inte din granne Nisse kan se informationen.

Och de får det att framstå som ett tryggt system eftersom man själv skall välja med vilket företag eller myndighet man vill dela informationen. I verkligheten kommer datan användas om den är tillgänglig och laglig.
Senast redigerad av czxq 2022-08-04 kl. 11:43.
Citera
2022-08-04, 12:11
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ja jag påstå att det inte finns några storägare - men visst, då återkommer vi till frågan vilka du menar utgör ”de onödigarna ätarna/de största aktieägarna i blackrock och vanguard” som ”roffat åt sig resurser och gör sig av med överskottet i form av befolkningen”? Nu med tillägget - hur mycket äger de av fonderna som utgör BlackRocks och Vanguards investeringsbara kapital?

Du tror alltså inte heller att korsägandet kan samla "muskler"?
Citera
2022-08-04, 13:03
Medlem
itwasfrees avatar
Har försökt ta mig genom sömnpiller boken!

https://www.armstrongeconomics.com/w...nced-they-won/
Kolla den nedre videon som innehåller WEF 8 punkter "you will own nothing..."

Går dessa 8 punkter att hitta i Great Reset boken av Schwab/Malleret?
Några verkar finnas med

Punkt 1:
Det nämns i boken att den yngre generationen kommer i mindre utsträckning att äga sina bostäder, och att leveranser kommer ske med drönare.

Punkt 2:
WEF vill ha ett starkare FN? I kapitel 1.4 kommer mycket där jag bara bitvis hänger med i texten.
Citat:
European Union has often been used as an example to illustrate the pertinence of the conceptual framework offered by the trilemma. Combining economic integration (a proxy for globalization) with democracy implies that the important decisions have to be made at a supranational level, which somehow weakens the sovereignty of the nation state.
Citat:
The vote for Brexit and the election of President Trump on a protectionist platform are two momentous markers of the Western backlash against globalization.
Citat:
rejection of globalization by voters is a rational response when the economy is strong and inequality is high.
Vad skulle hända om man vänder på det sista? Kommer väljare tycka bättre om globalisering om ekonomin är svag och alla är mer jämlika? Är det därför vi ser så mycket nu om HBTQ, BLM och annat Woke?

Punkt 3:
sid 116
Citat:
Automation and robots are reconfiguring the way businesses operate with staggering speed and returns on scale inconceivable just a few years ago. Innovation in genetics, with synthetic biology now on the horizon, is also exciting, paving the way for developments in healthcare that are groundbreaking.

Punkt 4:
I en del av en mening hittar vi (sid 50)
Citat:
like advocating for less meat or fewer flights.

Punkt 6:
sid 110 och 113
Citat:
Governments led by enlightened leaders will make their stimulus packages conditional upon green commitments. They will, for example, provide more generous financial conditions for companies with low-carbon business models.

The European Green Deal launched by the European Commission is a massive endeavour and the most tangible manifestation yet of public authorities deciding not to let the COVID-19 crisis go to waste.
En intressant fråga: Var det en slump att Ukraina kriget startade några veckor innan Nord Stream 2 skulle tas i drift?

På sid 130
Citat:
It is true that in the post-pandemic era, personal health and well-being will become a much greater priority for society, which is why the genie of tech surveillance will not be put back into the bottle.
Är Vaccin passen här för att stanna?

Andra reflektioner om Schwab...

sid 64
Citat:
In the future, will society accept that a star hedge fund manager who specializes in short-selling (whose contribution to economic and social welfare is doubtful, at best) can receive an income in the millions per year while a nurse (whose contribution to social welfare is incontrovertible) earns an infinitesimal fraction of that amount?
sid 72
Citat:
--- all countries will have to adapt to greater government intervention ---
--- Taxation will increase, particularly for the most privileged ---

Från vilken sida i politiken brukar vi höra det?

Se på bilden här på Schwab, han har en byst på Lenin i hyllan bakom sig.
https://www.armstrongeconomics.com/w...w-world-order/
Är det den person som Scwhab ser upp till?
Citera
2022-08-04, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag håller med om att bankID är extremt smidigt, och jag håller med om att Glenn Beck verkar lite suspekt.

Dom jag lyssnar på är James Corbett, Mattias Desmet, Ryan Christian, John Titus, Alison Morrow, Del Bigtree, Whitney Webb och några till.
Ingen av dom gör några stora pengar vad jag vet, och det gör dom lite trovärdigare enligt mig.

När du hämtar paket så står det, identifiera dig med bankid när du hämtar ditt paket.

Det är inte smidigare än att ta upp sitt körkort.
Det är dock smidigt för eliten att folk underlättar sin egen kartläggning.
Citera
2022-08-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
När eliten nu äger i stort sett hela världen och kontrollerar naturtillgångarna, så blir det väldigt logiskt att dom vill avskaffa kapitalism. Dom har ju redan vunnit det spelet kan man säga. Nu är den rika eliten istället fokuserad på att eliminera risken för att förlora sina tillgångar och sin makt. Övervakningen handlar ju om det, att ta bort risken för kaos och upplopp. Eliten är rädda för våld.

Ja visst är det så. Antar att man kommer skylla den kommande ekonomiska kollapsen på anonyma hackare.

Det ger EU rätt att "ta kontroll" över internet. Sedan bank-id för att logga in på nätet för allas "trygghet".

"The European Union is working to massively expand online censorship, strictly regulate speech during times of “crisis” and restrict online anonymity through digital passports."

https://www.newswars.com/censor-the-...-services-act/
Senast redigerad av czxq 2022-08-04 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in