Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-03, 14:46
  #1669
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Såklart gör det inte det men det är vad som pågår.
det är exakt de planer bill gates har, och han säger det indirekt samtidigt som han flinar och har på en rosa tröja. Den rosa tröjan är för att färgen rosa är en mjuk feminin färg, lite subtil påverkan på vårt undermedvetna. Precis som blodröd används för lite vanlig sommarvärme för att det ska verka farligt

Ahh - sorry - jag hade inte lagt märke till att han hade en rosa tröja på sig - det förändrar förstås allt.

Citat:
Ena stunden sitter du och lovordar depopulation bill gates pratar om och argumenterar som en globalist sen sitter du och förnekar depopulationsplanerna. Och ber efter källa att det är wef planer. Varför sitter massa wef are och pratar om depopulation, genomför depopulation, om det inte​ är deras plan är depopualation?
Jag har aldrig lovordat depopulation - Bill Gates talade om att sakta ned befolkningstillväxten, dvs att vi ska bli fler i en lägre takt än vad det förutspåddes. Det är något helt annat än att "depopulera".

Citat:
Vart tror du talesättet: vägen till helvetet är kantat av goda intentioner. kommer ifrån?
Ingen verkar veta men det är mycket gammalt – minst tidigt 1800-tal beroende på vilken version man utgår ifrån.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_ro...ood_intentions

Citat:
vilken oligarkfamilj lever efter "esse non videri" ?
Marcus hade det på sin vapensköld i Serafimerorden. Hursomhelst så betyder det inte "verka utan att synas" som felaktigt brukar påstås - det betyder "Att verkligen vara, inte bara ge sken av att vara det", eller förenklat: "Att verka, inte bara synas vara"
https://www.faktoider.nu/esse.html

Citat:
de onödigarna ätarna/de största aktieägarna i blackrock och vanguard
Vilka är det?
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-08-03 kl. 14:50.
Citera
2022-08-03, 14:47
  #1670
Avstängd
John Titus pratar lite om "The Great Reset" (kärt barn har många namn) här:
https://rokfin.com/post/56450

Blackrocks representanter sade på ett möte med FED sensommaren 2019 att det kommer en rejäl kris och denna gång måste man "go direct".
Citera
2022-08-03, 15:54
  #1671
Avstängd
gorkgassyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ahh - sorry - jag hade inte lagt märke till att han hade en rosa tröja på sig - det förändrar förstås allt.
Citat:
en ulv i fårakläder

Jag har aldrig lovordat depopulation - Bill Gates talade om att sakta ned befolkningstillväxten, dvs att vi ska bli fler i en lägre takt än vad det förutspåddes. Det är något helt annat än att "depopulera".
Citat:
ordlekar igen. Innebörden är densamma.

Ingen verkar veta men det är mycket gammalt – minst tidigt 1800-tal beroende på vilken version man utgår ifrån.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_ro...ood_intentions
Citat:
och vad kan talesättet lära oss? Och​ hur kan vi dra paralleller till dagens agendor och godhetsknarkare?

Marcus hade det på sin vapensköld i Serafimerorden. Hursomhelst så betyder det inte "verka utan att synas" som felaktigt brukar påstås - det betyder "Att verkligen vara, inte bara ge sken av att vara det", eller förenklat: "Att verka, inte bara synas vara"
https://www.faktoider.nu/esse.html
Citat:
att dra i trådarna kan man också säga. Ungefär som dom gör i verkligheten.

Vilka är det?
Kontakta dessa bolag som styr trillioner av dollar och fråga vem som äger mest.

Hur mycket pengar äger man om man äger en bank? Tror du bankkartellerna räknar sina tillgångar i pengar?

Vi kan ta en jämförelse med spelet monopol.
Fingerborgen är på väg att få monopol och vinna spelet om några drag, det ser vi eftersom vi vet hur spelplanen ser ut och vi kan reglerna.

Att du då börjar fråga vad fingerborgen heter i efternamn har liksom ingen relevans för vad som händer.
Och bara för att du inte vet fingerborgens efternamn så ändrar det inte det faktum att alla spelare kommer förlora till fingerborgen efter ett par drag till.
Citera
2022-08-03, 16:36
  #1672
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Kontakta dessa bolag som styr trillioner av dollar och fråga vem som äger mest.
Varför påstår du saker om dem ifall du inte vet?

Det är ju fondförvaltare du skriver om…
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-08-03 kl. 17:08.
Citera
2022-08-03, 17:07
  #1673
Avstängd
gorkgassyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför påstår du saker om dem ifall du inte vet?
Vet vad dom heter? Vi vet ju vad dom gör. så kul att jag redan svarat på din motfråga i inlägget du citerade.
.
Vi kan ta en jämförelse med spelet monopol.
Fingerborgen är på väg att få monopol och vinna spelet om några drag, det ser vi eftersom vi vet hur spelplanen ser ut och vi kan reglerna.

Att du då börjar fråga vad fingerborgen heter i efternamn har liksom ingen relevans för vad som händer.
Och bara för att du inte vet fingerborgens efternamn så ändrar det inte det faktum att alla spelare kommer förlora till fingerborgen efter ett par drag till.


Jag börjar tro att du inte tänker igenom vad du svarar på.

(Fingerborgen representerar företaget blackrock.)

Så vad för nytta har vi av att veta vad fingerborgen heter i efternamn?

Eller ska vi helt enkelt stöta bort fingerborgen från resten av samhället med tanke på att fingerborgen har riggat spelet med vikter i tärningarna?
Ska vi låtsas som fingerborgen inte existerar bara för att vi inte kan efternamnet?

Ska vi låtsas som både du och jag och alla som läser inte ser att du sitter och skarvar?
Det gjorde man för över 10 år sen och efter ha sett ett par inlägg. Har du bristande självinsikt? Kanske en släng av narcissism?
Citera
2022-08-03, 17:11
  #1674
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Vet vad dom heter? Vi vet ju vad dom gör. så kul att jag redan svarat på din motfråga i inlägget du citerade.
.
Vi kan ta en jämförelse med spelet monopol.
Fingerborgen är på väg att få monopol och vinna spelet om några drag, det ser vi eftersom vi vet hur spelplanen ser ut och vi kan reglerna.

Att du då börjar fråga vad fingerborgen heter i efternamn har liksom ingen relevans för vad som händer.
Och bara för att du inte vet fingerborgens efternamn så ändrar det inte det faktum att alla spelare kommer förlora till fingerborgen efter ett par drag till.


Jag börjar tro att du inte tänker igenom vad du svarar på.

(Fingerborgen representerar företaget blackrock.)

Så vad för nytta har vi av att veta vad fingerborgen heter i efternamn?

Eller ska vi helt enkelt stöta bort fingerborgen från resten av samhället med tanke på att fingerborgen har riggat spelet med vikter i tärningarna?
Ska vi låtsas som fingerborgen inte existerar bara för att vi inte kan efternamnet?

Ska vi låtsas som både du och jag och alla som läser inte ser att du sitter och skarvar?
Det gjorde man för över 10 år sen och efter ha sett ett par inlägg. Har du bristande självinsikt? Kanske en släng av narcissism?

Det är fondförvaltare - både Blackrock och vanguard.. De förvaltar helt enkelt en massa fonder åt miljontals ägare och pensionssparare som du och jag (tänk AP-fonderna).

Förutom att allt kapital de förvaltar ägs av miljontals människor så är det ett korsägande av varandra också - ”ägarna” är helt enkelt en massa andra fonder som korsvägen varandra, precis som AP-fonder kan investera i varandra…

I ditt monopolexempel så skulle alltså alla spelarna vara med och deläga fingerborgen, han som spelar med pjäsen fingerborgen skulle å andra sidan bara få en månadslön som vd/styrelseordförande i AB Fingerborgen…
Citera
2022-08-03, 17:24
  #1675
Avstängd
gorkgassyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är fondförvaltare - både Blackrock och vanguard.. De förvaltar helt enkelt en massa fonder åt miljontals ägare och pensionssparare som du och jag (tänk AP-fonderna).

Förutom att allt kapital de förvaltar ägs av miljontals människor så är det ett korsägande av varandra också - ”ägarna” är helt enkelt en massa andra fonder som korsvägen varandra, precis som AP-fonder kan investera i varandra…
I ditt monopolexempel så skulle alltså alla spelarna vara med och deläga fingerborgen, han som spelar med pjäsen fingerborgen skulle å andra sidan bara få en månadslön som vd/styrelseordförande i AB Fingerborgen…
Jajjamensan det är dock inte relevant, eftersom du och jag är inga miljardärer med stor ägarandel i blackrock vanguard.

Precis som wallenberg kontrollerar Investor, inte några småspararsvenssons som du och jag.

Även om jag skulle vara delägare i fingerborgen AB så skulle jag inte tjäna mycket på att fingerborgen AB tar alla mina gator, sedlar och ger med en 50 lapp i återbäring.
Samtidigt som fingerborgen AB ger alla gator till banken. Och banken hanteras av en anonym kille insvept i en filt. Filtkillen sitter också och skriver ut 10000kr sedlar och lägger in dom i spelet i smyg.

Där har du en mer träffsäker bild.
__________________
Senast redigerad av gorkgassyh 2022-08-03 kl. 17:31.
Citera
2022-08-03, 17:43
  #1676
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Jajjamensan det är dock inte relevant, eftersom du och jag är inga miljardärer med stor ägarandel i blackrock vanguard.

Precis som wallenberg kontrollerar Investor, inte några småspararsvenssons som du och jag.

Nej det är stor skillnad.
Förenklat: Investor ägs till 20% och kontrolleras till över 40% direkt av Wallenbergs stiftelse.
Avkastning och vinst går då i samma andel tillbaks till Wallenbergs stiftelse..

Vanguard och Blackrock ägs däremot av en mängd olika fonder som i sin tur ägs av miljontals investerare och sparare. Så eventuell vinst och avkastning fördelas först på alla fonder och därefter finfördelas det ut på alla miljontals investorer.
De största delägarna i Blackrock och Vanguard äger en bra bit under 10% och är alltså fondförvaltare som inte själva äger pengarna de investerar med….

Det finns helt enkelt ingen vonAnka i toppennsom badar i biljonernas dollar..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-08-03 kl. 17:46.
Citera
2022-08-03, 18:35
  #1677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det är stor skillnad.
Förenklat: Investor ägs till 20% och kontrolleras till över 40% direkt av Wallenbergs stiftelse.
Avkastning och vinst går då i samma andel tillbaks till Wallenbergs stiftelse..

Vanguard och Blackrock ägs däremot av en mängd olika fonder som i sin tur ägs av miljontals investerare och sparare. Så eventuell vinst och avkastning fördelas först på alla fonder och därefter finfördelas det ut på alla miljontals investorer.
De största delägarna i Blackrock och Vanguard äger en bra bit under 10% och är alltså fondförvaltare som inte själva äger pengarna de investerar med….

Det finns helt enkelt ingen vonAnka i toppennsom badar i biljonernas dollar..

Men herregud människa. De kontrollerar fonderna och bryter troligen mot lagen när det använder dessa för att pressa andra bolag och ibland länder.
Citera
2022-08-03, 18:39
  #1678
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Men herregud människa. De kontrollerar fonderna och bryter troligen mot lagen när det använder dessa för att pressa andra bolag och ibland länder.

Det är påståenden som får stå för dig - men det har ingenting att göra med det vi diskuterade, nämligen gorkassyh’s påstående om ”de onödigarna ätarna/de största aktieägarna i blackrock och vanguard” som enligt honom ”roffat åt sig resurser och gör sig av med överskottet i form av befolkningen”..

Då är det ju naturligt att fråga vilka dessa är - men det kunde han inte svara på… (i alla fall inte utan att prata liknelser med fingerborgar i monopol..)
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-08-03 kl. 18:43.
Citera
2022-08-03, 18:44
  #1679
Medlem
321js avatar
Det är en bok som du kan läsa här:

http://reparti.free.fr/schwab2020.pdf

Written by World Economic Forum. Founder Klaus Schwab and Monthly Barometer author Thierry Malleret,
Citera
2022-08-03, 18:50
  #1680
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Det är en bok som du kan läsa här:

http://reparti.free.fr/schwab2020.pdf

Written by World Economic Forum. Founder Klaus Schwab and Monthly Barometer author Thierry Malleret,

Bra - det verkar vara många här som inte ens läst förordet trots att de diskuterar den…

Vad tyckte du själv - förstår du varför konspirationsteorierna ser ut som de gör efter att du läst boken? Många verkar ju tro att det är nån sorts ”action-plan” för nwo och depopulation trots att det i själva verket väl snarast kan sägas vara ett diskussionsunderlag och en uppmaning att fundera över vart världen är på väg och hur man kan välja att göra den bättre - eller skita i allt och låta det gå som det går…
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-08-03 kl. 18:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback