Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-23, 21:13
  #1501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Så fort man ställde en enda konkret fråga om vad fanken du pratar om då blev det "tack och hej".

Dina konspirationsteorier tålde inte dagens ljus, det blev klart



Du får gärna länka till den händelsen, det låter rätt festligt.

den är jättefestlig

i ärlighetens namn så missade jag två av dina svar innan jag svarade på denna som du citerar

du verkade trolla lite med att försöka börja om från början med strå-gubbar.


men jag betackar mig ifrån att argumentera på en sådan grundläggande nivå.
Citera
2022-07-23, 21:43
  #1502
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
den är jättefestlig

i ärlighetens namn så missade jag två av dina svar innan jag svarade på denna som du citerar

du verkade trolla lite med att försöka börja om från början med strå-gubbar.


men jag betackar mig ifrån att argumentera på en sådan grundläggande nivå.

Är det därför du inte besvarar mig heller - för att det är en för grundläggande nivå när jag påpekar att ditt citat inte ens är relevant för det du påstår??
(FB) Vad är "The Great Reset"?
Citera
2022-07-24, 09:56
  #1503
Medlem
Teorin om en omstart kräver att det finns en rejäl korruption i toppen av samhället. Man skulle behöva köra alla politiker i lögndetektorn helt enkelt 😂 WEF fanskapet Macron först ut...
Citera
2022-07-24, 17:52
  #1504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det därför du inte besvarar mig heller - för att det är en för grundläggande nivå när jag påpekar att ditt citat inte ens är relevant för det du påstår??
(FB) Vad är "The Great Reset"?

Man är riktigt nyfiken på hur samhället kommer att se ut i framtiden. När man sitter där om 50 år, gråhårig i sin rullstol och loggar in på flashback och great reset tråden. Hade konspirationssidan rätt eller ser allt ut ungefär som vanligt. Blir spännande det där...
Citera
2022-07-26, 08:04
  #1505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det uttalandet har ingenting med listan/agenda 2030 att göra och det är inte heller något som Klaus Schwab någonsin har sagt eller något som WEF någonsin har sagt sig stå bakom.
Det är ett tankeexperiment av en dansk politiker/präst (Ida Auken) som utgör ett av 8 olika scenarios som tankesmedjan WEF presenterade som diskussionsunderlag 2016 (dvs ett år efter agenda 2030). Märkligt nog brukar ingen bry sig ett skit om de 7 andra….

jag trivs inte med någon av dem, alla är djävliga , ingen är bra.
Citera
2022-07-26, 11:21
  #1506
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
jag trivs inte med någon av dem, alla är djävliga , ingen är bra.

Jaså vad tråkigt för dig - annars brukar ju till exempel tankar om mindre globalisering vara rätt populära i sådana här forum. Själv tycker jag det är ganska spännande att tänka sig att vi skulle hitta bevis för utomjordiskt liv, samtidigt som jag förstås inser att allt bara är fantasier och att till exempel scenariot att Kina skulle leda miljöutvecklingen och sätta ett globalt pris på koldioxidutsläpp - år 2017 - förstås inte bara är fullständigt osannolikt utan dessutom redan bevisligen inte hände...
Citera
2022-07-27, 07:30
  #1507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jaså vad tråkigt för dig - annars brukar ju till exempel tankar om mindre globalisering vara rätt populära i sådana här forum. Själv tycker jag det är ganska spännande att tänka sig att vi skulle hitta bevis för utomjordiskt liv, samtidigt som jag förstås inser att allt bara är fantasier och att till exempel scenariot att Kina skulle leda miljöutvecklingen och sätta ett globalt pris på koldioxidutsläpp - år 2017 - förstås inte bara är fullständigt osannolikt utan dessutom redan bevisligen inte hände...

sådana här forum, jag känner bara detta
men ju mindre självständighet vi får, ju mer globala blir vi? vi ger upp våra friheter och rätter, för samhällets bästa.
utomjordlingar är väl snart i hamn, nu då ryssland och kina bygger egna rymdstationer och investerar för fullt. kina och miljöutvecklingen, vi får väl hoppas de börjar rena sina utsläpp... de har ju ändå ett problem i födslotal.
Citera
2022-07-27, 11:36
  #1508
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
sådana här forum, jag känner bara detta
men ju mindre självständighet vi får, ju mer globala blir vi?
Fast bland de andra scenarios du beskrev som djävliga så finns ju till exempel #3: USAs världsdominans är över - istället styrs världen av en handfull makter vars maktutövande hålls i schack av både större städer och internetorganisationer/identiteter - och det låter ju inte direkt globaliserande - snarare tvärt om..

Citat:
vi ger upp våra friheter och rätter, för samhällets bästa.
utomjordlingar är väl snart i hamn, nu då ryssland och kina bygger egna rymdstationer och investerar för fullt. kina och miljöutvecklingen, vi får väl hoppas de börjar rena sina utsläpp... de har ju ändå ett problem i födslotal.
Ja men du skrev ju just att det lät djävligt att Kina tar tag i miljöutvecklingen..? Har du ändrat sig eller hade du helt enkelt inte läst de scenarios du uttalade dig om?
Citera
2022-07-27, 23:13
  #1509
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Teorin om en omstart kräver att det finns en rejäl korruption i toppen av samhället. Man skulle behöva köra alla politiker i lögndetektorn helt enkelt 😂 WEF fanskapet Macron först ut...

Att det existerar en massiv korruption i toppen av samhället är väl knappast en idé eller teori längre?
Det är ju så det är. Det ser alla.
Citera
2022-07-28, 10:15
  #1510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Att det existerar en massiv korruption i toppen av samhället är väl knappast en idé eller teori längre?
Det är ju så det är. Det ser alla.

Ja självklart är det så. Pengar är makt. Dom med mest pengar bestämmer, det får alla politiker anpassa sig efter.
Citera
2022-07-28, 17:49
  #1511
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Att det existerar en massiv korruption i toppen av samhället är väl knappast en idé eller teori längre?
Det är ju så det är. Det ser alla.

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja självklart är det så. Pengar är makt. Dom med mest pengar bestämmer, det får alla politiker anpassa sig efter.

Ja och korruptionen är värre än vad man kan föreställa sig och utstuderad. Vi har å andra sidan ett finanssystem med räntebelastade skulder så nog fan måste det krigas och härjas för att upprätthålla ett sådant och speciellt när man passerat rubicon punkten. Vi svenskar betalar 400 miljoner per dag i bara räntor dvs. luft.
Citera
2022-07-28, 17:55
  #1512
Medlem
I äkta marxistiskt manéer kan inga två Flashbackare enas om vad the great rest är. Grattis till alla som gått ut Paulo Frieries skola där känslor och yttre egenskaper är mått på korrekt-objektivverklighetsupplevelse.

The great reset handlar om att du ska äga inget och vara lycklig. Vidare är "eat ze bugz" ett delmål. Att du äter kött är mord på planeten och din död är planetens räddning. Du ska ha booster efter booster för att ditt immunsystem inte klarar av COVID på egen hand. Hur du och dina förfäder har överlevt utan vacciner i miljoner år och att man behöver sjukdomar för att immunsystemet ska hålla sig ajour med de senaste viruset har som blåsts bort. Jag känner att munskydd på alla är rätt för min hälsa och då ska hela världen rätta sig, speciellt de friska ska ha mask för att alla vet den stora konspirationen att friska människor inte sprider dödliga sjukdomar äntligen är spräckt en gång för alla. Friska människor är det största hotet mot din hälsa! Därför måste dina barn könsstympas i jämlikhetens namn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback