Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-04, 10:51
  #1405
Medlem
,

[quote=Link04|80471913]Edit: Jag tror nog konspirationerna egentligen grundar sig i en genuin osäkerhet över samhällsutvecklingen. Tänk så mycket innovation och sjuk teknologi som har kommit fram bara de senaste två decennierna. Vad blir nästa grej?


Ja, precis så. Det är egentligen inte så konstigt om man tänker efter lite. De mäktigaste och rikaste i världen har alltid strävat efter absolut makt under hela mänsklighetens historia. Nu har de alla möjligheter att genomföra den psykopatiska ambitionen.
__________________
Senast redigerad av BlueballsBosse 2022-06-04 kl. 10:51. Anledning: ,
Citera
2022-06-04, 10:56
  #1406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tycker det inte är nåt större fel på Great Reset på samma sätt som jag tycker det inte är nåt större fel på kommunism. Dvs båda låter bra på pappret, och jag tror inte de som tänkt ut det hela hade illasinnade världsherraväldeplaner som sina främsta drivkrafter.
Men - och det är ett stort men - jag tror ju inte att någondera är möjlig att genomdriva så som de är uttänkta, utan båda slutar med just att några egoister sätter sig högst upp och roffar åt sig allt de kan.. Jag har flera gånger tidigare skrivit om att jag inte tror Great Reset har en snöbolls chans i helvetet - och inte bara för att jag tror det skulle gå åt helsike, utan även för att jag inte tror det finns ens en tillstymmelse till möjlighet att få med sig alla dagens makthavare, välbeställda och företagsledare på en resa som på pappret innebär att de skulle behöva ge upp så mycket av sina möjligheter till makt och tillgångar. Great Reset bygger ju mycket på idén att företag ska arbeta mer mot målet att samhället och jorden ska må bra, än på dagens mål att ägarna (ledning, styrelse och aktieägare) ska få det gott ställt. Lycka till med det…


Och nej: ” ’You will own nothing - and you will be happy’.” Är inte deras mål, deras agenda eller ens något som Klaus någonsin sagt eller WEF någonsin strävat mot. Det är en del av ett tankeexperiment - dvs precis det som thinktanks ägnar sig åt. Det skrevs av en dansk kvinnna - politiker och präst - och hon har själv sagt att det var ett diskussionsunderlag, på gott och ont…

Jag tror du projicerar din egna godhet på resten av världen. Resten av världen fungerar tyvärr inte så.
Citera
2022-06-04, 11:03
  #1407
Medlem
DevilsDens avatar
Ett luftslott, det viktigaste är vem du är vem du vill vara. Din personliga utveckling, enas och inte separeras.

Vi vilseleds just nu med en massa händelser. Visa empati kärlek och förståelse. Omställning kommer men den är inte som det ni läser om.
Citera
2022-06-04, 11:09
  #1408
Medlem
dodcoviddods avatar

Efter utspelet där hon skällde ut allt och alla kunde jag bara se JT skälla ut lastbilsförarna.

Själv hoppas jag att sånt händer i Sverige också, att man börjar häxjakt på oliktänkare, då kommer fler människor vakna till. Resultatet blev för JT att han blir utbuad vart han reser, hemma eller utomlands.
Citera
2022-06-04, 12:36
  #1409
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och nej: ” ’You will own nothing - and you will be happy’.” Är inte deras mål, deras agenda eller ens något som Klaus någonsin sagt eller WEF någonsin strävat mot. Det är en del av ett tankeexperiment - dvs precis det som thinktanks ägnar sig åt. Det skrevs av en dansk kvinnna - politiker och präst - och hon har själv sagt att det var ett diskussionsunderlag, på gott och ont…

Ja, och vad tror du att syftet med tankeexperiment är? Det är ingenting de ägnar sig åt bara för skojs skull, åtminstone inte på ett så påkostat och offentligt sätt som den där videon de producerade och offentliggjorde. Det finns åtminstone någon viss reell tanke hos dem att det är en typ av samhälle som de vill försöka se och införa. Syftet med att släppa filmen kan tex vara att probea folks reaktion, och då menar jag inte pöbeln som du och jag, utan hur betydelsefulla människor som faktiskt har makt att påverka reagerar. En annan anledning skulle kunna vara att plantera ett frö hos folk, få dem att diskutera det och långsamt låta det växa, normaliseras, så att det efter några år kan sås genom en faktisk implementering av "tankeexperimentet".

Tänk dig att SD släpper en film på sin officiella YouTube-kanal, "Vision för Sverige 2030". Vi ser glada svenska familjer, vita, blonda och blåögda, som ler medan de hissar den svenska flaggan. Emil leker med sin syster Ida som sjunger Idas sommarvisa. Modern är klädd i pryda kläder och har naturligt färgat hår, inte rosa och gröna slingor. Hon har örhängen, men inte ansiktshängen. Fadern är klädd i folkdräkt och håller tillsammans med några andra karlar på att resa midsommarstången. Sedan sätter spelmansorkestern igång och så hoppar folk som små grodor runt stången. I bakgrunden står de pryda mödrarna och gör i ordning jordgubbar med grädde.

I slutet kommer det fram en text "Vi fick tillbaka vår kultur. Utlänningarna åkte hem, men de är glada, likaså vi."

Hur tror du folk hade reagerat då? Hur hade du själv reagerat? Om Jimmie sedan gick ut och sade, "Det där är bara ett tankeexperiment, det är självklart ingenting vi kommer att försöka införa"*, hade din reaktion varit annorlunda då?

* Vill bara påpeka att Schwab och co faktiskt inte ens har försökt förneka att denna vision för 2030 är något de vill införa
__________________
Senast redigerad av bjornebarn 2022-06-04 kl. 12:39.
Citera
2022-06-04, 12:59
  #1410
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Ja, och vad tror du att syftet med tankeexperiment är? Det är ingenting de ägnar sig åt bara för skojs skull, åtminstone inte på ett så påkostat och offentligt sätt som den där videon de producerade och offentliggjorde. Det finns åtminstone någon viss reell tanke hos dem att det är en typ av samhälle som de vill försöka se och införa.
Har du sett hela filmen? Det är 8 olika framtidsscenarios som presenteras för år 2030:
1. Ida Aukens You will own nothing
2. Kina mobiliserade världen år 2017 för en global utsläppsskatt på koldioxid..
3. USAs världsdominans är över - istället styrs världen av en handfull semi-imperialistiska länder
4. Inga sjukhus utan istället ska man vårdas i hemmet och organdonationer är borta, istället bio-printar man organ
5. Lägre köttkonsumtion
6. Högutbildade syriska flyktingar är nu VD's
7. Dags att överge västvärldens värderingar
8. Nu flyttar vi till mars och där träffar vi säkert på utomjordiskt liv..

https://www.weforum.org/agenda/2016/...world-in-2030/

Hur många av dessa tror du att WEF arbetar för och tror på? Kina i fronten för en koldioxidskatt känns ju inte ens avlägset - det känns som fullständigt prat i nattmössan..
Att en handfull semiimperialister styr världen är knappast ett steg på vägen till globalism..
Flytta till mars? Vad vinner WEF på det?

Citat:
* Vill bara påpeka att Schwab och co faktiskt inte ens har försökt förneka att denna vision för 2030 är något de vill införa

Åjo - WEF-anslutna Ida Auken som skrev scenariot har sagt att it's not a utopia or dream of the future,.. it's a scenario showing where we could be heading - for better and for worse.
...to start a discussion about some of the pros and cons of the current technological development

Men om du menar att Klaus själv aldrig gått ut och sagt att de inte arbetar för det så har du förstås rätt - han är nog å andra sidan ytterst ointresserad av att ge sig in i polemik med de samhällsgrupperingar som hotat honom och hans organisation, tvingat honom att ställa in möten ochleva under ständigt skydd - lite som Lars Vilks en med avsevärt bättre skydd skulle jag förmoda...
Citera
2022-06-04, 13:09
  #1411
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har du sett hela filmen?

Ja, jag har sett hela filmen. Resten av ditt inlägg kommer jag att besvara om du kan besvara de frågor jag ställde till dig.
Citera
2022-06-04, 14:55
  #1412
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Ja, jag har sett hela filmen. Resten av ditt inlägg kommer jag att besvara om du kan besvara de frågor jag ställde till dig.

Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Ja, och vad tror du att syftet med tankeexperiment är?
Det citerade jag svaret på här ovanför men jag kan ta det igen: to start a discussion about some of the pros and cons of the current technological development

Citat:
Tänk dig att SD släpper en film på sin officiella YouTube-kanal, "Vision för Sverige 2030". Vi ser glada svenska familjer, vita, blonda och blåögda, som ler medan de hissar den svenska flaggan. Emil leker med sin syster Ida som sjunger Idas sommarvisa. Modern är klädd i pryda kläder och har naturligt färgat hår, inte rosa och gröna slingor. Hon har örhängen, men inte ansiktshängen. Fadern är klädd i folkdräkt och håller tillsammans med några andra karlar på att resa midsommarstången. Sedan sätter spelmansorkestern igång och så hoppar folk som små grodor runt stången. I bakgrunden står de pryda mödrarna och gör i ordning jordgubbar med grädde.

I slutet kommer det fram en text "Vi fick tillbaka vår kultur. Utlänningarna åkte hem, men de är glada, likaså vi."

Hur tror du folk hade reagerat då?
Jag tror de hade tyckt att SD verkar dumma i huvudet, förutom de som hade tyckt att SD verkar vara inne på helt rätt spår.

Citat:
Hur hade du själv reagerat? Om Jimmie sedan gick ut och sade, "Det där är bara ett tankeexperiment, det är självklart ingenting vi kommer att försöka införa"*, hade din reaktion varit annorlunda då?
Om de redan från början - som WEF hade varit tydliga med att det endast avser ett hypotetiskt framtidsscenario och diskussionsunderlag av flera så hade det ju varit helt i samma linje som från början.
Skulle de andra hypotetiska scenariona vara lika annorlunda som WEF's så hade det naturligtvis också gjort Jimmys påstående trovärdigare.
Men, nu har ju Jimmy och SD aldrig någonsin påstått detta - det är ett hypotetiskt scenario om hypotetiska scenarions som du ber mig besvara....
Citera
2022-06-04, 22:51
  #1413
Medlem
Vart kan man läsa om de olika stegen?

Fanns någon som skrivit det
Citera
2022-06-05, 10:48
  #1414
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Vart kan man läsa om de olika stegen?

Fanns någon som skrivit det

Du kanske tänker på tråden "Globalisternas plan för den nya sprutordningen – 7 faser"

I vilket fall verkar de ligga lite efter planeringen..
Citera
2022-06-05, 11:26
  #1415
Medlem
swebarbs avatar
Undrar när dom ska krascha valutan världen över? och sen införa den digitala som alla måste gå med i annars blir man utfryst ur samhället.
Citera
2022-06-05, 12:26
  #1416
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Undrar när dom ska krascha valutan världen över? och sen införa den digitala som alla måste gå med i annars blir man utfryst ur samhället.

Det hade man inte trott att man skulle behöva uppleva The New World Order under sin livstid. Det kom som en överraskning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback