Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-20, 21:23
  #1297
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Finns det någonting alls som ens tyder på det??

Charles Schwab föddes i USA av amerikanska föräldrar - över 12000 personer i USA heter Schwab, i Tyskland och Frankrike räknas de också i tusental… Namnet betyder helt enkelt att man kommer från Regionen Schwaben.. så vad syftar du på när du antyder släktskap?
Jag har inte studerat detaljerna men båda dessa Schwab tillhör eliten.

...

Greta Thunberg har ju varit en hyllad gäst vid WEF. Hon får väl också plocka ihop. Och tyskarna som skall avveckla förbränningsmotorn till 2030. Det lär väl aldrig gå. Blir det eldrivna tanks mot ryssen?

Jag såg någon artikel som trodde motsatsen, att den gröna omställningen skulle gå snabbare utan Putins olja. Men frågan är om vi slutar köpa olja från ryssen och om vi gör det blir det nog amerikanska och andra leverantörer av olja istället.

Krig går före hållbarhet.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-03-20 kl. 21:26.
Citera
2022-03-20, 21:27
  #1298
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har inte studerat detaljerna men båda dessa Schwab tillhör eliten.
Så egentligen ingenting utöver att de är näkriga på varsin kontinent? Finns det ingenting som indikerar ett verkligt släktskap?

Citat:
Greta Thunberg har ju varit en hyllad gäst vid WEF. Hon får väl också plocka ihop. Och tyskarna som skall avveckla förbränningsmotorn till 2030. Det lär väl aldrig gå.
Tyskarna??!
Citera
2022-03-20, 21:28
  #1299
Medlem
Agent-000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilken ”tanke” är det du pratar om?
Är det något du tänkt ut själv?

Eller en ”tanke” du snappat upp på internet?

Eller en ”tanke” som du faktiskt kan tillskriva Schwab/WEF o co med en källhänvisning?
Hallå!? Nån nihilist som drömmer om att vara hjälten Snake Plissken med världen i ruiner behövs inte för diskussionen.
Citera
2022-03-20, 21:30
  #1300
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så egentligen ingenting utöver att de är näkriga på varsin kontinent? Finns det ingenting som indikerar ett verkligt släktskap?


Tyskarna??!
Jag tycker diskussionen drar iväg i märkliga detaljer nu.

Schwab och WEF har gisssat helt fel i sitt tal om globalt samförstånd. Nu faller bomberna igen, t.o.m. i Europa.

Det blir nog min slutsats om detta, för kvällen.
Citera
2022-03-20, 21:32
  #1301
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent-000
Hallå!? Nån nihilist som drömmer om att vara hjälten Snake Plissken med världen i ruiner behövs inte för diskussionen.
Nä om du bara vill påstå saker istället för att faktiskt diskutera och försöka bevis nåt så behövs kanske inte mina ifrågasättanden..

Men lycka till med att åstadkomma någonting alls utöver att framställa dig själv som lättledd då..
Citera
2022-03-20, 21:36
  #1302
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tycker diskussionen drar iväg i märkliga detaljer nu.

Schwab och WEF har gisssat helt fel i sitt tal om globalt samförstånd. Nu faller bomberna igen, t.o.m. i Europa.

Det blir nog min slutsats om detta, för kvällen.

Det har jag sagt hela tiden också - det finns inte en chans i helvete att de kommer få med sig vare sig världsledare eller företagsledare på nåt globalistspår med miljön och medmänsklighet som ledstjärnor - varför skulle de ge upp all sin makt och rikedom?
Citera
2022-03-20, 21:40
  #1303
Medlem
Agent-000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nä om du bara vill påstå saker istället för att faktiskt diskutera och försöka bevis nåt så behövs kanske inte mina ifrågasättanden..

Men lycka till med att åstadkomma någonting alls utöver att framställa dig själv som lättledd då..
Konspirationer saknar konkreta bevis, det ligger i sakens natur. Man får då arbeta med abstraktioner som att någon är den onda illasinnade fienden.

Att du kan ifrågasätta allting då är självklart, men det tillför inget till konspirationsteori forumet. Du bara trollar. Skitkul.
Citera
2022-03-20, 21:48
  #1304
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent-000
Konspirationer saknar konkreta bevis, det ligger i sakens natur. Man får då arbeta med abstraktioner som att någon är den onda illasinnade fienden.

Att du kan ifrågasätta allting då är självklart, men det tillför inget till konspirationsteori forumet. Du bara trollar. Skitkul.

Om det inte finns någonting mer än påhitt, önsketänkande eller fantasier till grund för teorierna så får man nog utgå från att sannolikheten att de träffar rätt är mikroskopisk…
Citera
2022-03-20, 21:57
  #1305
Medlem
wwrs avatar
The Great Reset började ju ganska oskyldigt. Vi skulle flyga mindre och äta morötter. Sedan skulle vi stanna hemma och tvätta händerna. Därefter gick elräkningarna i taket. Nu kommer kriget till Europa.

Det kan väl knappast bli värre. (<-- Bara ett exempel på en mindre lyckad kommentar.)
Citera
2022-03-20, 21:59
  #1306
Medlem
Agent-000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om det inte finns någonting mer än påhitt, önsketänkande eller fantasier till grund för teorierna så får man nog utgå från att sannolikheten att de träffar rätt är mikroskopisk…
Man ser vissa mönster och får utgå ifrån det i jakt på pusselbitar. I "Great Reset" finns dokumentation att tillgå. Denna konspiration är mer eller mindre verifierad. Att resultatet av en konspiration blir verklighet är en annan sak och är det vi vill förebygga.

Men det sagt så gillar jag Snake Plissken och din avatar.
Citera
2022-03-20, 22:15
  #1307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent-000
THE MANIFESTO OF GREAT AWAKENING. AGAINST GREAT RESET.

https://www.geopolitica.ru/en/articl...st-great-reset

WEF:s alternativa idéer döda?

The Great Awakening är the New Age Order. Bli inte lurad, eller om du inte är kristen så... ja, då lär du bli lurad.
Lucifers falska ljus.
Citera
2022-03-20, 22:18
  #1308
Medlem
Psykonaut-s avatar
Sionism by chutzpah, en judisk koppling hade fått mig i alla fall, ogilla hela grejen än mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback