Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-10-29, 00:41
  #25
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Hur har det fungerat på Island? Där har man ju totalförbjudet porr som jag förstår det.
Hittar bara rubriker från 2013, iaf om nätporren. Men inget om att den har förbjudits.
Citera
2020-10-29, 06:34
  #26
Medlem
zixls avatar
Vi följer detta med spänning, ja, fast för lägre åldrar än 18. Vi har fått en fråga från en kommuninnevånare som även är en vårdnadshavare som undrar hur vi gör för att skydda de unga, då man anser att skolan har ett visst ansvar för elevernas uppfostran. Vi kan ju inte använda oss av bankid :-) de är ju för små för detta.
Citera
2020-10-30, 19:51
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joy92
Fan om man ska börja behöva logga in med bank id, då loggas ju allt man tittar på direkt till dig som person. Om folk bara visste vad den andre önskar att man ska få kolla på.

Finns de som avskyr porr och gör allt de kan för att straffa sådana personer som tittar på porr. Detta gäller även vanlig porr. Finns ju en anledning till att porr såg sin marknad på internet istället för på din Q8 mack. Vem gick och köpte porrfilm där ?

Låt människor vara sig själva, finns en anledning varför man inom romarriket tyckte om sex. Det är naturligt.

Jag tycker inte om överklass människor med ett barn. De fattar liksom inte att man dödar sina egna på det sättet.

Det måste inte vara så. Rent teoretiskt sett så skulle BankId kunna garantera att den som loggar in är av en viss ålder utan att avslöja vem individen är (för porrsidan).
Citera
2020-11-01, 23:00
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Såg precis denna spännande nyhet, som handlar om att Tyskland överväger att blockera porrsidor för de under 18. Hur är detta menat att fungera i praktiken tror ni? Inte alls? Block på DNS-nivå för alla hushåll, och sen har bara de vuxna i HH tillgång till lösenordet?

https://outline.com/9nasRA

Min mobildata blockerar dessa webbplatser. De kan inte blockera en viss ålder från det. De kan blockera hela webbplatsen för alla åldrar, jag vet inte. De kommer förmodligen att skapa en app för att kringgå den
Citera
2020-11-03, 08:54
  #29
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOZIKASO
Min mobildata blockerar dessa webbplatser.
Vilken mobiloperatör i Sverige blockerar porr...?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback