Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-14, 15:33
  #1
Avstängd
Herr Papavers avatar
Finns det några stickor/tester där Imovane ger utslag?
Citera
2006-05-14, 16:00
  #2
Medlem
Peta_Es avatar
Till min vetskap har jag aldrig sett ett stickprov som ger utslag på Zopiklon.
Citera
2006-05-14, 16:02
  #3
Medlem
Agejevs avatar
http://www.hlscandinavia.se/pages/100284.html
Citera
2006-05-14, 16:34
  #4
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agejev
http://www.hlscandinavia.se/pages/100284.html

Ger utslag om man söker efter det på analys. Vet även att det kan ge falskt utslag på benzodiazepiner på stickorna då en polare var med om det (och då skickade de ju på analys och såg ändå att det var imovane han käkat etc)...
Citera
2006-05-14, 17:30
  #5
Medlem
Agejevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Ger utslag om man söker efter det på analys. Vet även att det kan ge falskt utslag på benzodiazepiner på stickorna då en polare var med om det (och då skickade de ju på analys och såg ändå att det var imovane han käkat etc)...

Å fan. Ja eftersom det är en relaterad substans kändes det, trots infon på sidan, logiskt att det skulle kunna ge utslag, men hur vanligt är det egentligen att de söker efter just zopiklon? På ett vanlgt drogtest kollat de väl knappast efter sån skit? Om man inte har otur med benso då...
Citera
2006-05-14, 17:39
  #6
Avstängd
Herr Papavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Ger utslag om man söker efter det på analys. Vet även att det kan ge falskt utslag på benzodiazepiner på stickorna då en polare var med om det (och då skickade de ju på analys och såg ändå att det var imovane han käkat etc)...

Ja jag har också hört att det kan ge falskt utslag, men hur vanligt är det att det gör det?

Du kan inte fråga polaren din ifall han har ätit Imovane inför ngt. annat tillfälle då blivit testad, och om han isåfall klarade sig då?
Citera
2006-05-14, 21:44
  #7
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Ja jag har också hört att det kan ge falskt utslag, men hur vanligt är det att det gör det?

Du kan inte fråga polaren din ifall han har ätit Imovane inför ngt. annat tillfälle då blivit testad, och om han isåfall klarade sig då?

Han hade inte ätit något läkemedel (-ipren etc) på över tre månader och Imovane gav utslag på stickan. Vid senare tillfälle har han ätit en gång och då har han klarat sig, annars har han inte vågat då han blev avskräckt första gången (sitter på hem och kan bli värre om han torskar mer nu).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback