2007-04-21, 18:06
Medlem
gakashins avatar
SuperPower 2 finns ju...Det är 2000 talet tror jag. Mycket roligt spel när man lärt sig!
Citera
2007-04-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gakashin
SuperPower 2 finns ju...Det är 2000 talet tror jag. Mycket roligt spel när man lärt sig!

Kanon tack ska du ha.

Nåt mer?
Citera
2007-04-21, 22:38
Medlem
Jag försökte lira de igen men misslyckades istället började lira EUIII som var enklare och mer färgladare. Hatar de där dystra färgerna på kartan i Hearts of Iron någon som vet om man kan ändra på det?
Citera
2007-04-21, 23:42
Medlem
jack_of_spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H a t e c o r e
Kanon tack ska du ha.

Nåt mer?

NEJ!! Vad fan du gör, skaffa INTE Superpower 2.
Citera
2007-04-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack_of_spades
NEJ!! Vad fan du gör, skaffa INTE Superpower 2.

Nähä varför inte det då?
Citera
2007-04-23, 21:05
Medlem
jack_of_spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H a t e c o r e
Nähä varför inte det då?

För att det är... konstigt!

Exempel:

Du kan välja vilken statsreligion ditt land ska ha!

Syfte: Inget, det är bara att välja från en lista, det får ingen som helst effekt på nånting.

Totalt meningslös funktion alltså.

Däremot kom jag, erfaren HOI2-spelare, efter 2 timmar FORTFARANDE inte på hur man sluter fred.

En kort sammanfattning:

Det finns en massa roliga ( men totalt meningslösa ) funktioner, tex Designa sina egna pansarfordon, välja religion/språk för sitt land, välja om man vill delta i OS eller inte osv.

MEN, dimplomati-systemet funkade inte överhuvudtaget! Det gick att förklara krig, det var ungefär allt ( sluta fred gick som sagt inte ).

Så mitt råd är: Köp inte SuperPower 2!
Citera
2007-04-23, 21:12
Medlem
Aah faan då. :/
Det låter ju helt kasst

Du har inget bättre tips då?
Citera
2007-04-24, 01:03
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cash777
Jag försökte lira de igen men misslyckades istället började lira EUIII som var enklare och mer färgladare. Hatar de där dystra färgerna på kartan i Hearts of Iron någon som vet om man kan ändra på det?
Använd den politiska kartan och spela Sovjet. Färgglatt som fan....
Citera
2007-06-06, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cash777

Går att ändra alla länders färger om man ändrar i "grundprogrammeringen".
Enklast är väl att bara ha inställt på "terrain mode" när man ser på kartan, dessutom bättre när det kommer till strid..
Citera
2007-06-06, 13:21
Medlem
Ostmackans avatar
Nån som har testat modden 1914? Rätt kul, om än något lätt.
Citera
2007-06-06, 14:01
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmackan
Nån som har testat modden 1914? Rätt kul, om än något lätt.
Jag har spelat The Great War-modden till HOI 1 en del. Är det samma som uppdaterats?

Minns den som just ganska lätt men kul med många olika eventstyrda utgångar. Lite enahanda kanske. Flyget har ju inte så mycket att komma med och flottstriderna är även de lite meningslösa. När endera parten till slut vunnit till sjöss kommer den slagne inte ikapp och det enda som återstår är att vräka infanteri över motståndaren.
Citera
2007-06-14, 15:31
Medlem
HerrSeriöss avatar
Brukar köra med en kompis, jag är tyskland å han är italien såklart . Om vi är fler får de vara argentina å Japan, hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in