Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-05-17, 21:26
  #13
Medlem
Se till att få en ordentlig gubbe som kan sina saker (gay-gubbe kanske?!).. De brukar väl vara bättre??

Tycker att de satans inredningsbrudarna: kärring som ungdom man sett på tv vart helt dumma i huvudet; fräcka, kaxiga och allmänt störiga. Ingen förståelse för andra människor och liknande..

Så jag är väl som vissa andra här, fått min bild av dem genom tv´n..
Egna erfarenheter har jag inte..
Citera
2006-05-20, 00:08
  #14
Medlem
fashionlovers avatar
Titta på några avsnitt av FAB5 så kanske ni ändrar inställning till vad en duktig inredare kan göra! Tom är sjukt duktig och utgår alltid från vem "kunden" är...
Citera
2006-05-20, 01:31
  #15
Medlem
Rauzs avatar
Lustigt att så många likställer inredare med inredningsarkitekt.
Det är ungefär lika logiskt som att sätta likhetstecken mellan webdesigner och programmerare, samma område men helt olika nivå.
En inredningsarkitekt är en akademiker med många års utbildning och någon slags dedikation - en inredare kan jag börja kalla mig för imorgon om jag har lust.
Jag har inrett mitt hem t.ex

Tycker definitivt du ska konsultera ett proffs som kan ta en titt, ge dig lite goda råd och vidare kontakter. Känner ett par som skulle passa dina behov, vet särskilt en rätt ung kille som har sysslat en del med renovation av lägenheter i Stockholms innerstad där du möjligen kan komma undan lite billigare.

Säg till så skickar jag ett PM med kontaktinfo.
Och nej, jag är inte i branschen...jag är webdesigner - go figure
Citera
2017-05-10, 22:49
  #16
Medlem
Tjuvhederns avatar
Skakar liv i en gammal tråd.

Om man har en ide om hur man skulle kunna få in två väggfasta sängar i ett rum, med div skåp och bokhyllor under/över, är det en inredningsarkitekt man ska anlita då för hjälp med ritning ? Som snickaren sen kan använda sig av i sitt arbete att utföra hela jobbet?

Jag vet ungefär vad jag vill ha men ett proffs kan säkert förbättra min idé. Frågan är om det är en snickare, möbelsnickare, inredningsarkitekt eller vad för typ man ska anlita för dylik syssla?
Citera
2017-05-11, 08:02
  #17
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Skakar liv i en gammal tråd.

Om man har en ide om hur man skulle kunna få in två väggfasta sängar i ett rum, med div skåp och bokhyllor under/över, är det en inredningsarkitekt man ska anlita då för hjälp med ritning ? Som snickaren sen kan använda sig av i sitt arbete att utföra hela jobbet?

Jag vet ungefär vad jag vill ha men ett proffs kan säkert förbättra min idé. Frågan är om det är en snickare, möbelsnickare, inredningsarkitekt eller vad för typ man ska anlita för dylik syssla?

Antingen det, kommer väl kosta runt 5-10 000 att få gjort, eller så kontaktar du en snickare direkt och förklarar hur du vill ha det så skissar de upp det (inte lika snyggt som arkitekten dock) och bygger därefter. Då betalar du bara för byggjobbet, inte skissen. Eller så går du till Ikea och bokar tid med en inredare och ber denne hjälpa dig skissa upp en säng- och garderobsvägg (många av Ikeas garderober och köksskåp funkar finfint att bygga runt en säng)- det kostar gratis och så vet du vad det skulle kosta om du väljer den lösningen- du får nämligen med dig en lista på allt som ingår.

Lycka till!
Citera
2017-05-11, 14:34
  #18
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Antingen det, kommer väl kosta runt 5-10 000 att få gjort, eller så kontaktar du en snickare direkt och förklarar hur du vill ha det så skissar de upp det (inte lika snyggt som arkitekten dock) och bygger därefter. Då betalar du bara för byggjobbet, inte skissen. Eller så går du till Ikea och bokar tid med en inredare och ber denne hjälpa dig skissa upp en säng- och garderobsvägg (många av Ikeas garderober och köksskåp funkar finfint att bygga runt en säng)- det kostar gratis och så vet du vad det skulle kosta om du väljer den lösningen- du får nämligen med dig en lista på allt som ingår.

Lycka till!

Tack för bra tips!
Citera
2017-05-11, 17:48
  #19
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Antingen det, kommer väl kosta runt 5-10 000 att få gjort, eller så kontaktar du en snickare direkt och förklarar hur du vill ha det så skissar de upp det (inte lika snyggt som arkitekten dock) och bygger därefter. Då betalar du bara för byggjobbet, inte skissen. Eller så går du till Ikea och bokar tid med en inredare och ber denne hjälpa dig skissa upp en säng- och garderobsvägg (många av Ikeas garderober och köksskåp funkar finfint att bygga runt en säng)- det kostar gratis och så vet du vad det skulle kosta om du väljer den lösningen- du får nämligen med dig en lista på allt som ingår.

Lycka till!

Jag hade gått till snickaren direkt, gärna en möbelsnickare om det gäller den typen av jobb som beskrivs. Gissningsvis kan man få något slags rabatt om man beställer både konsultation kring lösningen och själva snickerierna från samma person. Jag har anlitat möbelsnickare själv och har varit väldigt nöjd, både med input kring själva lösningen och med resultatet.

Beroende på budget kan nog IKEA-lösningen funka också, även om jag hade föredragit att få det platsbyggt på riktigt. Men det kostar definitivt en slant.
Citera
2017-05-11, 17:54
  #20
Medlem
Neroxxs avatar
Hur gick det för TS projekt? Möjlighet till återkoppling kanske?


EDIT: Noterade just att TS var avstängd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback