Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-08, 00:19
  #5641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Ni fortsätter att sprida era lögner och desinformation. När det gäller Jaffamannen är det inte förvånande. Det har ju visat sig att hans läsförståelse är så dålig att han inte ens förstår vad han själv skriver.

Detta var vad de 50 säkerhetsexperter med tidigare huvudsakligen helt opolitiska myndighetstjänster skrev i sin utvärdering;

“has all the classic earmarks of a Russian information operation.”

Jag förstår att svagbegåvade Jaffamannen inte förstår vad det står, så för honom och alla andra som gått på MAGA sektens återkommande lögner om brevet, kan bara sägas att det som experterna påstår är att, avslöjandet om Hunter Biden och det påstådda innehållet i laptop;

”Har alla klassiska likheter/bär spår av, en Rysk påverkans operation.”

De säger inte att det är det. Skillnaden mellan dessa båda påståenden är avgrundsdjup, till och med djupare än Jaffamannens kaninhål.

Här finns hela brevet, för den som önskar läsa det i sin helhet;

https://www.politico.com/f/?id=00000...7-579f9b330000

Vilket var en ren lögn. De lyckades blåsa dig till den grad, att du var en av de sista på den här planeten som inta fattade att innehållet på Hunters laptop var helt autentisk.

Om du ska vara upprörd, så är på din egna bristande förmåga att tolka information.
Citera
2023-04-08, 00:29
  #5642
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Med åtalet mot Trump I åtanke är jag lite orolig för att USA kommer devolvera till ett samhälle där juryselektionen blir viktigare än valresultatet. Det är en obehaglig utveckling som direkt leder till splittring. Redan nu ser vi Florida som meddelade att de inte skulle vara behjälpliga om Trump helt sonika skulle ignorera stämningen.

Vi bör kunna förutsätta att en hel del republikanskt lagda åklagare vässar sina pennor just nu.

Jag tvivlar dock på att det går att åtala en sittande president och eventuella åtal kommer nog inte gällande federal brottslighet vad gäller HB, men hjulen kan vända snabbt.

Media lär heller inte vara lika behjälpliga som när det gällde Trump I händelse av en impeachment. Men GOP brukar visa sig vara ganska fega när det väl kommer till saken. Förhoppningsvis stramar de upp sig.
-
Helt rätt.
Viktigt att zooma ut och se ett större perspektiv.
Men som sagt. Rep verkar inte vilja sjunka till samma nivå. Ett stort misstag enligt mig.
Fight fire with fire.
Citera
2023-04-08, 00:35
  #5643
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Vilket var en ren lögn. De lyckades blåsa dig till den grad, att du var en av de sista på den här planeten som inta fattade att innehållet på Hunters laptop var helt autentisk.

Om du ska vara upprörd, så är på din egna bristande förmåga att tolka information.
-
Självklart har du rätt och ovan ser du ett klassiskt exempel på desinformation.
Men så länge den djupa staten lutar extremt mycket till vänster kommer de att mörka allt skit som pro Dem anhängare sysslar med.
Hoppas woke stollarna poppar bubblan men tyvärr tror jag inte det.
Citera
2023-04-08, 00:40
  #5644
Medlem
Trillar in mer kontoutdrag från Biden-klanen:

Citat:
The House Oversight Committee issued subpoenas to banks asking for Biden family associates' financial records.

Fox News has confirmed that the Oversight Committee subpoenaed Bank of America, Cathay Bank, JPMorgan Chase, and HSBC USA N.A., as well as former Hunter Biden business associate Mervyn Yan, asking for financial records
.

James Comer som leder utredningen:
Citat:
We have the bank records, and the facts are not good for the Biden family."
https://www.foxnews.com/politics/hou...ancial-records
Citera
2023-04-08, 01:27
  #5645
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Ni fortsätter att sprida era lögner och desinformation. När det gäller Jaffamannen är det inte förvånande. Det har ju visat sig att hans läsförståelse är så dålig att han inte ens förstår vad han själv skriver.

Detta var vad de 50 säkerhetsexperter med tidigare huvudsakligen helt opolitiska myndighetstjänster skrev i sin utvärdering;

“has all the classic earmarks of a Russian information operation.”

Jag förstår att svagbegåvade Jaffamannen inte förstår vad det står, så för honom och alla andra som gått på MAGA sektens återkommande lögner om brevet, kan bara sägas att det som experterna påstår är att, avslöjandet om Hunter Biden och det påstådda innehållet i laptop;

”Har alla klassiska likheter/bär spår av, en Rysk påverkans operation.”

De säger inte att det är det. Skillnaden mellan dessa båda påståenden är avgrundsdjup, till och med djupare än Jaffamannens kaninhål.

Här finns hela brevet, för den som önskar läsa det i sin helhet;

https://www.politico.com/f/?id=00000...7-579f9b330000
Vilka är de klassiska likheterna/spåren av en rysk påverkanskampanj, menar du?
Citera
2023-04-08, 01:48
  #5646
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Ni fortsätter att sprida era lögner och desinformation. När det gäller Jaffamannen är det inte förvånande. Det har ju visat sig att hans läsförståelse är så dålig att han inte ens förstår vad han själv skriver.

Detta var vad de 50 säkerhetsexperter med tidigare huvudsakligen helt opolitiska myndighetstjänster skrev i sin utvärdering;

“has all the classic earmarks of a Russian information operation.”

Jag förstår att svagbegåvade Jaffamannen inte förstår vad det står, så för honom och alla andra som gått på MAGA sektens återkommande lögner om brevet, kan bara sägas att det som experterna påstår är att, avslöjandet om Hunter Biden och det påstådda innehållet i laptop;

”Har alla klassiska likheter/bär spår av, en Rysk påverkans operation.”

De säger inte att det är det. Skillnaden mellan dessa båda påståenden är avgrundsdjup, till och med djupare än Jaffamannens kaninhål.

Här finns hela brevet, för den som önskar läsa det i sin helhet;

https://www.politico.com/f/?id=00000...7-579f9b330000
Det är lite tragiskt att du är så arg på mig av alla människor. Det är inte jag som lurat i dig att det hela var en rysk påverkansoperation. Det var en kombination av din egen dumhet och godtrogenhet samt ett koordinerat mediauppbåd som manipulerade dig. Personligen hade jag flera diskussioner med dig där jag försökte förklara för dig att det inte alls var en påverkansoperation, utan ett autentiskt innehåll. Det mesta jag fick tillbaks från dig då var kommentarer om bristande läskunnighet. Jag förstår att du är arg och upprörd över att jag så ofta har rätt och du så ofta fel, men så ser verkligheten ut, Handflatan. Du kan inte själv rå för att du är en godtrogen tölp som gång på gång får dina fantasier krossade. Det ligger i din natur.

Du var nog en av de sista som slutligen accepterade (?) att innehållet och laptopen var autentiska. Mycket talande. För någon som tappat det. Totalt.
__________________
Senast redigerad av Japhy 2023-04-08 kl. 02:26.
Citera
2023-04-08, 10:29
  #5647
Medlem
Jim Jordan om de 51 fd säkerhetsexperternas lögnaktiga brev:

Citat:
'At worse — and more likely — the public statement was a deliberate and coordinated effort to mislead the American people about information relevant to the 2020 presidential election by invoking your national security experience to falsely suggest that the allegations about Hunter Biden were not based in fact.'
https://www.dailymail.co.uk/news/art...sktop#comments

Syftet var alltså sannolikt att vilseleda de amerikanska väljarna inför valet. Något man lyckades med, i symbios med MSM som oavbrutet upprepade och förstärkte lögnerna i brevet.
Hur Twitter censurerade den för Biden negativa informationen har framkommit i "twitterfiles".
Facebooks Zuckerberg har medgett att Facebook var varnade för ett kommande "rysk hack" innan valet, och att man därför skulle vara vaksamma - vilket resulterade i att även Facebook censurerade storyn. Även MSM drillades innan nyheten släpptes, om ett kommande "ryskt hack"

Man ska vara sällsynt naiv om man inte inser att det var en koordinerad aktion för att påverka valet så att "rätt" kandidat vann.
Citera
2023-04-08, 11:23
  #5648
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Jim Jordan om de 51 fd säkerhetsexperternas lögnaktiga brev:


https://www.dailymail.co.uk/news/art...sktop#comments

Syftet var alltså sannolikt att vilseleda de amerikanska väljarna inför valet. Något man lyckades med, i symbios med MSM som oavbrutet upprepade och förstärkte lögnerna i brevet.
Hur Twitter censurerade den för Biden negativa informationen har framkommit i "twitterfiles".
Facebooks Zuckerberg har medgett att Facebook var varnade för ett kommande "rysk hack" innan valet, och att man därför skulle vara vaksamma - vilket resulterade i att även Facebook censurerade storyn. Även MSM drillades innan nyheten släpptes, om ett kommande "ryskt hack"

Man ska vara sällsynt naiv om man inte inser att det var en koordinerad aktion för att påverka valet så att "rätt" kandidat vann.
SÅ ni gett upp hunter nu, förstårligt med tanke på alla år som gått, och hur Isaak(Datateknikern) DIREKT såg korruption, men flera år senare så ingen alls av detta.
Och inte bara det, man har bytt påstående multipla ggr och länder korruptionen skett.

Med detta berättar ni att ni inte ens tror på vad ni säger, och allt ni har är hunters kuk i handen efter all denna tid

JAg förutspår att även Augusti/september när det påstådda åtalet ska komma, kommer bli en YTTERLIGARE fredag som passerar med inget och detta baserat på att erfarenhet av såna här påståenden.

Och ja, det tog en tag att bekräfta laptoppen, och det retar er svårt, men nu vet vi hur lite laptoppen betyder för allt och år senare.
Citera
2023-04-08, 22:28
  #5649
Medlem
Ändå ganska sjukt hur den amerikanska underrättelsetjänsten till synes lyckats få material att försvinna här.
Går inte längre att hitta något material överhuvudtaget kopplat till Hunter Bidens laptop.

Eftersom det uppenbarligen har funnits olagligt material på laptopen så bör det inte att vara så svårt att lista ut att Biden och Trump behandlas väldigt olika av underrättelsetjänsterna.

När det kommer till Trump så försöker man luska fram all möjlig skit, även sånt som inte borde vara speciellt kontroversiellt. Angående Biden så sopas all skit med pedofili och korruption under mattan. Hade CIA och FBI behandlat Biden på samma sätt som Trump så hade han och hans familj framstått som en av världens sjukaste individer
Citera
2023-04-09, 12:11
  #5650
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skattensmysterie33
Ändå ganska sjukt hur den amerikanska underrättelsetjänsten till synes lyckats få material att försvinna här.
Går inte längre att hitta något material överhuvudtaget kopplat till Hunter Bidens laptop.

Eftersom det uppenbarligen har funnits olagligt material på laptopen så bör det inte att vara så svårt att lista ut att Biden och Trump behandlas väldigt olika av underrättelsetjänsterna.

När det kommer till Trump så försöker man luska fram all möjlig skit, även sånt som inte borde vara speciellt kontroversiellt. Angående Biden så sopas all skit med pedofili och korruption under mattan. Hade CIA och FBI behandlat Biden på samma sätt som Trump så hade han och hans familj framstått som en av världens sjukaste individer
Att inte du hittar är ju betydelselöst, de som betyder nått har redan gått över datorn för flera år sedan.
Och med tanke på snabbt Isaak(Datorteknikern) gick igenom datorn, så tog det dom nog inte många minuter att inse att könsbilder och drogbilder är inget för oss.

Och uppenbarligen?
Du är medveten att de ändrat sig ett antal ggr nu med hunters laptopp va?
Så om nu Isaak såg direkt att det var korrupta saker på laptoppen, två år senare saknas substans fullständigt.
Allt TDS-trumpnissarna har efter flera år, det är hunters kuk i handen.

Eller förklara för mig vad de väntar på?
Då de har ju innehållet nu i flera år, och varför ändra sig om korruption i ett land, och sen bara byta och låtsas om att det alltid varit så.

Som det ser ut nu, så är ni bara lurade av trollfabrikerna, då ni aldrig kan ge substans, bara tomma och betydelselösa ord.
Men säg till när substans kommer och med än hunters kuk i handen, så kan man åtminstone diskutera nått som existerar.
Citera
2023-04-09, 20:12
  #5651
Medlem
Låt mig börja med att poängtera att jag inte är någon MAGA-supporter, är egentligen inte på någon sida i den amerikanska politiken. Är dock säker på att det har funnits material från hans laptop som tidigare läckt ut. Ska bl.a. röra sig om en sexuell relation med hans minderåriga brorsdotter Natalie, lite bilder med prostituerade, sen bilder/videos med unga i Asien. Är övertygad om att vi som fått tag på denna typ av material är ganska få, någon annan i detta forum som har sett liknande material där det tydligen framgår att Hunter Biden är med?

Är ingen konspirationsteorist utan försöker bara hitta sanningen över innehållet på datorn. Kan dock återigen påpeka att datorn existerar och att det finns sjukt innehåll på den
Citera
2023-04-09, 20:17
  #5652
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skattensmysterie33
Låt mig börja med att poängtera att jag inte är någon MAGA-supporter, är egentligen inte på någon sida i den amerikanska politiken. Är dock säker på att det har funnits material från hans laptop som tidigare läckt ut. Ska bl.a. röra sig om en sexuell relation med hans minderåriga brorsdotter Natalie, lite bilder med prostituerade, sen bilder/videos med unga i Asien. Är övertygad om att vi som fått tag på denna typ av material är ganska få, någon annan i detta forum som har sett liknande material där det tydligen framgår att Hunter Biden är med?

Är ingen konspirationsteorist utan försöker bara hitta sanningen över innehållet på datorn. Kan dock återigen påpeka att datorn existerar och att det finns sjukt innehåll på den
Dock har flera hunters laptopp och dess innehåll, och ingenting av substans kommer fram, ja, mer än hunters kuk och drogkonsumtion.
Så varför spekulera om nått som inte på flera år har genererat det dom påstår?

De sade ju att Isaak(Datorteknikern) såg DIREKT att det var material om korruption, men åratal senare som är allt vi har i handen är hunters kuk och drogkonsumtion.
Men för all del, ändra såg något, så kan vi diskutera detta, men tiden går och vi står här med inget.
Så kanske vi ska nu invänta saklighet istället, för just når är det bara sektens trollfabrikers substanslösa material vi ser.

Vad är det sjuka innehållet du refererar till?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback